• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 97051407295
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

نیاز خراسان‌شمالی به فرودگاه جایگزین به‌لحاظ پدافند غیر عامل

نیاز خراسان‌شمالی به فرودگاه جایگزین به‌لحاظ پدافند غیر عامل

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار شیروان گفت: خراسان‌شمالی از لحاظ پدافند غیرعامل به فرودگاه جایگزین نیاز دارد.

سید «امین مرآتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا ساخت فرودگاه در شیروان با توجه به اینکه خراسان شمالی دارای فرودگاه بجنورد است، منطقی است و یا خیر؟ اظهار کرد: اگر به این موضوع نگاه علمی داشته باشیم موضوع منطقی است اما اگر با یک نگاه رقابتی به موضوع نگاه کنیم، غیر منطقی به نظر می رسد.

وی افزود: با ساخت فرودگاه شیروان، فضای دسترسی استان قوی تر می شود و کل استان ارتقاء می یابد.

مرآتی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی نیازمند باند جایگزین و اضطراری است، ادامه داد: اگر فضای فرودگاهی در هر شهرستانی به لحاظ فرود و برخواست مهیا نشد آیا باید آن فرودگاه مسدود شود و در حقیقت فرودگاه شیروان در انجام پروازها کمک می کند نه اینکه جایگزین فرودگاه بجنورد شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر از مشهد تا گرگان فضای باند اضطراری وجود ندارد و به لحاظ پدافند غیرعامل فرودگاه شیروان می تواند در مواقع ضروری کمک رسان باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر هدف از ساخت این پروژه باند اضطراری فرودگاه در این شهرستان است و بخشی از منابع مالی آن نیز تامین شده است و علاوه بر آن می توانیم از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون زمینی که باید این پروژه در آنجا اجرایی شود، جانمایی شده و باید پیگیری های بعدی از خصوص آن انجام شود.

بانک در نرخ بهره تسهیلات ارائه شده تجدید نظر داشته باشند

فرماندار شیروان در رابطه با وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شیروان نیز گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شیروان نیز متاثر از فضای اقتصادی کشور و قوانین بانکی دچار مشکلاتی شده است.

وی افزود: تعدادی از صاحبان صنایع در این شهرک وام هایی با نرخ بهره بالا دریافت کرده اند و همین امر موجب شده تا نتوانند به سوددهی برسند.

مرآتی خاطرنشان کرد: بانک ها برای نجات اقتصاد کشور باید تجدیدنظری در نرخ بهره های تسهیلاتی که ارائه می دهند داشته باشند

امکان شروع عملیات اجرایی پروژه بنزین یورو 4 مهیا است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه بالاخره واحد تولیدی بنزین یورو4 در این شهرستان ساخته خواهد شد و یا خیر؟ نیز بیان کرد: مجوزهای فنی و تخصصی برای راه اندای این واحد تولیدی صادر شده است و فقط مجوز زیست محیطی باقی مانده بود که آن نیز صادر شده است.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون مشکلی برای شروع عملیات ساخت این پروژه وجود ندارد اما فضای عمومی اقتصاد کشور و نوسانات ارز به گونه ای است که سرمایه گذاران اجرای این طرح را نگران کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha