• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96071608562
  • خبرنگار : 71565

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد

هنوز رای قطعی درباره فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد صادر نشده است

هنوز رای قطعی درباره فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد صادر نشده است

معاون اول قوه قضاییه گفت که هنوز رای قطعی درباره فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سه نوبت گزارشی را در خصوص موضوع آلودگی هوا به روسای سه قوه ارسال کرده و گفته شده این گزارش‌ محرمانه است، توضیح دهید که آیا در این باره تخلفاتی وجود داشته است؟ اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور هر از چند گاهی گزارشاتی را برای سران سه قوه ارسال می‌کند. اگر نسبت به تخلف فرد در دولت باشد، به مسئول عالی آن دستگاه یعنی رئیس دولت اعلام می شود و در هیات رسیدگی تخلفات در همان جا رسیدگی انجام می‌شود، برخی از این گزارش‌ها ممکن است اصلا تخلف نباشد و صرفا پیشنهادات باشد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور اجازه دارد هنگامی که در بررسی‌های خود به اشکالی می‌رسد که اصلا آن اشکال تخلف و جرم هم نیست برای بهبود وضعیت آن موضوع پیشنهاد خود را به آن دستگاه مربوطه ارائه کند. در خصوص آلودگی هوا هم جرمی علیه کسی به قوه قضائیه منعکس نشده است. موضوع در این باره بوده که برخی دستگاه‌ها می‌توانستند کارهایی انجام دهند که موضوع آلودگی هوا کمتر شود و آن کارها را انجام نداده‌اند که این موضوع را به دولت متذکر شدند، البته دولت خود مطلع است و در صدد رفع این مسائل است، اما اینکه این آلودگی هوا برای مثال تا زمستان رفع شود چنین تضمینی داده نمی شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر اینکه درباره صدور رای توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر از سوی دیوان عدالت اداری توضیح دهید، گفت: دستور توقف موقت بوده است. از سوی دیوان عدالت اداری دو درخواست انجام می‌شود. مثلا می‌گویند این موضوع را بررسی کنید و نظر بدهید،‌ اما اگر کار رسیدگی ماهوی باشد زمان زیادی می‌برد و درخواست توقف می‌شود و در این باره دستور موقت می دهند که مثلا آن مورد متوقف شود تا رسیدگی ماهوی انجام شود. دیوان عدالت اداری هم در این باره دستور موقت صادر کرده و درخواست استعلام از چند دستگاه را داشته است و وقتی پاسخ استعلامات بیاید، رای قطعی داده می‌شود. بله، دستور موقت بوده و کار او متوقف شده است.

خبرنگاری از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که رویکرد قوه قضائیه نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی چیست؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: آسیب‌های اجتماعی مختلف هستند. برخی جرم نیست و نمی‌شود با عنوان مجرمانه به آن نگاه کرد. برای مثال برخی موارد مربوط به حاشیه‌های شهر می‌شود. افراد مثلا در روستاها شغل ندارند، می‌آیند و در حاشیه‌های شهر در جایی غیر مناسب با وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند که این‌ها زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست یا برخی آسیب‌های دیگر مثلا تاخیر در ازدواج‌ها، هزینه ازدواج یک دختر و پسر خیلی بالا رفته است. قوه قضائیه چه می‌تواند کند؟

وی گفت: قوه قضاییه در این باره می‌تواند به دولت کمک کند. با تجربه معاونت پیشگیری و سازمان بازرسی کل کشور و برای رفع این آسیب‌ها به دولت کمک می‌شود. یا در مواردی خود قوه قضائیه به صورت مستقیم وارد می‌شود، مثلا عده‌ای در حاشیه شهر تمرکز می‌کنند و امکانات خوبی هم ندارند و از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند و افراد خاطی بین آنها هستند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند که قوه قضائیه با ضابطین خود به صورت مستقیم وارد می‌شود. حتما آن فردی که از روی ناچاری این کار را می‌کند و از برق به صورت غیر مجاز استفاده می‌کند با آن فردی که در شهر دارای امکانات است و از برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کند به یک صورت نگاه نمی‌شود، ولی نمی توان هم او را رها کرد، ممکن است منجر به خطرهای زیادی شود. در اینجا این افراد به شرایطی هدایت می‌شوند که به صورت موقت، گاز، آب و برق داشته باشند.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha