• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96122614429
  • منبع : روابط عمومی برنامه

فعالیت ۳۰ برند در زمینه لباس نوجوان

فعالیت ۳۰ برند در زمینه لباس نوجوان

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: امروز ۳۰ برند به طور اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند هر چند که این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما کافی نیست و عرضه آن ها نیز با مشکلاتی مواجه است.

حمید قبادی - دبیر کارگروه مد و لباس کشور درباره اقدامات سه ساله‌ی این کارگروه در زمینه طراحی لباس نوجوان، اظهار کرد: از آنجا که پوشاک مناسب نوجوان دچار کاستی‌هایی بود ما از سه سال گذشته در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم و در حال حاضر برای لباس دختران نوجوان در مراحل خوبی هستیم.

او که در برنامه تلویزیونی «پرانتز باز» سخن می‌گفت، درباره دلایل گرایش برخی به لباس‌هایی با طرح غربی اشاره کرد و افزود: مسلما اگر ما پاسخگوی نیاز مردم نباشیم آن ها نیاز خود را از راه‌های دیگری برطرف می‌کنند. با این همه از وقتی که ما مساله مد را در کشور به رسمیت شناختیم و نوآوری و خلاقیت و آن را ضابطه مند  کردیم تا تحت تاثیر سلیقه‌ها قرار نگیرد، شرایط بهترشده است. به طور مثال تا پیش از این در نوع رنگ انتخابی دچار محدودیت‌هایی بودیم اما در حال حاضر محدودیت رنگی وجود ندارد هرچند که باید در این زمینه ملاحظات عرف در نظر گرفته شود.

قبادی برای پیشگیری از اختلاف سلیقه خانواده‌ها و نوجوانان در انتخاب لباس مورد نظر بیان کرد: انتخاب لباس یک جنبه ی روانشناسانه است. قدرت انتخاب جزء اولین قدرت‌هایی است که خداوند به انسان می‌دهد و سایر انتخاب‌ها ذیل همین قدرت صورت می‌گیرد. انتخاب لباس هم یکی از همین موارد است. لذا خانواده‌ها مکلف‌اند بستر انتخاب لباس مناسب را برای نوجوانان فراهم کنند نه اینکه سر یک لباس با آنان مشاجره کنند. یعنی باید چهار- پنج لباس از پیش انتخاب شده در اختیار او قرار بگیرد و او از بین آن‌ها طرح دلخواه خود را انتخاب کند نه اینکه ما سر یک مورد با نوجوان دعوا کنیم و نهایتا به این نتیجه برسیم با هم اختلاف سلیقه داریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره فرایند مد سازی در الگوهای جهانی اظهار کرد: فرایند مد سازی یک کار سخت و بسیار طولانی است که البته برای حرفه‌ای‌های این عرصه شاید چندان سخت نباشد ولی در کل فرایندی است که از یک فکر و اندیشه شکل می‌گیرد تا مرحله‌ای که وارد بازار می‌شود و مردم از آن استفاده می‌کنند و بعد از آن ذائقه سنجی شروع می‌شود. در این مرحله، متخصصین امر از رسانه‌ای‌ها گرفته تا نمایندگی‌های فروش و همین طور مصرف کنندگان حرفه‌ای برندها، نظرات خود را در این زمینه منتقل می‌کنند و نهایتا بعد از جمع بندی و اعمال اصلاحات یک محصول وارد بازار می‌شود.

«پرانتز باز» یک مجله خبری ترکیبی است با حال و هوای نوجوانانه که هر جمعه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه امید می رود و از رویدادها و دغدغه‌های نوجوانان امروز می‌گوید و مسائل ویژه  آن‌ها را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha