• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97020402462
  • خبرنگار : 71560

نماینده مهریز و بافق:

تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند

تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: آقای وزیر اگر می‌خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید. تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی به وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: ابتدا از زحمات آموزش و پرورش تشکر می‌کنم اما ما هفته معلم را در پیش‌رو داریم و رویه اینگونه شده تا در این ایام بیشتر شاهد تعریف و تمجید از معلمین باشیم ولی آقای وزیر اگر می‌خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید. چگونه شده است که حقوق وزارتخانه‌های صنعت، نفت، علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان از قانون مدیریت خدمات کشوری عبور کرده است و افزایش حقوق داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: چرا معلمان باید برای امرار معاش خود به مشاغل دیگر نظیر کشاورزی، مغازه‌داری و حتی رانندگی آژانس روی آورند. تمجیدها و تعریف‌ها مشکل معلمان را حل نمی‌کند. آیا می‌دانید چرا تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به اهداف خود نرسیده است؟ علت اساسی آن فراموش کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمین است.

نماینده مردم مهریز در مجلس بیان کرد: برخلاف اکثر کشورها که معلمان از حقوق و مزایای مکفی برخوردارند و حتی بعضا در سطح وزرا حقوق می‌گیرند در ایران اینگونه نیست و معلمان از حقوق مناسب برخوردار نیستند و حتی هیچ تشکل صنفی که امروز از بقال و نانوا و کارگر برخوردار است معلمین ندارند.

صباغیان در پایان گفت: آقای وزیر داشتن تشکل صنفی از حقوق اولیه هر صنفی است. تشکل صنفی بزرگ‌ترین مدافع حقوق معلمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha