امیرسامان سایهبان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: ساخت پارکهای آبی، میزان ماندگاری خانوادهها در مشهد را یک روز افزایش داد لذا باید تلاش شود تا با ایجاد جاذبه در مشهد، ماندگاری مسافران را افزایش داد.
وی با بیان اینکه زائرسراهای دولتی به موازیکاری با بخش خصوصی میپردازند، خاطرنشان کرد: بانکها و ارگانهایی که تخصصشان هتلداری نیست اقدام به ایجاد واحدهای اقامتی کردند و این ارگانها تمام میهمانان خود را میزبانی میکنند.
سایهبان اضافه کرد: اگر این ارگانها با هتلها که حرفه آنها هتلداری است قرارداد ببندند خدمات بهتری به مجموعه خود ارائه میدهند و هتلها نیز از خطر ورشکستگی و رکود اقتصادی نجات مییابند. برخی از زائرسراها نیز زیانده هستند و وجودشان باعث زیان به هتلها نیز شده است.
مدیرعامل یکی از هتلهای سه ستاره مشهد گفت: اکنون درصد اشغال هتلهای رینگ یک که در حریم حرم هستند 40 تا 50 درصد است و وضعیت هتلهای دورتر مشهد بسیار کمتر است.
وی با اشاره به راهکارهای افزایش زائر در مشهد بیان کرد: جشنوارهها و کنگرههای علمی و طبیعتا برگزاری نمایشگاهها و کنسرتها باعث جذب گردشگر میشود، مسوولان شهری به میزان اشغال هتلها میتوانند کمک زیادی کنند، اگر دقت کنید ظرفیت هتلهای اطراف نمایشگاههایی که در تهران برگزار میشود معمولا پر است.
مدیرعامل یکی از هتلهای سه ستاره مشهد با بیان اینکه ساخت هتل در مشهد به نسبت سرمایهای که هزینه میشود توجیه اقتصادی ندارد، افزود: اکنون عرضه بیشتر تقاضا است و مهمترین عامل این وضعیت زائرسراهای ارگانهای مختلف به ویژه بانکها است.
انتهای پیام
نظرات