• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96121105703
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کانون وکلای استان اردبیل:

وکلا در تامین هزینه‌های زندگی عاجز مانده‌اند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: بسیاری از وکلای ما حتی با سابقه طولانی قادر به تامین هزینه‌های زندگی و دفاتر خود نیستند به طوری که تودیع پروانه‌ها به شدت جریان دارد.

به گزارش ایسنا،  علیرضا لطفی در آئین گرامیداشت روز وکیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: ما در حالی شصت و سومین سالگرد استقلال کانون وکلا را به عنوان خواسته و حقوق شهروندان جشن می‌گیریم که داشتن حق وکیل مستقل و دفاع از حقوق مردم از بهترین دستاوردهای استقلال وکلا محسوب می‌شود.

 وی با قدردانی از حضور میهمانان ملی و استانی در مراسم گرامیداشت روز وکیل خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که وکلای ملت در مجلس امروز در این مکان حاضر شدند تا درد دل‌های وکلا را بشنوند تا با تصویب قوانین کارگشا زمینه حل مشکلات فعالان این عرصه به خوبی فراهم آید.
 
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و در قالب لایحه جامع حمایت از وکلا حفظ استقلال آنها مورد توجه قرار گیرد تا همچنان کانون وکلا بتواند با استقلال تمام از اعضای خود حمایت کند.
 
لطفی در ادامه بیان کرد: در حالی که برای 500 نفر در کانون وکلا پروانه صادر شده است ولی در عمل 370 نفر در این استان فعال هستند به طوری که در سال‌های اخیر به دلیل نامناسب بودن شرایط کار برای وکلا بیش از 120 نفر از وکلا پرونده خود را تودیع کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در برخی از سال‌ها خارج از ظرفیت کار پذیرش وکلا انجام شده که نتیجه آن بیکار شدن وکلا بوده است، تصریح کرد: حتی وکلای باسابقه قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود نیستند و تعدادی از آنها بعد از 13 سال فعالیت پروانه خود را تودیع کرده‌اند به طوری که آنها دیگر قادر نیستند خرج دفتر خود را درآورند و به صورت جدی دچار مشکلات اقتصادی هستند.
 
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل اختیاری بودن امر وکالت را یادآور شد و افزود: جالب است بسیاری از وکلا حاضر به تمدید پروانه خود نیستند به طوری که پذیرش خارج از ظرفیت وکلا اسباب بیکاری تعدادی از این فعالان را فراهم کرده است که امیدواریم با عنایت مسئولان دولتی و مجلسی‌ها در لایحه جامع وکالت برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.
 
لطفی اضافه کرد: عده‌ای سعی می‌کنند کانون وکلا را در این زمینه متهم به انحصارگرایی کنند در حالی که ما هیچ دخالتی در پذیرش و انتخاب وکلا نداریم بلکه در قالب یک کمیسیون سه نفره بررسی‌ها انجام شده و مطابق با ظرفیت‌هایی که وجود دارد در این زمینه تصمیم‌گیری انجام می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: به رغم آنکه ما خدمات متنوعی را در کانون به وکلا ارائه می‌دهیم اما نمی‌توانیم همه این خدمات را اطلاع‌رسانی کرده و به اطلاع مردم برسانیم به طوری که کانون وکلا به صورت یک مجموعه خودگردان و مستقل با دریافت حق عضویت وکلا تامین اعتبار کرده و کاملا خودگردان و بدون وابستگی فعالیت می‌کند.
 
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل‌ در مورد وکالت معاضدتی و تسخیری و مشکلات به وجود آمده در این زمینه گفت: در پرونده‌ای که تابستان امسال برای یکی از شهروندان شمال استان با پیچیدگی‌های خاص شکل گرفت ما اقدام به انتخاب وکیل معاضدتی کردیم اما جو اجتماعی به گونه‌ای بود که به جرات می‌توان گفت حتی با یک میلیارد تومان وکیل عادی نمی‌توانست این پرونده را پیگیر باشد اما این کار سخت را یکی از وکلای ما به شکل معاضدتی و تسخیری قبول کرد و توانست به صورت مجانی این پرونده را به سرانجام برساند.
 
لطفی از انتشار سومین و چهارمین شماره نشریه کانون با همراهی اعضا و مجموعه متخصصین کانون خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر انتشار این نشریه ما نسبت به برگزاری 40 کارگاه آموزشی برای اعضا با هدف ارتقای توانمندی وکلا اقدام کردیم و در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اتاق بازرگانی سعی در برپایی کارگاه‌های مشترک علمی و عملی کردیم.
 
وی گفت: کانون وکلای دادگستری اردبیل با 350 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 70 نفر کارآموز مرکز همدلی حقوقدانان و فرهیختگان جامعه وکالتی استان اردبیل است و در این 10 سال کانون وکلای دادگستری استان اردبیل سعی کرده در مسیر حفظ استقلال و دفاع از عزت و شان صنفی و حرفه‌ای همکاران و حقوق انسانی و شهروندی مردم گام‌های اساسی را بردارد.
 
در این مراسم 51 نفر از کارآموزان وکالت مراسم تحلیف خود را برگزار کرده و از نفرات اول تا سوم آزمون اختبار و همچنین تعدادی از اساتید و پیشکسوتان عرصه وکالت در گرامیداشت روز ملی وکیل تجلیل شد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha