• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96053119854
  • خبرنگار : 71405

دیدار جابری انصاری با رهبران و نمایندگان احزاب لبنان

دیدار جابری انصاری با رهبران و نمایندگان احزاب لبنان

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در دیدار با رهبران و اعضای تجمع احزاب لبنانی که صبح امروز (سه شنبه) در محل سفارت کشورمان در بیروت برگزار شد، پیرامون آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و موضوعات منطقه ای و بین المللی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، ایلی فرزلی نایب رئیس سابق پارلمان لبنان و اسامه سعد دبیرکل سازمان مردمی ناصری لبنان به نمایندگی از رهبران احزاب لبنانی حاضر در این نشست، ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر امور خارجه و تقدیر از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حمایت از لبنان، دیدگاه‌های خود در خصوص آخرین تحولات لبنان، منطقه و جهان را تشریح و با اشاره به تهدیدات و چالش‌هایی که لبنان و منطقه با آن مواجه است بر ضرورت توسعه همکاری‌های لبنانی ـ ایرانی و تعمیق ارتباط بین دو ملت تاکید کردند.

رهبران احزاب لبنان هم‌چنین بر اهمیت گفت‌وگو به عنوان راه‌حل مناسب برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

حسین جابری انصاری نیز در این نشست با تمجید از روح تفاهم و انسجام داخلی در لبنان با وجود تنوع احزاب و طوایف مختلف این کشور اظهار کرد: آنچه همه احزاب و طوایف لبنان را حول محور توافق جمع می‌کند، مصلحت عالی لبنان است و این روحیه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز می‌تواند الگوی مناسبی برای شکل‌گیری توافق در کل منطقه و حل بحران‌های جاری باشد.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه با تشریح روندهای جاری و تحولات مثبت و منفی منطقه‌ای، اعاده توجه نسبت به مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری امت عربی و اسلامی را ضروری دانست و گفت: ملت فلسطین به تنهایی و با مظلومیت کامل در یک انتفاضه جدید در رویارویی با رژیم صهیونیستی به سر می‌برد و بیش از پیش نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

وی با ابراز تاسف از نقش تفرقه‌افکنانه برخی دولت‌ها در منطقه و تلاش آنها برای جعل دشمن فرضی و انحراف افکار عمومی از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن حقیقی امت اسلامی تاکید کرد: جدول اولویت‌های ملت‌های منطقه را باید از نو طراحی کرد، زیرا ادامه درگیری‌های جاری فقط به نفع رژیم صهیونیستی و جریان‌های تندرو تروریستی و تکفیری است.

معاون وزیر امور خارجه سیاست روشن جمهوری اسلامی را عدم ورود به اختلافات و درگیری‌های حاشیه‌ای میان کشورهای منطقه دانست و با تاکید بر این‌که همه ما در این منطقه فرزندان امت واحد اسلامی هستیم افزود: اولویت جمهوری اسلامی همواره، رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و خواهد بود.

جابری انصاری افزود: راه خروج از بحران‌ها و مشکلات جاری منطقه از توافق و تفاهم می‌گذرد و در سطح منطقه‌ای نیز باید حول محورهای مشترک جمع شویم که مهم‌ترین محور مشترک مسئله فلسطین است.

معاون وزیر امور خارجه هم‌چنین در این دیدار یاد و نام شخصیت‌های دینی و ملی لبنان را که برای مصالح عالیه لبنان و حفظ وحدت اسلامی تلاش کردند، گرامی داشت.

تجمع (لقاء) احزاب لبنان شامل مجموعه متنوعی از احزاب سیاسی لبنان با گرایش‌های مختلف سیاسی و حامی مقاومت است و بیش از پنجاه تن از شخصیت‌ها و رهبران و نمایندگان این احزاب در این نشست حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، هم‌چنین حسین جابری انصاری در ادامه دیدارهایش با مقامات و احزاب لبنانی با شیخ نعیم حسن، شیخ عقل (رهبر مذهبی) طائفه موحدین دروزی لبنان دیدار کرد.

عماون عربی و آفریقای وزارت خارجه در دیدار با رهبر مذهبی طائفه موحدین دروز لبنان با ابراز خرسندی از همدلی و توافق رهبران سیاسی و مذهبی این کشور، گفت که ایران از همزیستی طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی در لبنان حمایت می‌کند.

جابری انصاری افزود: لبنان نماد همزیستی طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی و همچنین نماد مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی و تروریسم تکفیری است و پیام دیدار من از لبنان و دیدار با رهبران سیاسی و دینی لبنان این است که جمهوری اسلامی ایران از این همزیستی حمایت می کند.

شیخ عقل طایفه موحدین دروز لبنان در این دیدار با تقدیر از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تبریک شروع به کار دولت جدید جناب آقای روحانی، از نقش تاریخی کشورمان در همراهی با امت عربی و اسلامی تقدیر کرد.

وی در پایان با ابراز تاسف از فجایع انسانی در منطقه، بازگشت به قرآن و سیره نبوی را تنها راه حل رفع اختلافات و پایان دادن به خشونت ها و بحرانهای جاری در منطقه دانست.



جابری انصاری همچنین با شیخ حسام الدین قراقیره رئیس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه لبنان هم در مقر جمعیت، برج ابی حیدر در بیروت دیدار کرد.

انتهای پیام


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha