• شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96080603205
  • خبرنگار : 71474

تامین ناوگان یکی از اولویت‌ها

راه‌آهن ایران ۱۳ میلیارد یورو فاینانس را نهایی می‌کند

راه‌آهن ایران ۱۳ میلیارد یورو فاینانس را نهایی می‌کند

توسعه خطوط ریلی فعلی بر افزایش نفوذ فناوری‌های جدید در عرصه ریلی ایران باعث شده راه‌آهن و شرکت ساخت برنامه‌ریزی‌های جدی برای تامین مالی منابع لازم در بروزرسانی خطوط ریلی ایران در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سه پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد، برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون و ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان پروژه‌هایی هستند که در صورت رسیدن به مرحله بهره‌برداری می‌توانند رسما آغازکننده دوران جدید ریلی ایران در استفاده از فناوری‌های نوین باشند. از این رو راه‌آهن ایران در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی جدی را برای تامین مالی این پروژه‌های بزرگ انجام داده که به نظر می‌رسد آلمان و ژاپن نخستین کشورهایی باشند که در این زمینه منابع مالی ایران را تکمیل خواهند کرد.

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن اخذ فاینانس سه میلیارد یورویی از آلمان و ۱۰ میلیارد یورویی از ژاپن در مراحل پایانی خود قرار دارد که در صورت نهایی شدن قدم‌های پایانی می‌تواند د ر بخش‌های مختلف ریلی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

طبق اعلام راه‌آهن تامین لکوموتیو دیزل و برقی از شرکت زیمنس آلمان، تامین سیستم سینگالینگ و ارتباطات خطوط پرسرعت و تامین ناوگان دو خط سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و برقی تهران- مشهد بخش اصلی مذاکرات برای استفاده از فاینانس سه میلیارد یورویی آلمان به حساب می‌آید.

در رابطه با فاینانس ژاپنی‌ها نیز تامین سیستم‌های سینگالینگ در خط تهران- تبریز و لیزینگ ناوگان ریلی به عنوان اصلی‌ترین اولویت‌ها مطرح شده و ایران به دنبال آن است که از توان ژاپنی‌ها برای پروژه‌های سریع‌السیر و زیرسازی استفاده کند. همچنین معاون راه‌آهن اعلام کرده که امکان استفاده از توان شرکت‌های ژاپنی در خصوص خطوط حومه‌ای جدید ایران وجود دارد.

هر چند به نظر می‌رسد تا نهایی شدن مذاکرات و ورود فاینانس‌های جدید چند ماهی زمان احتیاج خواهد بود اما مذاکرات مثبت طرف ایرانی با دو کشور توسعه یافته ریلی مانند ژاپن و آلمان می‌تواند در کنار جذب منابع مالی لازم نیاز کشور به فناوری‌های نوین را نیز پاسخ دهد و از این رو در صورت نهایی شدن این دو فاینانس می‌توان انظتار داشت جهشی که راه‌آهن ایران از سال‌ها پیش خود را برای آن آماده کرده، ممکن شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۶ ۱۷:۲۳

امید است عقب افتادگی تاریخی صنعت ریلی جبران بشود.