به گزارش ایسنا، براساس این آمارها شرکت هواپیمایی کارون که برای نخستینبار آمار عملکردش از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رسما ثبت شده، بیشترین تاخیر را در طول یک ماه داشته است.
این شرکت هواپیمایی در بهمنماه ۱۷۹ پرواز داشته که از این تعداد ۱۲۴ پرواز معادل ۶۹ درصد با تاخیر همراه بودند تا این ایرلاین بیشترین رصد تاخیر را در قیاس با دیگر شرکتها داشته باشد.
پس از آن شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام ۴۲۰ پرواز معادل ۶۱ درصد از کل عملکرد دومین ایرلاین پرتاخیر بوده و پس از آن شرکتهای هواپیمایی ایرانایر و قشمایر با ۵۹ ، آتاایر با ۵۸ و کاسپین با ۵۵ درصد قرار داشتند.
نکته قابل توجه این است که شرکت هواپیمایی آسمان که در ماههای گذشته معمولا صدرنشین تاخیرهای پروازی بوده، در این ماه با بهبود عملکرد خود از صف ایرلاینهای با درصد تاخیر بالا خارج شده است.
از نظر تعداد پروازهای انجام شده اما همچنان شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین فعالیت را داشته و در ماه گذشته ۹۸۳ پرواز را در فرودگاه مهرآباد به ثبت رسانده است. پس از آن سه شرکت هواپیمایی ایرانایر، زاگرس و ماهان با فاصلهای اندک در رتبههای بعدی فعالترین ایرلاینها قرار دارند و پس از آن نیز آتا، کیشایر و قشمایر قرار دارند.
در بین ایرلاینهای با کمترین میزان فعالیت نیز شرکت هواپیمایی معراج با ۵۵ پرواز قرار گرفته است.
از نظر تعداد پروازهای به موقع شرکت هواپیمایی آسمان با ۴۵۲ پرواز بهترین عملکرد را داشته و پس از آن شرکتهای ماهان، ایرانایر، زاگرس و کیشایر قرار دارند.
با توجه به گسترده بودن فعالیتهای شرکت آسمان این شرکت از نظر تعداد پروازهای تاخیردار نیز در صدر جدول قرار داشته و پس از آن شرکتهای زاگرس، ایرانایر و ماهان قرار دارد. شرکت معراج با ۱۶ پرواز تاخیردار که معادل ۲۹ درصد از کل عملیات این شرکت است، بهترین ایرلاین از نظر تاخیر پروازی بوده و پس از آن شرکتهای ساها، ایران ایرتور و ماهان کمترین میزان تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص دادهاند.
انتهای پیام
نظرات