• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96110301859
  • خبرنگار : 71511

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت :

از گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور نباید انتظار نطق انتخاباتی داشت

از گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور نباید انتظار نطق انتخاباتی داشت

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: گفت‌وگوی رییس جمهور با مردم تنها یک گفت‌وگوی تلویزیونی بود و نباید انتظار سخنرانی در یک مناظره یا نطق انتخاباتی را در چنین برنامه‌ای از ایشان داشت.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با گفت‌وگوی رییس جمهور که شب گذشته از صدا و سیما پخش شد اظهار کرد: گفت‌وگوی شب گذشته روحانی را باید تنها یک گفت‌وگوی تلویزیونی ببینیم. این گفت‌وگو نه یک مناظره و نه یک نطق آتشین انتخاباتی بود؛ بلکه تنها یک گفت‌وگوی معمول تلویزیونی بود. با در نظر گرفتن این نکته است می‌توانیم این سخنرانی را نقد کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نقد در ارتباط با آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور به این است که فضایی ایجاد شد که انگار قرار است در این گفت‌وگوی یک ساعته آقای روحانی به همه به مشکلات اشاره کنند و راه‌حل همه ضعف‌ها را بیان کنند. باید گفت که گفت‌وگوی تلویزیونی تنها یک گفت‌وگو با مردم است و هیچ شباهتی به مناظره و سخنرانی‌های چالشی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس گفت: رییس جمهور طی سخنانی که داشتند به طرح مشکلات و مسائلی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده بود پرداختند، همواره باید مسیر گفت‌وگو میان مجری و رییس جمهور به سمتی حرکت کند که آرامش و ثبات به جامعه تزریق شود و جامعه به سوی پیشرفت حرکت کند.

منصوری گفت: مسائل سیاسی و اقتصادی مهمی در سخنرانی دیشب رییس جمهور مطرح شد، از جمله آنکه به موضوع موسسات مالی و اعتباری اشاره شد. ایشان باید در این سخنرانی برای مردم تشریح می‌کردند که چگونه این موسسات شکل گرفتند؟ چگونه بدهکار شدند؟ و چگونه هزینه‌های گزافی را برای دولت فعلی به جای گذاشتند. این در حالی است که پرداخت بدهی موسسات اصلا به عهده دولت نبوده است و تنها در راستای تامین منافع موسسات شکل گرفته است.

وی با اشاره به وظایف رسانه ملی گفت: رسانه ملی اگر بتواند گفت‌وگوهای اینچنینی را ادامه‌دار کند، مخاطبان خاص خود را پیدا می‌کند. در این صورت است که به جای قضاوت نقدهای واقع‌بینانه به دولت پیشنهاد می‌شود.  من همچنان مهم‌ترین نقد را بیش از آنکه به آقای روحانی و گفت‌وگو وارد بدانم به این وارد می‌دانم؛ که فضایی ایجاد شد که مردم انتظار نطقی آتشین از رییس جمهور داشتند.

این عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به جایگاه احزاب در تحقق وعده‌های رییس جمهور خاطرنشان کرد: احزاب با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاهی که در جامعه دارند می‌توانند دولت را در تحقق وعده‌هایی که رییس جمهور به مردم داده است یاری کنند. مهم‌ترین چالش کشور شکاف سیاسی ایجاد شده در جامعه است. که باید از طریق احزاب به سمت تفاهم ملی حرکت کند.

منصوری در پایان گفت: احزاب نقش واسط میان دولت، حکومت و مردم را به عهده دارند و اگر شرایط برای فعالیت آنها مهیا شود، بهترین نهاد برای پیشبرد اهداف کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha