• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96061206652
  • خبرنگار : 30057

ارائه آخرین دستاوردهای محققان حوزه شیمی از 14 شهریورماه

ارائه آخرین دستاوردهای محققان حوزه شیمی از 14 شهریورماه

به همت انجمن شیمی ایران و پژوهشگاه شیمی ومهندسی شیمی ایران نوزدهمین کنفرانس شیمی معدنی با هدف ارائه آخرین یافته‌های علمی در این حوزه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر میترا قاسم‌زاده، استاد تمام پژوهشکده فناوری‌های پاک پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دبیر علمی کنفرانس هدف از برگزاری این نشست علمی را بحث و تبادل نظر محققان، پژوهشگران و اندیشمندان  عرصه شیمی معدنی و ارائه آخرین یافته‌های علمی در این زمینه دانست.

وی با بیان اینکه این کنفرانس با مشارکت وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای 14 تا 16 شهریورماه جاری در محل مرکز همایش‌های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار خواهد شد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: در این کنفرانس 323 مقاله از میان مقالات رسیده به دبیرخانه توسط کمیته علمی انتخاب شده که طی 3 روز به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر نوزدهمین کنفرانس شیمی معدنی موضوعات مقالات منتخب را در نانو شیمی، سنتز و شناسایی ترکیبات معدنی، طیف سنجی ترکیبات معدنی، سینتیک و مکانیسم واکنش‌های معدنی، شیمی نظری محاسباتی، ترکیبات معدنی، شیمی آلی فلزی، فرایندهای کاتالیزی، شیمی حالت جامد، بیوشیمی معدنی، شیمی صنایع معدنی، فتوشیمی معدنی، پلیمرهای معدنی، الکتروشیمی ترکیبات معدنی، شیمی فرامولکولی و شیمی سبز عنوان کرد.

وی برگزاری 5 کارگاه آموزشی را از برنامه‌های جنبی این کنفرانس نام برد و یادآور شد: شیمی محاسباتی برای شیمی معدنی، اصول به‌کارگیری HPLC در صنایع دارویی، کروماتوگرافی مایع جفت شده با اسپکتروسکوپی جرمی، اصول و مبانی میکروسکوپ الکترونی روبشی و کارگاه آموزشی آشنایی با اصول و مبانی میکروسکوپ پروبی روبشی از جمله کارگاه‌های آموزشی است.

به گفته این عضو هیات علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزاری نمایشگاهی از آخرین یافته‌های علمی و تجهیزاتی از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد علمی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha