• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96052314001
  • خبرنگار : 71439

قنبری: اگر به روحانی اعتماد کردیم، به وزرای پیشنهادی او نیز اعتماد کنیم

قنبری: اگر به روحانی اعتماد کردیم، به وزرای پیشنهادی او نیز اعتماد کنیم

یک عضو حزب مردم‌سالاری ضمن ارزیابی مثبت از کابینه معرفی شده توسط رئیس‌جمهور به مجلس ، آن را با تجربه و متخصص دانست.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا در باره ویژگی‌های کابینه معرفی شده به مجلس توسط رئیس‌جمهور ، گفت:‌ در معرفی اعضای کابینه دوازدهم سعی شده تجربه و تخصص مورد توجه قرار گیرد و نهایتا با توجه به این معیار نصف وزرایی که معرفی شدند، در دولت یازدهم نیز حضور داشتند؛ بنابراین صاحب تجربه هستند. سایر وزرای معرفی شده نیز افرادی هستند که در گذشته تجربه و تخصص داشتند به طور مثال آقای شریعتمداری و آقای بی طرف  وزرای کابینه آقای خاتمی بودند که از وزرایی موفق و با تجربه به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تجربه و تخصص کسانی که در کابینه حضور پیدا می‌کنند مورد توجه آقای روحانی بوده و تلاش شده افراد توانمند جذب کابینه دوازدهم شوند تا مطالبات مردم را پیگیری کنند. هر چند در این مدت شاهد انتقاداتی به معرفی برخی وزرا بودیم که قطعا انتقاد در این شرایط طبیعی است اما برخی انتقادات بیشتر جنبه شخصی داشته است.

وی در این رابطه گفت: ‌به طور مثال گفته می‌شود که آقای رحمانی فضلی فردی اصولگراست. در این رابطه باید گفت که آقای روحانی هیچ گاه اعلام نکرد اصلاح‌طلب است اما در کل اهداف و شعارهای اصلاح طلبانه را پیگیری می‌کند . در همین راستا باید گفت که آقای رحمانی فضلی در دولت یازدهم اقدامات اصلاح طلبانه را دنبال کرد و در جهت توسعه آزادی و فعال شدن تحزب و NGO ها در کشور تلاش کرد و در این مدت احزاب زیادی مجوز گرفتند و به طور کلی تحزب به ادبیات سیاسی کشور بازگشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در چهار سالی که گذشت در مجموع شاهد توجه خوبی به حقوق و آزادی‌های شهروندی بودیم که این موضوعی است که برای اصلاح‌طلبان قابل اهمیت بوده است؛ بنابراین اشکالی ندارد که یک اصولگرا به این اهداف توجه داشته باشد. اساسا اصلاح‌طلبی اندیشه‌ای عام است که مخاطبان عام دارد و در اصلاحات به روی همه باز است. اصلاحات با همین ظرفیت خود تاکنون توانسته شخصیت‌های اصولگرایی را جذب خود کند هرچند که این افراد رسما اعلام نکردند اصلاح طلب شدند اما مسئله الفاظ نیست بلکه اندیشه‌هاست.

وی در ادامه به ویژگی‌های مثبت وزرای دیگر پیشنهادی نیز اشاره کرد و افزود: اکثر این افراد ویژگی‌های مناسبی داشتند که آقای روحانی آن‌ها را انتخاب کردند. قطعا همه آن‌ها باید در راستای تحقق اهداف دولت حرکت کنند و اگر این گونه نباشد حتما خود آقای روحانی به موقع آن‌ها را کنار خواهد گذاشت. ا گر ما به آقای روحانی اعتماد کردیم باید به وزرای پیشنهادی او نیز اعتماد کنیم. تداوم حمایت ما از آقای روحانی می‌تواند در راستای موفقیت دولت دوازدهم موثر واقع شود.

وی همچنین در باره ضرورت تعامل مجلس با دولت در این مقطع نیز اظهار داشت: به طور کلی مجلس دهم تعامل خوبی به دولت داشته و حامی دولت بوده اما باید گفت این مجلس یک اکثریت سیاسی ندارد و معتدلین و اصلاح‌طلبان که حامیان دولت محسوب می‌شوند تعامل خوبی با کابینه آقای روحانی  داشته اند و ان‌شاء‌الله تا پایان عمر این مجلس این فضای دوستانه ادامه پیدا می‌کند.

قنبری تصریح کرد: به هر حال که همیشه تعدادی از افراطیون در مجلس فعال هستند و تلاش می‌کنند در این تعامل مثبت اختلال‌گری کنند. آن‌ها نشان دادند در حوزه منافع ملی نیز با دولت همکاری نمی‌کنند و فقط منافع گروهی خود را ترجیح می‌دهند که این مشکل در مسیر تعامل دولت با مجلس وجود دارد اما خوشبختانه تعداد آن‌ها در مجلس دهم زیاد نیست؛ اگرچه مخالفت آن‌ها می‌تواند ترمزی برای دولت باشد اما مانع توقف مسیر نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha