• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97070301766
  • خبرنگار : 71290

همایش روز جهانی صلح 2018

عامری: تلاش می‌کنیم سندی را در زمینه صلح به سازمان ملل ارائه دهیم

عامری: تلاش می‌کنیم سندی را در زمینه صلح به سازمان ملل ارائه دهیم

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی اظهار کرد: در تلاش هستیم با بهره‌گیری از اندیشه‌های نخبگان داخلی در جهان اسلام گفتمان مشخصی را در حوزه صلح و عدالت تعریف کرده و به عنوان سند به سازمان ملل ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، داود عامری، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی طی سخنانی در همایش روز جهانی صلح 2018 اظهار کرد: امروز در دنیا شاهد نگرانی‌های فراوان، تضادها و تعارض‌ها هستیم. امروز جهان دیدگاهی روشن نسبت به آینده ندارد. آنهایی که قدرت دارند مطامعی هم در دنیا برای خود دارند.

وی تصریح کرد: امروز اصل آنارشی در حوزه بین‌الملل به تدریج اصل پذیرفته شده‌ای و بسیاری از کشورهایی که لاف اعتلاف و اتحاد می‌زنند، در پشت صحنه ، سازمان دهنده تروریست هستند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی همچنین بیان کرد: امروز مشکل اساسی در حوزه اندیشه وجود دارد و اگر می‌خواهیم اقدام راهبردی انجام دهیم باید اندیشه را اصلاح کنیم در حالی که سهم و مشارکت اندیشمندان اسلامی وصلح‌خواه در دنیا بسیار ناچیز است.

عامری با تاکید بر این که نیاز داریم در حوزه ساخت اندیشه‌های نو گام برداریم گفت: همه دنیا تلاش می‌کنند القا کنند جهان اسلام جهان دست دوم بوده و باید پیرو جهان اول باشد. در حالی که اندیشه‌های باستانی ما در اندیشه نو آنها ارجحیت دارد.  گذشته از این که صاحب اندیشه‌های مترقی و ناب هم هستیم.

وی ادامه داد: سند توسعه سازمان ملل 17 محور دارد که محور 16 آن مربوط به صلح و عدالت می‌باشد. در تلاش هستیم تا با بهره گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران و حامیان صلح، سندی را به سازمان ملل و سایر سازمان‌های مرتبط ارائه دهیم تا دیدگاه‌های ما در دنیا در مورد صلح مشخص باشد و در این زمینه جمعی از نخبگان داخلی و جهان اسلام به ما کمک می‌کنند تا گفتمان‌های مشخصی را در حوزه صلح و عدالت فراهم کنیم و به عنوان سند اسلامی به سازمان ملل ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha