• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97062613033
  • منبع : سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی:

جرایم نیروی انتظامی خوی ۵۰ درصد کاهش یافت

جرایم نیروی انتظامی خوی ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان‌غربی با تقدیر از فرمانده انتظامی خوی گفت: تعامل سازنده این یگان با سازمان قضایی نیروهای مسلح منتهی به کاهش ۵۰ درصدی جرایم نیروی انتظامی در این شهرستان شده است.

به گزارش ایسنا، رضا صمیمی در گردهم آیی نیروهای پلیس شهرستان خوی گفت: در دهه های اخیر یک واقعیت مسرت بخش، پایین بودن نرخ جرایم نیروهای مسلح از استانداردهای قابل پذیرش است که اخلاص و پاکدستی نیروهای نظامی و انتظامی را نشان می دهد.

وی افزود: طبیعی است که جرم به صفر نخواهد رسید و باید تمام تلاش خودمان را در راستای پیشگیری و پیش بینی موقعیت های جرم زا صرف کنیم تا میزان وقوع جرایم را کاهش دهیم.


صمیمی با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در شرایط و اوضاع احوال کنونی کشور گفت: متأسفانه بسترها و زمینه برای بهره برداری سیاسی و ضد امنیتی از تجمعات و اعتراضات وجود دارد و معاندان از مطالبات حقه مردم، سوء استفاده می کنند.


وی افزود: ناجا با همه این مسائل درگیر است چون عده ای هم در صدد سوء استفاده از رفتار پلیس هستند لذا اقتضا دارد تا بیشتر از قبل متوجه رفتار سازمانی خود باشیم.


وی با بیان اینکه میزان مردمی بودن هر کشوری در رفتار پلیس با مردم سنجیده می شود، افزود: در شرایط فعلی اقتضا دارد تدابیر جدیدی بیاندیشیم تا از بحران عبور کنیم؛ شما مسئول امنیت شهر هستید اما توجه داشته باشید که پلیس موفق کسی است که امنیت مدار و جامعه محور باشد و نمی شود به بهانه تأمین امنیت، همه چیز را زیر پا بگذاریم.


وی ادامه داد: تأمین امنیت بدون لحاظ حقوق مردم، خود به یک مقوله ضد امنیتی تبدیل می شود و این هنر بزرگی است که بتوانیم امنیت را با رعایت حقوق جامعه تقویت کنیم که شرایط و لوازم خاص خود را دارد.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی به لوازم تامین امنیت با محوریت جامعه مداری اشاره کرد و گفت: برای اینکه امنیت، حقوق شهروندی و حقوق جامعه را یکجا داشته باشیم باید مطالبات به حق مردم را به رسمیت بشناسیم.


وی با اشاره به اینکه نمی توان بدون رابطه منطقی با مردم به توفیقی دست یافت، اضافه کرد: باید مردم را در پیشگیری از جرم پای کار آورد و با آنها همکاری کرد؛ در هر تهدیدی اگر مردم با پلیس همکاری داشته باشند قطعاً مقابله با آن موفقیت آمیز خواهد بود.


صمیمی با بیان اینکه پلیس در برخوردهای خود اولویت ها را بشناسد، اضافه کرد: بعضاً مصلحت در این است که در مقوله ای پلیس اصلاً دخالت نکند، این که ناجا در همه جزئیات جامعه دخالت و برخورد پلیسی بنماید، اشتباه است و نمونه های ناموفق بسیار زیادی در این ارتباط وجود دارد.


وی افزود: اگر یک موضوع در جامعه شایع شد دیگر برخورد پلیسی با آن علمی نیست و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
وی رفتار منطقی و استاندارد پلیس به دور از هیجانات کاذب را از دیگر لوازم تامین امنیت با محوریت جامعه مداری عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت ناجا در تعامل با مردم است؛ شاید بعضی از شهروندان و معترضان نسبت به پلیس جسارت هم بکنند که قابل قبول نیست اما در مقابل اگر ما هم مثل این افراد رفتار کنیم اوضاع بدتر می شود لذا آستانه تحمل خود را بالا ببریم و در مقابل اهانت‌ها و جسارت‌ها مدبرانه عمل نماییم.


وی با یادآوری اینکه باید از قاطعیت تفسیر صحیحی داشت، گفت: عملیات پلیسی با بگیر و ببند غیرمدبرانه، قاطعیت نیست؛ قاطعیت یعنی نفوذ ناپذیری در مأموریت‌ها و عوض نشدن سیر پرونده ها در اثر القائات و نفوذها و رعایت همه جوانب قانون در انجام مأموریت‌ها.


صمیمی خواستار توجه به رشد و توسعه پلیس علمی شد و افزود: جرایم در جامعه و مناطق جرم خیز قبلاً بسیار مشخص و شفاف بود و پلیس می توانست به راحتی با جغرافیای جرایم مواجه و آنها را کنترل کند اما امروز جرم را نمی توان به سادگی کشف کرد.


وی افزود: اگر تا دیروز سرقت از طریق تخریب دیوار مردم و مغازه انجام می‌شد امروز با ورود به سیستم های امنیتی الکترونیکی صورت می پذیرد لذا برای مقابله با این جرایم باید به روز بود چون برخورهای سنتی برای کشف جرم دیگر جواب نمی دهد و به اصطلاح جرم شناسان، جرایم ریزومیک شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha