• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96060100480
  • خبرنگار : 71474

آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در راه صنعت ریلی ایران

آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در راه صنعت ریلی ایران

شرکت راه آهن از ادامه مذاکرات ایران با کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا برای حضور و مشارکت آنها در صنعت ریلی ایران خبر داده است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه با نهایی شدن مذاکرات ابتدایی راه آهن ایران توانست در طول سال‌های گذشته اقداماتی را به منظور بهبود سطح سرمایه‌ گذاری بخش‌های غیردولتی داخلی و خارجی در شبکه ریلی انجام دهند، حالا زمان آن رسیده که بسیاری از اقدامات گذشته به نتایج نهایی نزدیک شوند.

یکی از اصلی‌ترین این محورها توسعه کریدورهای ریلی داخلی و اتصال ریل ایران به همسایگان شمالی، شرقی و غربی کشور است که بعضی از آنها به نتایج نهایی رسیدند و بعضی دیگر در مراحل پایانی کار به سر می‌برند.

در این زمینه معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن اعلام کرده که یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ایران در زمینه‌ی توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بحث فعال سازی کریدورهای ترانزیتی است که در این زمینه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌ها بحث اتصال راه‌آهن آستارا – آستارا میان دو کشور ایران و آذربایجان است که با همکاری دو طرف در حال پیگیری است و این امید وجود دارد که در آینده نه چندان دور به بهره برداری کامل برسد.

در کنار آن راه‌آهن وعده داده از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی ریلی نیز حمایت‌های کاملی انجام دهد.

طبق برآوردهای صورت گرفته با تعامل وزارت نفت قرار 5.7 میلیارد دلار از محل صرفه جویی در مصرف سوخت به سرمایه‌ گذاری‌های حمل و نقل ریلی در پنج سال آینده اختصاص پیدا کند که طبق اعلام معاون شرکت راه‌آهن نخستین قرارداد آن در سال جاری به امضاء رسیده و می‌تواند به مرحله اجرا برسد.

در کنار بخش خصوصی داخلی راه‌آهن ایران به دنبال آن است که در حوزه استفاده از توان شرکت‌های خارجی نیز اقدامات خود را با قدرت پیگیری کند. یکی از اصلی‌ترین مسائل در نظر گرفته شده برای این موضوع استفاده از فاینانس و همچنین دانش کشورهای خارجی در راه‌آهن ایران است.

در این زمینه معاون راه‌آهن گفته مذاکره با کشورهای ایتالیا و اسپانیا در زمینه‌ احداث خطوط پرسرعت ریلی، کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا برای تامین ناوگان پرسرعت و همچنین کشورهای چین و کره جنوبی در زمینه‌ی تامین ناوگان مسافری و حومه‌ای ادامه دارد. همچنین در برقی‌سازی خطوط نیز کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، هند و بعضی از کشورهای اروپایی با ایران در حال مذاکره هستند که با انجام این مذاکرات در آینده نزدیک به مرحله‌ نهایی می‌رسد.

در این زمینه ایران اعلام کرده استفاده از دانش فنی و تامین تجهیزات همراه با تامین مالی یا فاینانس خواهد بود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی و مهندسی داخلی دیگر اولویتی است که به طور جدی از سوی مقامات ایرانی در مذاکرات فعلی در دستور کار قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha