• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96071206465
  • خبرنگار : 71567

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم:

تشکل‌های سیاسی نباید به بیرون دانشگاه وابستگی داشته باشند

تشکل‌های سیاسی نباید به بیرون دانشگاه وابستگی داشته باشند

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه تشکل‌های سیاسی نباید به بیرون دانشگاه وابستگی داشته باشند،‌ گفت: ممانعت از فعالیت مجموعه های دانشجویی که مجوز قانونی فعالیت دارند،‌ نقض قانون است.

‌به گزارش ایسنا، دکتر میرزایی در نشست فعالان دانشجویی که در دانشگاه ایلام برگزار شد به استقبال  ۲۵ درصدی دانشجویان از فعالیت های فرهنگی دانشگاه‌ها، اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها نباید موجب تفرق در دانشگاه‌ها شود ضمن اینکه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید مقوم و مکمل یکدیگر باشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم عبور از فرعیات مباحث فرهنگی به اصول بنیادین این فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: منافع ملی جز اصول همه است، ساختار و انسجام حاکمیتی کشور مبتنی بر رهبری و همچنین اعتقادات دینی جز اصول برنامه های فرهنگی دانشگاه‌ها است.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به صورت ایجابی در فعالیت های فرهنگی با یکدیگر کار کنید، گفتگو و مذاکره را زیاد انجام دهید و فرصت های مغتنم را جدی بگیرید.

دکتر میرزایی با بیان اینکه اردوهای مختلطی که در آن حدود و حریم رعایت نمی شود مورد تایید هیچکس نیست، گفت: روابط سالم دختر و پسر بر اساس الگویی که در دانشگاه های ما وجود دارد و رعایت می شود، می تواند الگوی مناسبی برای جامعه باشد.

وی گفت: محیط علمی یک محیط فرهیخته است و در  این محیط الزاماتی وجود دارد که ابتذال در آن راه ندارد. دانشگاه ها اگر از جامعه فاضل تر، فاخرتر، دینی تر و انقلابی تر نباشد کمتر نیست مثال بارزش این است که اعتکاف های دانشجویی در دانشگاهها از همه جامعه ما بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،‌دکتر میرزایی با بیان اینکه اجتماع فعالان فرهنگی رحمت است، گفت: هر مجموعه دانشجویی که برای فعالیت خود مجوز قانونی دارند جمع شدن آنها نقض قانون به شمار می رود.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم در پایان با بیان اینکه تشکل‌های سیاسی نباید به بیرون دانشگاه وابستگی داشته باشند، گفت: سایر مجموعه های قانونی دانشجویی دانشگاه‌ها مانند کانون ها می توانند از حمایت های بیرون دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha