• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96071809889
  • خبرنگار : 71421

سردار مومنی خبر داد

امکان اندازه‌گیری فاصله طولی خودروها در دوربین‌های جدید جاده‌ای

امکان اندازه‌گیری فاصله طولی خودروها در دوربین‌های جدید جاده‌ای

جانشین فرمانده ناجا در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ استان‌های کشور به قابلیت‌های دوربین‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: این دوربین‌ها براساس متوسط، سرعت تخلفات را ثبت می‌کنند و حتی در دوربین‌های جدید امکان اندازه‌گیری فاصله طولی نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا سردار اسکندر مومنی در حاشیه افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ در سطح استان‌های کشور درباره ویژگی‌های این سامانه و نقش آن در زمینه ثبت تخلفات گفت: امروز با همکاری خوبی که میان پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان راهداری صورت گرفت این سامانه جدید افتتاح شد.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: به دلیل اینکه در ابتدای استفاده ما از فناوری‌های جدید تعداد دوربین‌ها کم بود تخلفات به صورت متمرکز ثبت و رویت می‌شد. ولی با توجه به گسترش دوربین‌ها و همچنین بیشتر شدن آن‌ها در آینده امکان تمرکز آن‌ها در یک مرکز وجود ندارد. از همین رو امروز همزمان در استان‌های کشور مرکز مانیتورینگ و ثبت تخلفات افتتاح شد و هر دوربین تخلفات را در همان منطقه خود ثبت می‌کند. ضمن اینکه در آینده این کار را باید به شهرستان‌ها نیز تعمیم دهیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه این کار باعث افزایش سرعت، دقت و صحت می‌شود، گفت: افتتاح این مراکز سبب تسهیل عبور و مرور می‌شوند و همچنین عامل بازدارندگی تخلفات هستند. هر کسی که تخلفی را انجام می‌دهد در سامانه ثبت می‌شود و نتیجه این کار کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

وی درباره اینکه آیا دوربین‌ها بومی محسوب می‌شوند، گفت: برخی از قطعات آن‌ها خارجی هستند ولی نرم‌افزار و سخت‌افزار کار در ایران انجام شده است و به نوعی می‌توانیم بگوییم که این سیستم‌ها تقریبا بومی هستند.

سردار مومنی درباره دوربین‌هایی که با محاسبه میانگین سرعت، تخلفات را ثبت می‌کنند، گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر هنگام رسیدن به هر یک از این دوربین‌ها سرعت خود را کم کنند و پس از گذشتن از آن دوباره به سرعت‌شان بیافزایند این دوربین‌ها تخلف‌شان را ثبت نمی‌کند اما این طور نیست و دوربین‌ها متوسط سرعت را اندازه‌گیری می‌کند و براساس آن اعمال قانون می‌شود. همچنین سامانه‌های جدید ظرفیت‌های بیشتری دارند و علاوه بر سرعت، متوسط امکان اندازه‌گیری فاصله طولی نیز وجود دارد.

وی درباره مشکلات هندسی بعضی از راه‌ها نیز گفت: همان طور که در مراسم هم گفته شد کاهش تعداد کشته‌های تصادفات، ناشی از یک کار جمعی است که متأثر از عوامل مختلفی از جمله رفتار ترافیکی رانندگان، گسترش جاده‌ها و بهبود آن‌ها و همچنین اصلاح نقاط حادثه‌خیز بوده است. ضمن اینکه همه باید تلاش کنیم تا در آینده این شرایط بهتر شود.

جانشین فرمانده ناجا درباره اینکه طرح همیاران پلیس تا چه اندازه می‌تواند بر تغییر رفتار ترافیکی تأثیر بگذارد، گفت: همه محققان معتقدند که برای تغییر رفتار باید از دوران کودکی آغاز کرد و طرح همیاران پلیس نیز معطوف به همین مسئله است. در عین اینکه آموزش‌های همگانی را انجام می‌دهیم بر دانش‌آموزان هم تمرکز داریم تا رفتار ترافیکی در آن‌ها نهادینه شود و در آینده وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی درباره برنامه‌های نیروی انتظامی برای ارزش‌گذاری به نیروهایش با توجه به اهانت به دو نفر از مأموران راهنمایی و رانندگی گفت: متأسفانه این حوادث هر چند کم هم باشند تلخ هستند و بسیاری از مردم هم همدردی کردند و معتقد بودند این رفتار خوشایند نیست. پلیس موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کرده و پرونده تشکیل شده است. در حال حاضر هم دستگاه قضا در حال رسیدگی به پرونده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha