• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97051508175
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آرین منش:

فرار مسوولین از مردم بیشتر آن‌ها را زیر سوال می‎برد

فرار مسوولین از مردم بیشتر آن‌ها را زیر سوال می‎برد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر چقدر مسوولین از مردم فرار کنند، بیشتر زیر سوال می‌روند و بیشتر مردم خود را با آن‌ها بیگانه احساس می‌کنند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص گفت‌وگوی دولت با مردم، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در نظام ما وجود دارد، این است که رابطه بین مسئولان و مردم برقرار نیست و همواره فاصله‌ای بین مسئولین و توده‌های مردم وجود داشته و دارد.

وی افزود: گاهی مسئولین ایران برای اینکه راحت بتوانند حرف بزنند، افرادی را به صورت گزینشی به عنوان مخاطبین خود انتخاب می‌کنند، افرادی که با فکر و ایده‌های آن‌ها همراه و موافق هستند را به عنوان مخاطب قرار می‌دهند و معمولا از مواجهه، مناظره و گفت‌وگو با مردم، منتقدین و خبرنگاران پرهیز می‌کنند زیرا نگران هستند که به چالش کشیده شوند و نتوانند پاسخگو باشند، در حالی که این نگرانی به جا نیست.

آرین‌منش بیان کرد: اگر مسئولین خود را از میان مردم می‌دانند و اگر تلاش می‌کنند که مشکلات مرتفع شود، چرا از اینکه با مردم و یا نمایندگان آن‌ها مواجه شوند، می‌ترسند؟ چرا حاضر نیستند شفاف، صادقانه و بدون سانسور مسائل را با مردم در میان بگذارند؟ 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا زمانی که ما به شکل واقعی امور را به مردم واگذار نکنیم، اقتصاد به طور واقعی به مردم، بخش خصوصی و تعاونی واگذار نشود و به جای واگذاری اقتصاد به مردم و بخش خصوصی، نهادهای نیمه دولتی و خصولتی‌ها را جایگزین کنیم، طبیعی است که مردم قانع نمی‌شوند.

وی ادامه داد:  اگر مردم خود را در اقتصاد، سیاست و فرهنگ سهیم بدانند، حتما ظرفیت عظیمی از مردم در کنار دولتمردان قرار می‌گیرند، در غیر این صورت فاصله بین مردم و مسئولان زیاد می‌شود و عوامل خارجی و داخلی مداخله می‌کنند. فضای مجازی نیز در کنار منتقدین قرار می‌گیرد و نقدهایی مطرح می‌شود که در این صورت پاسخ دولت شنیده نمی‌شود.

آرین‌منش با بیان اینکه هر چقدر دولتمردان از مردم فرار کنند، بیشتر زیر سوال می‌روند و بیشتر مردم خود را با آن‌ها بیگانه احساس می‌کنند، عنوان کرد: دولتمردان باید صادقانه اشکالات را به مردم بگویند و مردم را نامحرم ندانند. ما امروز محرمانه و غیرمحرمانه در کشور نداریم. امروز همه چیز را می‌توانید در فضای مجازی پیدا کنید، راست و دروغ در کنار هم قرار می‌گیرند و اگر مسئولین در کنار مردم قرار بگیرند و صادقانه با مردم سخن بگویند، حتما مردم نیز مسئولین را یاری خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه حتما باید هر سه قوه خود را پاسخگو بدانند، تصریح کرد: "دولت پاسخگو" یک شعار بود که مطرح می‌شد اما قوه‌قضاییه پاسخگو نیز باید در برابر مردم پاسخ دهد و مجلس نیز به همین ترتیب باید پاسخگوی مردم باشد. مردم نمایندگانی را انتخاب کردند و این نمایندگان باید کارنامه خود را ارائه کرده و بیان کنند که چه کردند و کدام گره را از مشکلات برطرف کردند.

وی اضافه کرد: آیا واقعا آنچه در مجلس مطرح می‌شود و موضوعاتی که نمایندگان وقتشان را برای آن صرف می‌کنند، اولویت‌های جامعه امروز است؟ اگر مصاحبه‌های نمایندگان استان را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که دغدغه این افراد آیا همان دغدغه‌ای است که مردم دارند؟ اگر اینگونه است، واقعا نماینده مردم هستند اما اگر دنبال موضوعاتی می‌گردند که هیچ ارتباطی با مسائل و مشکلات مردم ندارد باید نسبت به مردم پاسخگو باشند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha