لیلا اژدری که پروژه تبلیغ و معرفی ایران در حاشیه جام جهانی و همچنین حضور تورها و طرفداران ایرانی به این بهانه در روسیه را پیگیری میکند، درباره برنامهریزیهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ایسنا گفت: جام جهانی یک فرصت ویژه برای معرفی ایران است، رویکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز استفاده از این ظرفیت است، برای همین ما از آژانسهای گردشگری میخواهیم علاوهبر این که هواداران تیمهای فوتبال را برای تماشای مسابقات جام جهانی به روسیه می برند، مُبلغ ایران هم باشند.
وی افزود: اقلام تبلیغاتی و پکیجها از طریق سازمان در اختیار آژانسهایی که قرار است تور جام جهانی اجرا کنند، قرار میگیرد تا علاوهبر کسب و کار خود، برای جذب گردشگر هم تلاش کنند.
او درباره تبلیغات محیطی ایران در آن فضا نیز گفت: برنامههایی در این زمینه داریم، اما باید طرح کسب و کار و تحلیل هزینهکردها مشخص شود تا درباره آن مشخصتر صحبت کرد.
اژدری اضافه کرد: سازمان بودجه خوبی برای تبلیغ و معرفی ایران در فرصت جام جهانی در نظر گرفته، اما چون هنوز برنامهها نهایی نشده، نمیتوان درباره مبلغ این بودجه مشخصتر صحبت کرد.
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره زمان نهایی برای تعیین تکلیف بودجه و برنامههای جامجهانی، اظهار کرد: اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی، ۲۵ خردادماه سال آینده است، بنابراین تا پایان سال همه برنامههای مرتبط با جام جهانی مشخص و اعلام میشود.
تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ قرار است مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال، در شهرهای سن پترزبورگ، کازان و سارانسکا بازی کند. بنابر اظهارات برخی آژانسدارها، فدراسیون فوتبال ایران از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرده، آژانسهای گردشگری مورد تایید این سازمان را برای اجرای تور جام جهانی و قرار دادن نام آنها در وبسایت این فدراسیون اعلام کند که تا کنون اقدامی در این زمینه نشده است.
بعضی از آژانسدارها که سابقه حضور در جام جهانی را دارند نیز معتقدند، تعلل در معرفی آنها به فدراسیون، در اجرای تور تماشاچیان جام جهانی اخلال ایجاد خواهد کرد، چراکه رزرو هتلهای شهری مثل سنپترزبورگ با توجه به بازی تیمهای مهم در آن، بعد از قرعهکشی آغاز شده است و درنگ در این زمینه هزینه تورها را افزایش خواهد داد و اقامت طرفداران ایرانی را با چالش روبهرو خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات