• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96102815389
  • منبع : نمایندگی گیلان

رییس اداره محیط زیست رشت:

آلودگی هوای تهران محیط زیست رشت را تهدید می کند

آلودگی هوای تهران محیط زیست رشت را تهدید می کند

ایسنا/گیلان رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت گفت: آلودگی هوای تهران منجر به تهدید کاربری اراضی ارزشمند و ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، اصغر خودکار، در همایش روز هوای پاک که با شعار قانون هوای پاک، قانون تنفس در سالن اجتماعات مجتمع فولاد گیلان برگزار شد، گفت: گیلان هوای آلوده ندارد، اما هوای آلوده دیگر استانها از جمله شهر تهران، محیط زیست شهرستان رشت را  به عنوان مرکز استان تهدید می کند.


وی اضافه کرد: با آلوده شدن هوای تهران، هموطنانمان در این شهر برای فرار از آلودگی هوا به گیلان می آیند و به فکر ساخت و سازها خانه در این استان می افتند.


خودکار با بیان اینکه با افزایش تقاضا برای ساخت خانه های دوم از سوی پایتخت‌نشینان قیمت زمین نیز افزایش می یابد و این امر وسوسه ای برای فروش زمین برای گیلانیان ایجاد می کند، ادامه داد: هر چند که از تغییر هر گونه کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می‌شود، اما به هر حال متخلفین بیکار نمی نشینند.


رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت در خصوص میزان آلودگی هایی که از بخش صنعت وارد رودخانه های گیلان می شود، گفت: خوشبختانه بخش صنعت گیلان نسبت به جلوگیری از ورود پساب‌های آلوده اقدامات خوبی انجام داده است. اگر واحدی قصد بهره برداری داشته باشد، حتما باید به سیستم پیش تصفیه مجهز باشد در غیر اینصورت اداره محیط زیست شهرستان رشت اجازه فعالیت به این واحد صنعتی را نخواهد داد.


رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت با بیان اینکه اغلب واحدهای صنعتی شهر رشت از سیستم پیش تصفیه برخوردار هستند،گفت: تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت هم اکنون در حال ساخت است.    


وی افزود: در حال حاضر رودخانه‌های رشت از شیرابه‌های سراوان، فاضلابهای انسانی،خانگی، صنعتی و... رنج زیادی می‌برد و باید تدابیر خاص در این مورد برای شهر ستان رشت انجام شود.


وی از صاحبان واحدهای صنعتی که دارای سیستم تصفیه خانه مستهلک هستند خواست هر چه سریعتر برای  نوسازی تصفیه خانه‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha