• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96063117943
  • خبرنگار : 71368

سفره معیشتمان روز به روز کوچکتر می شود؛ کاری کنید!

درد دل‌های رانندگان تاکسی با «شهردار تهران»

درد دل‌های رانندگان تاکسی با «شهردار تهران»

باید «رانندگی تاکسی» را جزو مشاغل سخت قرار دهند چرا که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کنند تا هزینه زندگی را در بیاورند و حتی اگر چند روزی قصد سفر کرده و یا بیمار شوند و نتوانند کار کنند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند!

رانندگی آن هم با تاکسی نه روز می‌شناسد و نه شب! نه سرما و نه گرما،شغلی برای تمام روزها و فصول!  پای درد دل راننده تاکسی‌ها که می‌نشینید، سختی شغلشان را چنان درک میکنی که در باورت هم نمی گنجد که شرایط کاریشان چقدر سخت است،  در کنار هزینه بنزین، روغن، استهلاک تاکسی و.... باید سروکله زدن با هر قشری از مردم را هم اضافه کنید،  از دانش آموز گرفته تا پیرمرد، بازنشسته و... اما حالا درد دیگری هم به دیگر دردهای آنها اضافه شده  و آن چیزی نیست جز کوچکتر شدن سفره معیشتشان به دلیل جولان مسافربرهای شخصی و اینترنتی!

به گزارش ایسنا، حدود 80 هزار تاکسی در سطح شهر تردد می‌کنند و اگر برای هر راننده خانواده‌ای سه نفره را درنظر بگیریم با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که 320 هزار نفر معیشت و زندگیشان در گرو فعالیت تاکسی است با این حال رانندگان با تغییر مدیریت شهری نور امیدی در دلشان ایجاد شده و خواهان دیدار و حل مسئله با شهردار تهران هستند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از رانندگان تاکسی پایتخت به نمایندگی از هم صنفان خود به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداخته و از مدیریت شهری جدید خواستند تا فکری به حال معیشت آنها که این روزها به خطر افتاده؛ کنند.

توکلی یکی از رانندگان تاکسی که 15سال است به طور گردشی در سطح شهر فعالیت می‌کند با طرح این سوال که فلسفه ایجاد منطقه طرح ترافیک چیست؟ می‌گوید: فروش طرح ترافیک علاوه بر اینکه به افزایش ترافیک و آلایندگی هوا کمک می‌کند بلکه  موجب بیکاری تاکسیرانان و سوء استفاده شرکت‌های مجعول از این طریق شده است و این در حالی است که طبق قانون متولی حمل و نقل مسافران در درون شهر، برعهده شهرداری است و باید پرسید که چرا شهرداری فکری به حال رانندگان تاکسی نمی‌کند؟ آیا وظیفه مدیریت شهری تنها برچسب مقدار ڪرایه خطوط است؟

وی با بیان اینکه تاکسی‌های سطح شهر را در قالب شرکت‌های خصوصی ساماندهی کردند اما این مسئله زمینه بهره کشی بیشتر را فراهم کرده است، ادامه می‌دهد: چراکه شرکت های خصوصی قوانین وضع شده را رعایت نمی کنند و به سلیقه خود از رانندگان تاکسی پول دریافت می‌کنند و  انتظار داریم شورای شهر در رابطه با عملکرد تاکسیرانی نظارتی جدی اعمال کند و تخلف‌های صورت گرفته پیگیری شود. به عنوان نمونه وقتی تخلفی از شرکت خصوصی تاکسی سر می‌زند جریمه آن 20 هزار تومان است و این مساله باعث شده تا به راحتی از کنار مطالبات تاکسیرانان عبور کنند.

این راننده تاکسی با بیان اینکه همچنین برخی از شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در اقدامی خلاف قانون از رانندگان تحت پوشش خود سند ماشین آن‌ها را دریافت کرده و در ازای آن حق شارژ از رانندگان اخذ نمی کنند، مدعی می‌شود: برخی از  این شرکت ها با سندهای رانندگان از بانک وام گرفته‌اند و هم اکنون تعداد زیادی از اسناد رانندگان در گرو بانک است. رانندگان تاکسی برای اینکه شغل خود را از دست ندهند مجبور به پذیرش این پیشنهاد اجباری می شوند.

وی تأکید می‌کند: در شرکتهای خصوصی با شارژهای زیاد و عدم مسافردهی و خدمات مناسب به تاکسیران مواجهیم که باعث ناراحتی قشر عظیمی از رانندگان شده است و با توجه به پرداخت حق بیمه شخص ثالث بیشتر، مالیات، عوارض و آبونمان و بهای خدمات بیشتر به سازمان و شرکتها وظیفه حمل و نقل و جابجایی مسافر در سطح شهر را حق مسلم خود دانسته و خواستار حق پایمال شده خود هستیم.

اعتبار تاکسی‌های تهران در بین شهروندان کم شده

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های اینترنتی اعم از اسنپ و تپسی مشکلاتی را برای تاکسی‌ها بوجود آورده است، تصریح می‌کند: فعالیت گسترده این شرکت‌های اینترنتی از یک سو و هجوم مسافربرهای شخصی از سویی دیگر سبب پایین آمدن درآمد تاکسی‌های شهر تهران شده و این در حالی است که با وجود تورم موجود و افزوده نشدن کرایه‌ها و تحمیل خودروهای تقسیطی چگونه می‌توان زندگی کرد؟ همچنین شاهدیم که به علت تخلفات مسافربرهای شخصی و نابلدی آدرس ها سطح اجتماعی و اعتبار تاکسی‌های تهران در بین شهروندان کمتر شده است.

وی می‌افزاید: این در حالی است که بسیاری از رانندگان تاکسی برای امرار معاش مجبور شدند در شرکتهای اینترنتی مشغول بکار شوند.


 یادگاری بر روی جیب خالی رانندگان تاکسی

طهماسبی یکی دیگر از رانندگان تاکسی که در خط تجریش مشغول به فعالیت است، می‌افزاید:  رانندگان تاکسی با مشکلاتی از قبیل شارژ ماهیانه، صدور بی مورد قبض‌های جریمه توسط بازرسان سازمان تاکسیرانی، فعالیت شرکت‌های اینترنتی، نبود بیمه تامین اجتماعی برای این قشر آسیب پذیر مواجه هستند و سفره معیشتی تاکسیرانان باید روز به روز  کوچکتر شود.

وی با بیان اینکه ماموران راهنمایی ورانندگی مبادی ورودی طرح ترافیک و طرح زوج وفرد را فراموش کرده وهیچ کنترل محسوسی نمی‌کنند، عنوان می‌کند: تمامی راه‌های  ورودی‌های طرح "راه دور" دارد و همه ماشین‌های شخصی  به راحتی وارد طرح می شوند و این امر باعث شلوغی بیشتر داخل طرح شده و از همه مهمتر باعث پایین آمدن در آمد شهرداری تهران می‌شود و در ضمن به ما رانندگان تاکسی از دو طرف هم شلوغی داخل طرح و هم نبود مسافر داخل طرح ضربه میزند، بنده به عنوان یک راننده تاکسی دیگر توان ندارم و باورکنید با "دخل" روزی  30 یا  40 هزار تومان و داشتن پژو405که سراسر خرج و استهلاک است خرج زندگی را می دهم، در حالی که تا چشم برهم بگذاری سررسید بیمه، معاینه، تمدیدکارنامه و  حق حکم عوارض و... می رسد!

گنجی یکی دیگر از رانندگان تاکسی خط سیدخندان  هم با بیان اینکه مسئولان شهرداری هر روز درحال نوشتن یادگاری بر جیب خالی رانندگان تاکسی هستند می‌گوید: سوال دارم چرا زمانی که مدیران برای من تاکسی‌دار تصمیم می‌گیرند از تاکسی‌دارهای  تهران نظر خواهی نمی‌کنند، آخر مگر مدیران از درد دل ما خبر دارند که خودشان رأسا تصمیم می‌گیرند و در آخر نمی‌دانم از کدامین ظلمی که هرروز به نوعی برما روا می‌دارند بگویم از شرکتهای  خصوصی یا شرکتهای اینترنتی که عملا ساختار سازمان تاکسیرانی تهران را به سخره گرفته اند یا بیمه تامین اجتماعی یا نحوه اخذ هرگونه وجه موجه وغیر موجهی از رانندگان تاکسی پایتخت و اگر واقعا تاکسی اینقدر درآمد دارد چرا آنها خودشان به این شغل اهتمام نمی‌ورزند؟

مسافربرهای شخصی بلای جان رانندگان تاکسی

وی می‌افزاید:  متاسفانه روز به روز به تعداد مسافربرهای شخصی که از شهرستان به تهران می‌آیند در این مسیر(میدان مادر-سیدخندان ) اضافه می‌شود و به راحتی پایین میدان کتابی که دوربین زوج و فرد نصب شده  پلاکشان را می پوشانند و وارد محدوده می‌شوند اما دریغ از یک مامور . در این محدوده و  وضعیت زیر پل سید خندان و میدان قدس هم به همین ترتیب است، به گونه‌ای که خودروهای شخصی تمامی خیابان را  اشغال می‌کنند.

فولادوند نیز با بیان اینکه من ۵ سال است که تاکسیرانم و من را به بیمه سلامت  معرفی کردند، اما تکلیف آینده ما مشخص نیست، اظهار می‌کند: همیشه می‌گویند سایت بیمه بسته است. لطفا تا جایی که مقدور است شهرداری از فروش طرح ترافیک هفتگی خوداری کند چون تمام مسافرکش های شخصی و موبایلی طرح هفتگی خریداری کرده و  فروش طرح ترافیک هفتگی تاثیر به سزایی در درآمد ما تاکسی ها دارد و از نجفی شهردار تهران و هاشمی رئیس شورای شهر تهران میخواهیم تا طی برگزاری نشستی صدای ما و دغدغه های رانندگان تاکسی را بشنوند.

در ادامه خواجوی راننده خط کهریزک با بیان اینکه متاسفانه روند نوسازی تاکسی های فرسوده متوقف شده! گفت: دو ماه است که در لیست نوسازی تاکسی قرار گرفتم و همه کارهای اداری را طی کردم اما به دلیل  آنچه که اختلاف شنیدیم فعلا روند نوسازی متوقف شده این در حالی است که اکسی من تولیدی سال 86 است و به خرج افتاده و اگر بخواهم تعمیرش کنم باید چند میلیون هزینه کنم و اگر نخواهم هزینه کنم هم با سرد شدن هوا و احتمال وارونگی هوا پلیس من را جریمه می کند و حالا تکلیف چیست؟

همچنین محبی راننده تاکسی بیسیم هم با بیان اینکه شرکتهای اینترنتی با اخذ کرایه های بسیار پایین برای جذب مسافر  اقدام می کنند و این کار باعث بدبینی مسافران تاکسی شده بگونه ای که  مسافرین انتقادات شدیدی به رانندگان دارند و ما را  دزد، مزدور، خودخواه و.... خطاب می‌کنند، می‌گوید: از مسئولین سوال دارم آیا رانندگان تاکسی کرایه ای غیر مصوب شورای شهر دریافت می‌کنند که آن هم هرساله بعد از گذشت سه ماه از سال تصویب می‌شود،  درصورتی که کلیه اجناس از  اول سال افزایش قیمت دارند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۰:۰۸

متاسفانه مشکلات تاکسیرانان ک از قشر ضعیف هستند خیلی زیاد است لطفن رسیدگی کنند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۴:۰۵

بیمه تامین اجتماعی ,وجود مسافر کش شخصی در خیابان و کل پایانه های ورودی پایتخت , از طرف دیگر شخصی های اینتر نتی ,نبود سهمیه بنزین ,دیگه هیچ مسافری باوجود اسنپ به کرایه مصوب شورای شهر تره هم خرد نمیکنه,فقط خدا به دادمون برسه مسولین که هیچی متاسفانه

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۸

راننده تاکسی جیغ نمیزند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۹

سلام خسته نباشید با تشکر از سرکار خانم انصاری و عوامل خبرگذاری ایسنا.. از سردبیران روزنامه ها هم تقاضا میکنم صدا قشر رانندگان تاکسی رو هم منتشر کنن تا مسعولین هرچه سریعتر فکری بحال ما بکنن. تا کی باید با این شرایط زندگی کنیم ما هم زن و بچه و زندگی داریم واقعا درحق قشر رانندگان تاکسی داره ظلم میشه از مسعولین تقاضا داریم رسیدگی کنن...با تشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۳:۵۸

درودبرشما، لطفا چند لحظه خودتان را بجای ما رانندگان بذارید هزینه های شرکت،هزینه های ماشین،هزینه های زندگی از طرف دیگر مسافر کش های شخصی،آزارو اذیت کردن بی موردوسلیقه ی گشت تاکسیرانی و ...

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۱

کدوم مدیر تا به حال دلش به حال تاکسیران بدبخت سوخته..بنزین ماشین خارجیه لیتری ۱۰۰۰منه مسافر کشم ۱۰۰۰,,بیمه تامین اجتماعی داریم از جیب میدیم ای خدا ,و مسعولین کمی به فکر باشید , تاکسی وتاکسیران نابود شدن

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۲

مشکل اصلی تاکسی ران ها تعاونی ندارند .دوم چرا اسنپ از اول برای تاکسی ها راه اندزی نکردن 70هزار تاکسی کم.سوم چرا ماشینی از رده خارج مشه دادن به تاکسی ها با سود زیاد دادن

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۲

تا زمانیکه مسئولان متولی حمل ونقل شهری تخصصی در این زمینه نداشته باشند و معاون ترافیکی شهردار اظهار میدارد که به واسطه وجود شرکت های اینترنتی مسافربری ترافیک کاهش یافته است و برخی مسئولین خود از اسنپ استفاده میکند و مصوبه هایی را که خود از آن سر در نمی آورند را تصویب میکنند روز به روز اوضاع تاکسیرانان اسفبارتر خواهد شد.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۴:۳۲

مشکل اصلی تاکسی ران ها عدم توجه دولت به حمل نقل عمومی به خصوص تاکسی ران ها که فاعده هیچ گونه خدماته رفاهی و اجتماعی نمی باشد در مقایسه با شرکت واحد راننده گان شرکت واحد دارای همه گونه خدمات رفاهی و اجتماعی می باشند ولی رانندگان تاکسی حتی یک مورد هم از آ ن خدمات بهرمند نمی باشند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۴:۳۵

شرکت های خصوصی تاکسیرانی چه خدماتی به تاکسیرانان ارائه می دهند که دائما از ما حق خواهی می کنند؟ مثلا در حالی که همه ی تاکسیرانان دارای پروانه ی هوشمند هستند و بر روی آن محل و نوع فعالیت شان درج شده است ، این حکم خط که بابت آن سالیانه ۶۰ هزار تومان از ما می گیرند دیگر چیست؟ چند وقت پیش یک کارت شناسایی بزرگ درست کردند و با یک قاب به شیشه ی جلوی تاکسی ها چسباندن. به قول خودشان می بایست این کار بصورت رایگان صورت می گرفت اما، برای یک قطره چسب از هر تاکسی ۲۰۰۰تومان می گیرند و اسمش را می گذارند حق نصب . آیا یک قطره چسب ۲۰۰۰ تومان می ارزد؟ خلاصه تحت هر عنوانی تاکسی های بی چاره را تیغ می زنند و تاکسی ران هم چاره ای جز تبعیت ندارد والا برایش یک دردسر درست می کنند . نقل داستان تاکسی رانان و شرکت های خصوصی نقل هفتاد من است و تمامی ندارد.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۶:۱۹

با سلام خدمت جناب اقای نجفی شهردار محترم از شما عاجزانه خواهشمندیم به وضعیت ما رانندگان تاکسی که دیگر داریم نفسهای اخر میکشیم رسیدگی نمایید از صبح تا شب با مسافربرهای شخصی که روز به روز بیشتر میشوند درگیریم.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۶:۴۸

شهردار محترم لطفاً در مورد حمل و نقل شهر تهران بی تفاوت نباشید حمل و نقل عمومی بخش تاکسیرانی واقعاً رها شده و هیچ نوع نظارت و مدیریتی در ان مشهود نیست چنانکه هموطنانی خارج از شهر تهران بدون هیچ نوع شناختی از شهر (عزیزان مسافرکش شهرستانی)زحمت جابجایی مسافران را تقبل نموده اند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۷:۰۰

با سلام و تشکر فراوان سوالی از مسؤلین دارم چرا با وجود غیر قانونی بودن شرکتهای حمل و نقل اینترنتی که خیلی از مسئولین به آن اذعان دارند کسی هیچ کاری نمیکنه. آیا برای اشتغال ذایی برای چند هزار ماشین شخصی حدود 100000 تاکسیران و خانوادههایشان را باید به بدبختی و فلاکت بکشانند. لطفا مسئولان اقدامی بکنند.

avatar

سلام ممنون از شما دوستان عزیز که لااقل کمی از مشکلات بسیار زیاد ما تاکسیداران را بیان می کنید امیدوارم در این میان آقای شهردار محترم و شورای شهر گرامی هرچه سریعتر تاکید میکنم هر چه سریعتر به داد ما قشر بی دفاع برسند انشالله

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۴

سلام جناب آقای مهندس نجفی شهردار محترم تهران خواهشا به دادخواهی رانندگان تاکسی و خانوادهاشون رسیدگی کنید رانندگان تاکسی محجوب و باشعورن ولی بالاترین فریاد در سکوت آنها مشخص و معلومه

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۰۰

هر راننده ای قبل از اینکه شروع به مسافربری بکند ابتدا چند روزی خیابانهای شهر را دور میزند و اطلاعاتی در مورد کاری که میخواهد انجام دهد جمع آوری و تفکر میکند. حالا آقایی که میگوید شرکتهای اینترنتی باید زیرنظر تاکسیرانی باشد، آیا قبل از اینکه چنین طرحی را ارائه بدهد البته انشاالله اهل تهران باشد آیا تا بحال یکروز خود را به گشتی در شهر صرف کرده است که این شهر چند تاکسی نیازدارد آیا از چه ساعتی تا چه ساعتی مسافر با ازدحام و بدون ازدحام وجود دارد آیا اگر هشتاد هزار تاکسی باضافه خانواده شان در تهران مشغول بکار هستند سرانه شان چقدر است البته با تورم موجود کسیکه از امکانات و تجهیزات موجود در حوزه کاری خود اطلاعات نداشته باشد چنین بنظر میرسد که شخص دچار توهمات کاری شده چرا چون این شهری که پنجاهوشش سال بنده وشاید دیگر رانندگان محترم تاکسی درش زندگی میکنیم چنین فضا را ندارد که باز هم به اضافه کردن مسافربر بیاندیشیم.بهترین کاری که مسئولین میتوانند انجام دهند این است که همین لشگر هشتاد هزار نفره تاکسیرانان و خانواده محترم کم سرانه را ساماندهی و سرانه شانرا به حد نصاب برسانند.مسئول محترم تهران به اندازه نیاز و بیشتر تاکسی دارد.لطفا"در این خصوص یک کار گروه تشکیل بدهید تا صحت آن معلوم شود.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۰۰

سلام وخسته نباشید. من یک راننده تاکسی هستم که ماشینم فرسوده است و تمام کارهای بانکی را انجام داده و منتظر پیش فاکتور از طرف ایران خودرو هستم و الان حدود دو ماه است که سایت ایران خودرو بسته است ما باید چکار کنیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۵

باسلام خدمت شهردار محترم تهران این شخصیهای مسافربر خیلی راحت وارد ایستگاههای تاکسی واقدام به بردن مسافر میکنند ومتاسفانه پلیس راهور هم هیچ اقدامی نمیکند خواهشمندیم قانونی وضع بشه که مسافربرهای شخصی به خود این اجازه را ندهند که خیلی راحت وارد ایستگاه واقدام به بردن مسافر بکنند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۹

با سلام وخسته نباشید از شهردار محترم وشورای شهر وهر نهادی که مربوط به حمل و نقل شهری میشودند تقاضا میکنم به داد ما قشر بی حامی برسید، پایین آمدن درامد به دلیل شرکت های اینترنتی و شارژ شرکت ها، بنزین آزاد، نداشتن حق بیمه و هزاران مشکل دیگر که به زودی ما را از پا در می‌آورد. با تشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۳۵

باسلام امروزرانندگان تاکسی هیچگونه امنیتی ندارندنه بعضیامون بیمه تامین اجتماعی ونه بیمه بیکاری ونه درامدی مخصوصا باوجودامدن اپها کلا زندگیمون مختل ترگردیده بخاطررضای خدابرامون کاری بکنید دیگه ازخجالت زن وبچه اب شدیم ماهم جزیی ازاین اب وخاکیم پسربنده رتبه 126کنکورسراسری شده دانشگاه تهران قبول شده خداشاهده هیچ کاری نتونستم براش انجام بدم خودتون رو یک لحظه جای یک راننده تاکسی بگذارید ماحتی خرج ماشینها ولوازم بی کیفیتی که بهمون دادندنمیتونیم دربیاریم متشکرم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۴۵

باسلام وتسسلیت بابت محرم من یک تاکسیرانم وسخت ترین کار بدون سختی کار وشلوغترین شغل بدون اینده وبیمه ابتدایی ترین حقوق شهروند یه کم بفکر این قشر زحمتکش باشین که سفره معیشتش کوچک شده

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۴۶

سلام،به نظر من همه تاکسی ها رو جمع کنن همش بشه شخصی،ما هم تکلیف کار خودمون رو بدونیم،الان ی مسافر کش شخصی با راننده تاکسی چه فرقی میکنه؟تازه الان مسافرهای محترم شخصی رو بهتر از تاکسی سوار میشن،چرا؟چون شخصی های محترم امنیت و آرامش دارن حتما ما نداریم،حتما باید دوباره قضیه خفاش شب تکرار باشه تا مسئولین بیدار بشن،تشکر.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۵۴

عرض سلام خدمت شما زحمتکشان رسانه که صدای مظلومیت قشر زحمتکش تاکسیران را به گوش مسعولین شورای شهر وشهردارمحترم تهران می رسانید

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۱۹:۵۶

خدا به داد رانندگان تاکسی برسه همه تاکسیداران دچار بیماری های قلبی وعروق وکلیوی ومشکل پروستات شدندشغل زیانباری صبح تاشب پشت ماشینن اخرشب دست خالی میرن خونه

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۰:۰۹

من که دارم نظرمی نویسم ویک دفعه صفحه ناپدید می شود دیگرچه بنویسسسسسم.لااقل این یک جمله کوتاه.شغل تاکسیرانی یعنی خدمت رسانی عمومی نه خصوصی پس بایدمشمول همه ی مزایای خدمتی مثل دیگرمشاغل دولتی گرددبه معنی ومفهوم وسیع کلمه کارشناسان اجتماعی وبیمه ای وسازمان تعاون خودشان بهترمیدانند.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۱:۱۵

سوال من از مسعولین اینه آیا حق جابجایی مسافر با خودرو عمومی میباشد یا شخصی اگه با شخصی هست پس چرا سازمان تاکسیرانی رو بنا کردید و تعدادی حقوق الکی بگیرن جمش کنید دیگه حق منو مگه نباید سازماان تاکسیرانی بگیره اینا از من پول میگیرن حقوقشون از زحمت منه راننده است چرا حق منووو نمیگیرن

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۱:۲۴

ی نیم نگاهیم ب رانندگان تاکسی داشته باشین لطفا

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۱:۴۷

اقایون مسولین ترا به اون کسی که میپرستید وضعیت مارا روشن کنید یا تاکسیرانی رو تعطیل کنید یا استار اپ هارو

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۱۶

با سلام وعرض ادب لطفا خواهشن نظرات ما را بزارید تشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۲۵

با سلام شهردار محترم بنده از شما خواهش میکنم تمنا میکنم بداد ما تاکسیرانان برسید زیرا نه بیمه تامین اجتماعی نه بنزین خوبی نه ماشین سالمی نه وام کم سودی نه رییس تاکسیرانی درستی نه پشتوانه‌ای برای آینده نه امتیازی نه اعتباری و مهمتر از همه این ماشینهای شهرستانی و اینترنتی که آسایش و درآمد مارو گرفته بنده ماشین خراب داغون همسرم مریض شده خودم بدتر از اون هزینه هیچ کدوم رو نداریم خونه مستاجر ی و قسطها ی زیاد تورو به حق امام حسین بداد ما برسید

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۲۹

ضمن عرض اسلامی وتشکرازسردبیرمحترم وخبرنگارعزیزکه قبول زحمت کردن چراکسی به دادمارانندگان تاکسی نمیرسه مسافرکش شخصی کم بود باتاسیس این شرکت های حمل مسافراینترنتی بادامپینگ وارزون فروشی تاکسیرانان تهران رابیچاره کردن بااین کرایه های غیرقانونی که نصف مصوبه شورای شهروتاکسیرانی میباشددیگردخل وخرج ماجورنیست وبطورخلاصه وضعیت معیشتی زندگی مارانندگان تاکسی درخطره مگرنه اینکه حمل مسافرطبق قانون اساسی ممنون است وبافردخاطی برخوردمیشه پس چطوراین شرکتهای مجازی حمل مسافر ازخودروهای شخصی ورانندگانی که صلاحیت مسافرکشی راندارن استفاده میکنن. تورابخدا بدادمابرسین سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۳۶

باسلام وعرض تشکر از شمابابت انعکاس گوشه از درد دل رانندگان تاکسی لطفا از معاونت حمل ونقل شهرداری سئوال فرمائید که اقداماتی چون چسباندن برچسبهای تبلیغاتی روی شیشه اتوبوسهاوایجاد ممانعت بصری مسافران. انجام تبلیغات آن چنانی اسنپ که فاقد هرگونه مجوز قانونی حمل ونقل است روی اتوبوسها یا فروش بی رویه مجوز طرح ترافیک و..... از جمله رسالت واهداف ان سازمان است واگر نه ،پس به چه بهائ

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۴۲

متاسفانه مسئولین حمل ونقل شهری وظیفه خود را اشتباه متوجه شده اند بجای حمایت از رانندگان تاکسی وبروز رسانی تاکسیرانی به حمایت از رقبای غیرقانونی را تبلیغ میکنند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۲:۵۰

باسلام از جناب آقای نجفی سهردار محترم تقاضا راریم اگر بهر علت توان برخورد با این دو اپلیکیشنهای اینترنتی را ندارند خوب لطف کنند این پنجاه شرکت خصوصی تاکسیرانی را منحل و اسنپ وتبسی را بعنوان شرکت حمل ونقلی مجوز بدهند تا اینها با بکار گیری تاکسیرانان به ارائه سرویس بپردازند

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۳:۱۰

باسلام.ب خدامن ک دیگه دارم تاکسیمومیفروشم.چون واقعا کمرماروشکوندن این شرکتهای اینترنتی نمیدونم جواب زن وبچه ام چی بدم.هروزبخاطرکم کارکردن یانکردن بایدشرمنده باشم.فقط فقط خداب دادمون برسه چون هیچکسی ب دادمون نمیرسه.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۰:۲۸

ضمن عرض سلام دولت محترم ومسئولین هیچ توجهی به تاکسیرانها ندارندوباتوجه به مشکلات زیادی که رانندگان تاکسی دراین مدت مواجه هستند.نابه سامانی شرکتهای خصوصی.وجودشرکتهای مسافربراینترنتی.وده ها مشکل دیگه ای که معیشت تاکسیداران را به مخاطره انداخته.متاسفانه مسئولین وشهرداری هیچ اقدامی صورت نداده اند. شما روبه خدا به داد ما برسید ماهم جزوشهروندان این سرزمین هستیم خانواده های ما هم حق زندگی دارند.به قران داریم نابود میشم.باتشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۳:۰۶

سلام درود بر شما حداقل کاری که مسعولین برای ما میتوانن انجام دهند اینکه فرهنگ سازی کنند تا همشهریان عزیزم از تاکسی استفاده کنند نه ماشینهای شخصی که هیچ نظارتی بر آنها نیست

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۳:۵۴

ماه هاست مشکلات رانندگان خدوم تاکسی اعتراض خودشان را از مراجع ذی صلاح انجام داده وپاسخ مناسبی دریافت نکرده اند لذا ضمن تشکر از خبرگزاری ایسنا از این طریق مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و خواهان یک موضعگیری و برخورد جدی و مناسب از ناحیه مسولین محترم شهرداری و شورای شهر و سازمان تاکسیرانی هستیم. ۱.پایین آمدن درآمد تاکسیهای شهر تهران با وجود شرکتهای مسافربر شخصی اینترنتی و معظل خودروهای تقسیطی که با این شرایط اقساط آن فقط معوق میشوند. ۲.غیر عملی شدن دریافت کرایه مصوب و حق قانونی که شورای اسلامی شهر برای تاکسیران تصویب کرده ولی با وجود آمدن نرخ شکنی و دامپینگ شغل تاکسیران توسط شرکتهای مسافربر شخصی اینترنتی غیر قابل وصول شده. ۳.پایین آمدن سطح اجتماعی و اعتبار تاکسیهای شریف و محترم تهران در بین شهروندان عزیز بعلت تخلف مسافربرهای شخصی و بی ضابطه کار کردنشان که عامه مردم به نام تاکسی ایشان را میشناسند.,در حالی که مسافر بر شخصیند و ایجاد شبهه دریافت کرایه زیاد از سوی تاکسیرانان که با نصب یک تاکسیمتر ساده مانند تمام دنیا قابل مرتفع شدن است. ۴.همکاران ما در فرودگاه مهرآباد با معضل جدی خودروهای وارادتی در سالی که رهبر معظم انقلاب به آن مستقیما توجه به تولید داخل و اقتصاد مقاومتی اشاره دارند مواجهیم وکسی به این مهم توجه ندارد در ضمنی که علی رغم بارها تذکر ما از نصب تابلوی اعلان نرخ خدمات فاحش این نوع خودروها با ماشینهای داخلی که باید در معرض دید مسافر باشد امتناع میکنند و این مطلب صراحتا مقابله با قانون حمایت از مصرف کننده است و باعث نارضایتی مسافران گشته ,ولی مسولین مهرآباد به آن بی توجهند . ۵. در شرکتهای خصوصی تاکسیرانی با شارژ های زیاد و عدم مسافردهی و خدمات مناسب به تاکسیران مواجهیم,که مغایر با قانون شورای اسلامی است ولی سازمان تاکسیرانی به آن عمل نمیکند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه راننده تاکسی تمام موارد قانونی را برای گرفتن کارنامه و مجوز لازم برای فعالیت با خودرو اعم از شهر شناسی سو پیشینه عدم اعتیاد و ...با هزینه ی بالایی دریافت میکند و با توجه به پرداخت حق بیمه شخص ثالث بیشتر, مالیات, عوارض و آبونمان و بهای خدمات بیشتر به سازمان و شرکتها وظیفه حمل و نقل و جابجایی مسافر در سطح شهر را حق مسلم خود دانسته و خواستار حق پایمال شده خویش میباشد.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۴:۴۹

تمام حق و حقوقمان را مطالبه مینماییم ودرخواست کمک از دولت خدمتگذار را مینماییم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۶:۴۵

با سلام اون مدیر و مسئولی که میگه اسنپ و تپسی بیان زیر نظر تاکسیرانی آیا به این موضوع فکر کرده که تهران چند تا تاکسی نیاز داره؟ اگه قرار باشه همه ماشین شخصی ها بشن مسافرکش و برن زیر نظر تاکسیرانی مسافرشو از کجا میخوان بیارن ای کاش مسئولین اول یه مطالعه و تحقیق کنن بعد طرحشونو ارائه بدن یه موضوع دیگه هم بسته شدن سایت ایران خودرو جهت نوسازی که هیچ کس هم پاسخگو نمیباشد ممنون و قدردان تمام زحمات زحمتکش خبرگزاری ایسنا هستیم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۸:۳۵

اقا این چند تا راننده محترم تاکسی حرف دل تمام ما تاکسیداران راگفتند؛حالا ببینیم مسئولین چه تصمیمی میگیرندما از تمام کسانی که در این راه برای ما تاکسیداران تصمیم میگیرند ملتمسانه خواهش میکنیم مارا فراموش نکنندمارا مثل تولیدیها خراب نکنند تمام کسانی که در این تولیدیهای کوچک وبزرگ درتمام کارخانجات کوچک وبزرگ که کار میکردند وقتی بیکار شدن به شغل مسافر کشی رو اوردن ما اگر بیکار شویم به چه شغلی رو اوریم.توروخدا به فکرما باشیدما جزءآدمهای ضعیف این جامعه هستیم.من مخالف تکنولوژی نیستم من مخالف کار کردن این کسانی که با ماشین شخصی کار میکنند نیستم ما میگیم اگه قراره به مسافر کشهای شخصی کار کنند انهایی که بیکار هستند کار کنندنه کارمندهایی که سر برج حقوق دم عید عیدی پاداش مزایا دارن در این شرکتا کار میکنن و حق زن وبچهای ماررامیبرند ما مخالف اینها هستیم ما مخالف فروختن طرح ترافیک هستیم .اگر شورای شهرامده وبرای ما تاکسیدارهانرخ تعیین کرده پس چرااین شرکتای اینترنتی امدن وخارج ازاین قانون عمل میکنن ما میخواهیم که این کارها رادرست کنن.من یک روز از ساعت هفت صبح تاکسیمتر خود را روشن کردم تا ساعت هشت شب دقیقادویست هزار تومن انداخت یعنی منی که از ساعت هفت صبح امده بودم تا ساعت هشت شب فقط نود هزار توما کار کردم توجیح نشدم که یعنی چی خواهشا نگذارید ماهم به جمع بیکاران اذافه شویم نمیدونم چجوری خواهش کنم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۰۸:۴۲

