• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97032210460
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل محیط زیست استان اعلام کرد:

موافقت با طرح توسعه فروسیلیس در سمنان مشروط است

موافقت با طرح توسعه فروسیلیس در سمنان مشروط است

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، معتقد است که 70 تا 80 درصد از میزان آلودگی و آلاینده بودن کارخانه فروسیلیس سمنان که از آن به عنوان یکی از صنایع آلاینده نام می‌برند، ظرف 5-6سال اخیر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباسعلی دامنگیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت مردم در اولویت است و دولت تدبیر و امید نیز یک دولت محیط‌زیستی است و با حساسیت تمام، سلامت مردم را زیرنظر دارد.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست با تعطیلی بی‌دلیل واحدهای تولیدی هم مخالف است افزود: تولید برای ما هم اهمیت دارد اما چنانچه واحدی سلامت مردم را به مخاطره بی‌اندازد حتما با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، در پاسخ به پرسشی در خصوص فروسیلیس سمنان و رویکرد محیط‌زیست به طرح توسعه این واحد، گفت: خوشبختانه خود مسوولان این واحد تولیدی هم حساسیت زیادی در بحث سلامت مردم دارند به‌طوری که سال گذشته به‌دلیل نواقصی که در این واحد وجود داشت به‌صورت داوطلبانه برای سه‌ماه این واحد تولیدی را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه چند سالی است که بحث طرح توسعه فروسیلیس در سمنان مطرح و محیط‌زیست با آن درگیر است خاطرنشان کرد: یک‌بار در گذشته سازمان محیط‌زیست با طرح توسعه این واحد موافقت کرد که خود واحد به دلایلی این طرح را انجام نداد.

وی با اشاره به ارائه طرح توسعه جدید این واحد به محیط‌زیست افزود: این طرح توسعه نیز در سازمان محیط‌زیست بررسی و ارزیابی شد و محیط‌زیست موافقت با طرح توسعه این واحد را مشروط به انجام اجرای یک‌طرح کرد تا آسیب‌های ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.

وی اضافه کرد: قرار بوده که این طرح توسط یک دانشگاه معتبر که دانشگاه تهران انتخاب شد، انجام و آسیب‌های آن به حداقل ممکن برسد چرا کهدامنگیر با بیان اینکه اصولا حذف 100درصدی آلایندگی ممکن نیست گفت: از همین رو ما چنانچه این مهم به 90درصد هم برسد راضی هستیم چرا که همواره یک درصدی آلودگی در اثر فعالیت‌های صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه واحدهای آلاینده براساس قوانین باید یک درصد عوارض به شهرداری بدهند خاطرنشان کرد: طبیعتا این عوارض از سوی شهرداری آن شهرها در همان حوزه هزینه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یادآور شد: در حال حاضر در استان 17 واحد آلاینده وجود دارد که براساس این قانون، عوارض یک‌درصدی را به شهرداری پرداخت می‌کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha