• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96121608907
  • خبرنگار : 71593

برلوسکنی: رهبر ائتلاف راست میانه می‌مانم / از نخست‌وزیری رهبر لیگ شمالی حمایت می‌کنم

برلوسکنی: رهبر ائتلاف راست میانه می‌مانم / از نخست‌وزیری رهبر لیگ شمالی حمایت می‌کنم

نخست وزیر سابق ایتالیا که ریاست حزب "فورزا ایتالیا" را برعهده دارد، اظهار کرد، "رهبر" ائتلاف راست میانه که امیدوار است پس از اعلام نتایج انتخابات، حکم تشکیل دولتی جدید را به دست آورد، می‌ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا در ویدئویی خطاب به سرجیو ماتارلا، رییس جمهور ایتالیا گفت: ائتلاف ما به اولین نیروی سیاسی تبدیل شده و باید برای تشکیل دولتی جدید قاطع باشد. اکنون رییس کشور باید تصمیمی بگیرد و ما به صلاحیت و خرد او اعتماد می‌کنیم. من مطمئن هستم که به لطف ائتلاف راست میانه و نقش اصلی حزب فورزا ایتالیا در آن، به مشکلات این کشور پاسخ‌های مناسبی خواهیم داد.

برلوسکنی همچنین نتیجه انتخابات را به سایر رهبران ائتلاف تبریک گفت.

برلوسکنی افزود: به نوبه خودم تایید می‌کنم که به عنوان رهبر حزب فورزا ایتالیا و مدیر ائتلاف راست میانه و همچنین ضامن اتحاد این ائتلاف به کار خود ادامه خواهم داد. با احترام به توافق‌ها، ما  از تلاش‌های لیگ شمالی برای تشکیل دولت حمایت می‌کنیم. من برای حمایت زا آنها اینجا هستم تا به استحکام یک ائتلاف تضمین دهیم و تعهد خود به رای دهندگان را تاکید نماییم.

این سخنان از جانب برلوسکنی، نخستین اظهارات او از زمان رای‌گیری روز یکشنبه ایتالیا بود. او آخرین رهبر حزبی بود که در خصوص نتایج این انتخابات اظهار نظر کرد.

انتخابات سراسری روز یکشنبه در ایتالیا، این کشور را به بن‌بست کشاند. در این انتخابات هیچ یک از احزاب سیاسی اکثریت کافی را برای تشکیل دولت به دست نیاوردند.

بر اساس نتایج این انتخابات، ائتلاف راست میانه، متشکل از حزب "لگا" به رهبری ماتئو سالوینی، "فورزا ایتالیا"، "برادران ایتالیا" و "ما با ایتالیا" ۳۷ درصد از آرا را از آن خود کرد و جنبش پنج ستاره در حدود ۳۲ درصد آرا را به دست آورد. حزب حاکم دموکراتیک هم از ۱۹ درصد آرا برخوردار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha