به گزارش ایسنا، عماد در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان درباره برگزاری کارگاههای عملی این دوره از جشنواره، در ارتباط با انتظارات موجود در جامعه هنری امروز، گفت: انتظاری که از هنرمندان جوان امروزی میرود، این است که هنر معاصر جهان را تا حدودی شناخته و در کنار آن هویت ملی خود را نیز در آثار خود حفظ کنند، به طور کلی میتوان گفت هنرمندان باید آثار هنری خود را در عین حفظ هویت ملی، به طور طبیعی جهانی سازند.
این مجسمهساز ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی تاکنون طبق سوابق و تجربیات به دست آمده از ادوار گذشته، موفقیت و تداوم حرفهای رشتههای هنری در میان شرکتکنندگان و برگزیدگان را نشان داده است، میتوان گفت این جشنواره برای جوانانی که مستعد هستند، آغازی مطلوب و موفقیتآمیز در عرصه هنری محسوب میشود.
وی با بیان اینکه کارگاههای عملی در این جشنواره فرصتی مناسب برای بررسی سوابق هنری هنرمندان و همچنین تقویت نقاط قوت آنهاست، افزود: اساتید در این کارگاهها در تلاش هستند تا بر اساس سوابق هنری هنرمندان، چگونگی هنر و درونمایه هنر را در آثار جوانان متجلی کنند، هنرمند از بطن جامعه است تمامی دغدغههای جامعه را در درون خود دارد، هنرمند در تلاش است تا دغدغهها را به طور هنری ابراز دارد.
عماد تاکید کرد: نکته قابل توجه موضوع این است که ابراز این دغدغهها برای هر فردی متفاوت و منحصربفرد و هم سو با آن نیز، درک برای مخاطبان مختلف از آثار هنری متفاوت است.
این استاد مجسمهسازی در پایان، با اشاره به اینکه ایدههای جدید و منحصربفرد از درون اجرا متولد میشوند، گفت: هر اثری قبل از اجرا تنها طرحی دوبعدی روی کاغذ است اما زمانی که اجرا میشود و حجم آن دستان هنرمند فرم میگیرد فرصتی برای تولد ایدههایی جدید برای هنرمند فراهم میسازد؛ به طوری که در حین اجرا امکان تغییر طرح اولیه و افزودن تکنیک و تغییراتی بنیادین وجود دارد و همین به خلق اثری متفاوت میانجامد.
به گزارش ایسنا، محمدحسین عماد در دوسالانه چهارم مجسمهسازی معاصر ایران (۱۳۸۴)، مجسمهساز برگزیده شد و تندیس دوسالانهٔ چهارم مجسمهسازی معاصر ایران را از آن خود کرد.
عماد در سال ۱۳۸۶ نیز دیپلم افتخار دوسالانهٔ پنجم مجسمهسازی معاصر ایران را دریافت کرد. او یکی از اعضای انجمن مجسمهسازان ایران است.
انتهای پیام
نظرات