• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97022312863
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

برنامه‌هایی به مناسبت بزرگداشت فردوسی

برنامه‌هایی به مناسبت بزرگداشت فردوسی

برنامه‌های بنیاد فردوسی، شاخه توس به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در دانشگاه آزاد نیشابور و روستای پاژ برگزار می‌شود.

پروین خاکپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های بنیاد فردوسی شاخه توس به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: برنامه‌های  این بنیاد از ۳۰ فروردین‌ماه آغاز شده است. ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه در خوزستان، شهرستان شوشتر با همکاری مردم خون‌گرم‌ شوشتر برنامه‌هایمان را آغاز کردیم که در چهار روز، کارگاه فراکارشناسی شاهنامه‌شناسی با حضور دکتر جلال خالقی مطلق در بنیاد فردوسی با چهار موضوع از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز نخست، برنامه «درباره زندگی فردوسی»، روز دوم «زنان شاهنامه»، روز سوم برنامه «حماسه و اسطوره در شاهنامه» و روز چهارم «خرد شاهنامه» بوده است. روز پنجم که ۲۰ اردیبهشت‌ماه بوده است، کنفرانس علمی- تخصصی شاهنامه و کودک را داشتیم که این برنامه از اول دی‌ماه آغاز شده بوده و فراخوان برای ارسال چکیده‌ها را داشتیم؛ ضمن‌ این‌که استقبال بسیار چشم‌گیر بود و چکیده‌ها بعد از ارسال، مورد بررسی و نظارت هیئت داوران، دکتر خالقی مطلق و دکتر قدمعلی سرامی که ایشان هم شاهنامه‌پژوه و هم متخصص ادبیات کودک هستند، قرار گرفته است.

مدیر اجرایی بنیاد فردوسی شاخه توس تصریح کرد: این برنامه شش برگزیده داشته است؛ پنج تا از ایران و یکی از اروپا بوده است. این شش مقاله در ۲۰ اردیبهشت‌ماه با همکاری جهاد دانشگاهی سازمان دانشجویی جهاد دانشجویی در سالن شورای جهاددانشگاهی، در دانشگاه فردوسی ارائه شده است.

خاکپور افزود: این برنامه با ارائه مقالات به پایان رسید و به تمام کسانی که در این برنامه شرکت کردند و برگزیده شدند، سپاس‌نامه و گواهی حضور تقدیم شده و سکه‌هایی که تصویر فردوسی بر آن بود، پیشکش بنیاد فردوسی به این عزیزان بوده است.

وی اضافه کرد: برنامه بعدی ما امروز ۲۳اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد نیشابور و با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود که بنیاد فردوسی با سخنران و گروه هنری‌ خود در این برنامه شرکت کرده است؛ ضمن این‌که برنامه بزرگداشت فردوسی در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، ویژه جوانان را هم در ۲۳ اردیبهشت‌ماه داریم.

خاکپور اظهار کرد: ۲۴ اردیبهشت ماه در روستای پاژ با همیاری مردم خون‌گرم، فرهنگ‌دوست و دهیاری روستای پاژ، برنامه بسیار وزین و فرهنگی‌ای در این روستا دنبال می‌شود . ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز برگزاری برنامه دومیدانی به مناسبت بزرگداشت فردوسی از چشمه سبز گلمکان تا آرامگاه فردوسی از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ برگزار می‌شود؛ ضمن این‌که برنامه‌های ما با آرامگاه فردوسی نیز دنبال می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha