خیرالله خادمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه مهم که گام پایانی در آغاز به کار خط راه آهن غرب کشور به حساب میآید، از چند ماه قبل به مرحله پایانی ریل گذاری خود رسید و در حال حاضر به گامهای نهایی در افتتاح نزدیک شده است.
به گفته وی، خط ریلی این پروژه 175 کیلومتری در 12 مردادماه امسال نهایی شد و پس از آن نصب خطوط ایستگاهی و علائم راهآهن در آنها آغاز شده که در حال حاضر در مرحله پایانی خود قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره جزییات مراحل پایانی کار در این مسیر توضیح داد: در حال حاضر عملیات نصب خط در کل طول 175 کیلومتری ملایر تا کرمانشاه به اتمام رسیده و نصب خطوط ایستگاهی نیز که در مساحتی 15 کیلومتری اجرایی میشود در مراحل پایانی خود قرار دارد.
خادمی اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که این پروژه در اتصال راه آهن به مرزهای غربی دارد این پیش بینی را میکنیم که با رسیدن ریل از کرمانشاه به مرز خسروی سالانه حدود دو میلیون نفر مسافر و 12 میلیون تن کالا در این مسیر جابهجا شود.
به گزارش ایسنا، خط آهن کرمانشاه دومین پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی بود که در دولت یازدهم به فاز نهایی رسید. این خط ریلی پس از همدان و قبل از خط ریلی استانهای گیلان، آذربایجان غربی و خط دوم آذربایجان شرقی نهایی شد و دولت بنا دارد در ماههای باقیمانده از سال جاری امکان نهایی شدن فازهای اجرایی در دو خط ریلی ارومیه و رشد را نیز به وجود بیاورد.
با نهایی شدن کار ساخت این پروژهها دو رکورد ساخت خطوط ریلی جدید و ساخت ایستگاههای راهآهن شکسته شده و پیش بینی میشود میزان تاثیرگذاری این خطوط در افزایش اقبال به جابهجایی کالا از طریق راهآهن به شکل قابل توجهی بالا رود.
انتهای پیام
نظرات