به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی امروز 22 آذرماه در جلسه علنی شورای شهر کاشمر با بیان اینکه پروژه محور شادمهر به کاشمر در واقع به عنوان شادمهر، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و انابد تعریف شده است، اظهار کرد: هرچند دوبانده شدن محور کاشمر به خلیل آباد به طول 15 کیلومتر انجام شده اما تاکنون سایر محورها به سرانجام نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه در این سالها سعی شده کارگاهها فعال نگه داشته شوند، به وضعیت تصادفات در این محور اشاره کرد و افزود: عامل اکثر تصادفات جادهای انسانی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با اعلام اینکه خواب آلودگی بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص میدهد، سرعت و سبقت غیر مجاز را از دلایل دیگر تصادفات در این محور دانست و بیان کرد: در محور کاشمر به شادمهر تمامی ضوابط و استانداردها رعایت شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر عرض مفید این محور را 11 متر اعلام کرد و گفت: به رغم اینکه استانداردها در این جاده رعایت شده اما دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر یکی از خواستههای به حق مردم منطقه است.
حسینی افزود: با توجه به تفاهم نامهای که بین شهرداری کاشمر، استانداری، راه و شهرسازی به امضاء رسیده است، مقرر گردید دوبانده شدن این محور از سمت کاشمر به شادمهر به طول 10 کیلومتر تا مرحله قبل از آسفالت توسط شهرداری کاشمر انجام شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با بیان اینکه همچنین مقرر شد راه و شهرسازی در راستای این تفاهمنامه قیر رایگان و زمین در اختیار شهرداری کاشمر قرار دهد، گفت: اهمیت این جاده به حدی است که استاندار خراسانرضوی شخصأ تاکنون چهار مرتبه از این محور و روند اجرایی پروژه بازدید کرده و دستورات لازم را صادر کردهاند.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با اشاره به اینکه اکنون بانده دوم محور کاشمر تا پلیس راه به طول 10 کیلومتر در حال انجام بوده و لایه آخر قبل از آسفالت در حال آمده شدن است، بیان کرد: آسفالت، نصب علائم و سایر تجهیزات توسط راه و شهرسازی انجام میشود.
وی با اعلام اینکه 6 کیلومتر دیگر از دوبانده شدن این محور توسط شرکت پوشش راه انجام میشود که تاکنون 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در 6 کیلومتر دوم با مشکلاتی برخورد کردهایم که باید رفع شود.
حسینی با بیان اینکه در حوزه راه مشکلات بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم 50درصد منابع مورد نیاز را به پیمانکار بدهیم، دو برابر آن فعالیت خواهد داشت.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر عدم تخصیص به موقع اعتبارات را یکی از مهمترین عوامل کند بودن پیشرفت پروژه دانست و گفت: در حال حاضر از 25 کیلومتری که در محدوده شهرستان کاشمر قرار دارد، 16 کیلومتر آن در حال دوبانده شدن است.
وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه هرچند ماده 23 پروژه گرفته شده اما تاکنون اعتبارات ملی برای این محور تخصیص نیافته است، اظهار کرد: اکنون عملیات عمرانی 10 کیلومتر اول از محل قیر رایگان و تهاتر زمین و 6 کیلومتر دیگر از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.
حسینی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال محور شامهر به کاشمر از داشتن اعتبارات ملی محروم بوده است، خاطرنشان کرد:به دلیل برخورداری بالای شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد از راه در ماده 180 نیز اعتباری تخصیص نیافته است.
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر در ادامه با اعلام اینکه طرح مطالعاتی محور شادمهر به کاشمر آماده است، افزود: طرح مطالعاتی اولیهای که انجام شد، از پائین دست جاده موجود بوده است.
وی بیان کرد: پس از انجام 6 کیلومتر از عملیات عمرانی باند دوم که از پائین دست در حال اجرا بود، متوجه میشوند تمامی تیرهای برق در وسط جاده ای که مطالعات آن انجام گرفته قرار دارد به همین خاطر طرح مطالعاتی مجدد انجام شده است.
حسینی همچنین با اشاره به اینکه برای به سرانجام رساندن این پروژه باید پیگیری جدی داشت، گفت: تاکنون بالغ بر 5000 تن قیر به شهرداری کاشمر از طریق راه و شهرسازی تخصیص یافته است.
انتهای پیام
نظرات