با سلام ممنون از اینکه یه جا پیدا شد که ما بتونیم درد دل کنیم حد اقل مشکلات رو کما بیش همکارم گفتن منم ۲ تا سوال از شهردار محترم دارم ۱ اینکه تاکسی رانی تهران با تو جه به اینکه میدونه تاکسی متر در تاکسی های تلفنی از بین رفته با چه توجیهی اجبار میکنه که باید برچسب قیمت رو بچسبونید روی شیشه وگرنه روزی ۱۰۰۰۰ تونان جریمه میشیم ۲ سازما کنترل ترافیک و شهرداری جفتشون زیر مجموعه معاونت حمل و نقل شهرداری بعد اینا هم میدونن تنها چیزی که الان برای تاکسی میتونه برتری داشته باشه تردد در محدوده طرح ترافیک چون ماشالله بیرون از طرح که مسافر کشهای شخصی اجازه نمیدن کار کنیم این مورد هم باز به لطف مسیولین دارن طرح روزانه میفروشن شما بکید دیگه تفاوت تاکسی با یه خودرو شخصی تو چیه بگید ما هم توجیه بشیم دیگه اعتراض هم نمیکنیم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۴ ۲۳:۲۳

باسلام وخسته نباشید لطفا لطفا به داد تاکسیران تهران برسید زندگی خودش رو هواست ولی باید هزینه شرکتهاهم متحمل شود سفره معیشت تاکسیران شده ده سانت مربع داره کوچیکترم میشه

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۵ ۰۹:۴۹

با سلام به شهردار محترم شهردار عزیز با سوء مدیریت سازمان تاکسیرانی و شواری شورای شهر قبل ما تاکسی های رسمی شهر تهران به حاشیه راننده شدیم و جای تاکسی رسمی شهر را خودروهای شخصی و شهرستانی گرفته اند ساماندهی و مدیریت بر تاکسی تهران بعهده شهرداری و شواری شهر است لطفا از مسءوولیت و وظیفه قانونی خودتان پرهیز نکنید ما تاکسی ها و مردم این شهر به شما چشم دوخته ایم

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۵ ۱۲:۵۴

سلام و عرض ادب خدمت شهردار تهران خدمت جنابتان میرسانم تهران با سوء مدیریت و بی اعتنایی تمام شهردار سابق و شواری شهر قبلی شبیه به شهرهای کراچی و بمبئی شده اگر ملاحظه بفرمایید موتوری ها از یک سو و مسافرکش های شهرستانی از یکطرف هر کاری اراده کنند انجام میدهند انگار نه انگار این شهر قانونی داری شهرداری داره ایستگاه تاکسی شده پاتوق مسافرکش های شهرستانی من نوعی که تاکسی دارم باید کل شهر با یک یا دو مسافر طی کنم در حالی که مسافرکش شهرستانی دم هر میدانی یا چهار راهی یا هرگذری توقف کامل میکند برای مسافر ربایی

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۷ ۱۳:۵۰

فقط تراخدابه درددل ما رانندگان خانم هم برسین که علاوه برمشکلات همکاران آقا با رسنگین زندگی رو دوشمان هست هیچ کس هم نیست به دادمان برسد یاحرفهایمان را بگوش رئیس و روسا برسونه ما واقعاکم آوردیم دلخواسته هستم گرفتار کار پردردسروکم آمددرآمدتاکسی که هروقت خواستین کسی ونفرین کنین بگین انشاالله راننده تاکسی بشی

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۸ ۰۰:۰۰

اقایون مسئول که از عملکرد این شرکتها دفاع میکنید چرا کاری نمیکنید که این شرکتها هم همانند تاکسیرانی فقط از دو خودروی ملی سمند وپژو نه پراید انهم باپلاکهای شهرستانی استفاده کند شرایط را برای هر دو گروه یکسان کنید ببینید کسی حتی به اینشرکتهای کپی بردار نگاه خواهد کرد