• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97052010333
  • خبرنگار : 71592

توضیحات سخنگوی ارتش مستقر در شرق لیبی درباره ورود روسیه به حل بحران کشورش

توضیحات سخنگوی ارتش مستقر در شرق لیبی درباره ورود روسیه به حل بحران کشورش

سخنگوی فرمانده کل ارتش موسوم به "ارتش ملی لیبی" درباره ورود روسیه در حل بحران لیبی توضیح داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنرانی خود به مناسبت سالروز تاسیس ارتش این کشور بر ضرورت اتحاد نهاد نظامی تاکید کرد و گفت، ارتش متحد پایه و رکن کشور متحد است و بیانگر اتحاد ملی مردم است.

وی افزود، نیروهای مسلح با وجود دودستگی و کمبود تجهیزات در مقابله با برهم‌زنندگان ثبات لیبی در کنار نیروهای امنیتی هستند.

قاهره از سال گذشته میزبان نشست‌های گسترده تعدادی از افسران لیبی با هدف اتحاد نهاد نظامی این کشور است. لیبی از زمان براندازی دولت معمر قذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ شاهد آشوب امنیتی و درگیری بر سر قدرت میان دولت در طرابلس، تحت حمایت جامعه بین‌الملل و دولت دیگر در شرق این کشور تحت حمایت پارلمان و نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر است.

سالروز تاسیس ارتش لیبی با درخواست فرماندهی کل ارتش ملی لیبی برای ورود روسیه در بحران لیبی همزمان است که جنجال سیاسی به راه انداخته و موجب شده احمد المسماری، سخنگوی نیروهای نظامی که خود را "ارتش ملی لیبی" می‌دانند، در این باره توضیح دهد.

وی گفت، هدف از ورود روسیه در بحران لیبی از طریق سه محور است؛ محور اول این است که مسکو از طریق سازمان ملل برای رفع تحریم تسلیحاتی ارتش ملی لیبی ورود کند، محور دوم، حمایت از طرح فرانسه و برگزاری انتخابات سراسری در لیبی و محور سوم مذاکره با ایتالیا درباره مداخله مشکوکش در امور لیبی است.

پیشتر المسماری در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفته بود: حل بحران لیبی مداخله روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دور شدن بازیگران خارجی مثل ترکیه و قطر و ایتالیا از کشور را می‌طلبد. روسیه باید نقش مهمی در این باره ایفا کند.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد، مسکو از تلاش‌های وی برای کمک به گروه‌های سیاسی در تسریع تشکیل دولت توافقی کارآمد حمایت می‌کند که تضمین‌کننده اتحاد کشور، امنیت منطقه‌ای آن و تمامیت ارضی لیبی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha