• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070705344
  • خبرنگار : 71381

واکنش‌ها به شهادت یک «مجاهد بزرگ»؛ راه «نصرالله» ادامه دارد

واکنش‌ها به شهادت یک «مجاهد بزرگ»؛ راه «نصرالله» ادامه دارد

در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت،‌ مسئولان و مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در پی حملات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت که علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز-شنبه-هفتم مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

گزارش ایسنا از پیام‌های تسلیت برای شهادت سید حسن نصرالله را می توانید در این گزارش مرور کنید.

*‌ مسعود پزشکیان  در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان با بیان اینکه فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند، گفت: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

رئیس جمهور  تصریح کرد: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

*‌ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در پیام خود خاطرنشان کرد: اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

*‌ محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

*‌حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

*‌ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند و تاکید کردند که سیدحسن نصرالله⁩ به اسطوره‌ای برای مقاومت تبدیل خواهد شد که یاد و راهش روشنی بخش دلهای رزمندگان مقاومت و نابودکننده رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.

*‌ محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

* حجت الاسلام و المسلمین سید محمدخاتمی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و افزود: شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.

* حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از پیام تسلیت خود تاکید کرد: حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد.

* محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

* اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

* محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می دارند.

*‌ الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست، نوشت: زمین خدا از علمدار خالی نمی‌شود و پرچم مبارزه با ظلم و جورِ جنایتکاری این رژیم، اینبار در دستان همه مستضعفان و آزادی‌خواهان و مسلمانان قرار خواهد گرفت.

*‌ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی تصریح کرد: نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.

*‌ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پیام تسلیت خود نوشت: بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

* علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سویه خواهد شد.

*‌ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخشی از پیام تسلیت خود هشدار داد: سران رژیم جنایتکار صهیونیستی بدانند که با این ترورهای ناجوانمردانه که در سایه حمایت آمریکا و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات این رژیم سفاک کاسته نخواهد شد.

* محمدعلی ابطحی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله سالهای سال محبوبترین چهره در جهان اسلام و عرب بود، افزود: او هم مقاوم بود هم شجاع و عاقل و اهل محاسبه که جانش را بر کف گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین و بی منطق ترین و جنایتکارترین حکومت غاصب دنبا می جنگید. مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.

* ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتی در همین ارتباط نوشت: من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نخبه ومنهم من ینتظر وما بذلوا تبدیلا.

* حزب عدالت طلبان ایران اسلامی در پیام تسلیتی برای حضور در جبهه مقاومت و مقابله با دشمن صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.

*‌ دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله  آنچنان که می‌خواست ایستاده و در مبارزه با جنایتکارترین ظالم دنیا به شهادت رسید،‌ افزود: او طول عمر پربرکت خود، جانش را شجاعانه در راه مقاومت علیه غاصبان صهیونیستی در کنار مردم مظلوم و رنج کشیده بر کف گذاشته بود.

* جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای، خود و همه نیروهای انقلابی را از مخاطبین پیام ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله عنوان کرد و افزود: جبهه پایداری بر خود فرض می‌داند که به همراه دیگر نیروهای انقلابی با تمام امکانات خود در کنار نیروهای مقاومت و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز ایستاده و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آنان را یاری نماید.

پس از اعلام شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله پرچم گنبد مطهر حرم رضوی تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

مردم تهران نیز با تجمع در میدان فلسطین، جنایات روز گذشته _ جمعه ششم مهر ماه_ رژیم صهیونیستی در ضایحه جنوب بیروت که منجر به شهادت سید حسن نصرالله گردید، محکوم کردند.

همچنین بنابر اطلاعیه دفتر حزب الله لبنان در تهران،‌ مراسم عرض تسلیت شهادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله علیه) از تاریخ یکشنبه هشتم مهرماه به‌مدت سه روز از ساعت ٩ الی ۱۵ در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۷:۳۸

روحش شادیادش گرامیست انسان بزرگ ووالامقام