• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403040603470
  • خبرنگار : 71658

مقام بهداشتی ایالات متحده: خشونت مسلحانه در آمریکا، بحران سلامت عمومی است

مقام بهداشتی ایالات متحده: خشونت مسلحانه در آمریکا، بحران سلامت عمومی است
عکس: آسوشیتدپرس

جراح کل و مقام عالی‌رتبه بهداشت عمومی در ایالات متحده، خشونت مسلحانه را با عنوان یک «بحران سلامت همگانی» در این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «ویوک مورتی» سیاستمدار اهل ایالت متحده و پزشکی که در حال حاضر سمت جراح کل را در این کشور دارد گفت: خشونت با اسلحه باعث از دست رفتن جان مردم، درد و رنج غیرقابل تصور و اندوه عمیق برای بسیاری از آمریکایی‌ها شده است.

در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵۰ هزار نفر در آمریکا با اسلحه کشته شدند و خشونت مسلحانه به یکی از عوامل اصلی مرگ کودکان در آمریکا بدل شده است.

مورتی در توصیه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه) صادر شد، خواستار اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای محدود کردن دسترسی گسترده به سلاح‌های گرم شد که بسیاری آن را مقصر سطوح بی‌نظیر خشونت‌های مسلحانه در این کشور می‌دانند.

وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X تاکید کرد: تلفات خشونت با سلاح گرم برای جوانان آمریکایی به ویژه ویرانگر بوده و همانطور که در مشاوره جدید جراحان عمومی مطلع شده‌ام، خشونت با سلاح گرم اکنون علت اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان است.

مقام بهداشتی ایالات متحده: خشونت مسلحانه در آمریکا، بحران سلامت عمومی است
براساس این نمودار، سلاح گرم که با رنگ قرمز نمایش داده شده عامل اصلی مرگ و میر کودکان و نوجوانان بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ در آمریکاست/ عکس: شبکه اجتماعی X/الجزیره

به گزارش بی بی سی، توصیه‌های سلامتی مشابه در دهه ۱۹۶۰ در مورد دخانیات، سبب تغییر نگرش به آن و کاهش قابل‌توجه افراد سیگاری شد.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا در ابتدا تصور می‌کردند که دولت فعلی بتواند موجب اقداماتی در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت سال‌ها از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه در آمریکا موضوعی سیاسی در این کشور بوده است. در حالی که دموکرات ها خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را به عنوان یک حق غیرقابل انکار می‌دانند و این درحالی است که هر سال به تعداد و تلفات این قبیل کشتارها و ناامنی بیشتر در شهرها و ایالات مختلف افزوده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha