• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96051509305
  • خبرنگار : 71565

توضیحات دادستان نظامی تهران درباره حادثه تیراندازی کهریزک

توضیحات دادستان نظامی تهران درباره حادثه تیراندازی کهریزک

دادستان نظامی استان تهران ضمن تشریح حادثه تیراندازی کهریزک، از آخرین اقدامات قضایی مرتبط با این حادثه و جان باختن ضاربِ خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادستان نظامی استان تهران درباره واقعه تیراندازی در میدان تیر ارتش واقع در منطقه کهریزک تهران گفت: ساعت ۱۲.۲۰ دقیقه ظهر امروز (یکشنبه) سرباز وظیفه دوره آموزشی نیروی هوایی ارتش، در خط آتش میدان تیر مرکز آموزش کهریزک، در اقدامی جنون‌آمیز با شلیک گلوله تعدادی از هم خدمتی‌ها و عوامل یگان را هدف قرار می‌دهد.

غلامعباس ترکی افزود: متأسفانه بر اثر این تیراندازی، ۳ سرباز کشته، ۷ سرباز دیگر به همراه مسئول آموزش سربازان مجروح شدند که بلافاصله مجروحین به همراه دو سربازی که دچار شوک شده بودند، به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی گفت: با گزارش موضوع به دادسرای نظامی، بلافاصله بازپرس ویژه قتل به محل اعزام و بررسی‌های اولیه را آغاز می‌کند.

ترکی ادامه داد: پس از معاینه دقیق محل وقوع حادثه، بازسازی صحنه جرم و تحقیق از همه شهود، مطلعان و مسئولان مربوط، دستور انتقال اجساد کشته‌شدگان به پزشکی قانونی جهت معاینه و تعیین علت واقعی مرگ صادر شده است.

دادستان نظامی استان تهران گفت: اسلحه ضارب جهت بررسی‌های کارشناسی در اختیار کارشناسان اسلحه و مهمات قرار گرفته و ضارب نیز در جریان درگیری، بدنبال تیراندازی مأموران، مجروح و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

وی تأکید کرد: علت اصلی بروز این حادثه پس از بررسی‌های کامل و همه‌جانبه متعاقباً به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

دادستان نظامی استان تهران به همراه بازپرس پرونده با حضور در بیمارستان محل مداوای مجروحین این حادثه، ضمن عیادت، در جریان آخرین وضعیت درمانی آنان قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۸:۱۹

با سلام مسئولین محترم شما را بخدا قسم میدهم مسئله سربازی را به شکل دیگری اجرا کنید تا کی باید اینگونه حوادث تکرار شود و جان عزیزان در خطر باشد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۹:۴۲

من خودم سربازم و مشکل روانی دارم ولی با این حال بازب من اسلحه میدهند خودم میدانم که مشکلروانی دارم وبه مسولین هم گفتم ولی هیچ کار نمیکنند موقع که اسلحه به دست میگیرم همه چیز به ذهنم میرسد ولی جلوی خودمو میگیرم.نباس به افرادی مثل ما اسلحه بدن .

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۹

پیشنهاد میدم همینطور که میگن سربازی رو بخرید همینطور هم هر کسی رفت سربازی حداقل حقوق کشور رو دریافت کنه که هم فکر نکنه بیگاری داده وهم اینکه این مبلغ میتونه کمک خانواده سرباز باشه هم باعث دلگرمی شخص سرباز شاید باعث بشه جلوی این مسائل رو بگیره

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۱:۳۰

چه کسی پاسخگوی خونهای به ناحق ریخته شده است

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۵:۲۷

باسلام وعرض تسلیت به ایرانیان وخانواده جان باختگان. نظارت وجدیت بیشتر مانع از تکرار چنین رویداد تلخ نباشیم ارتش سرافراز تسلیت .تسلیت

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۲۱:۱۹

تسلیت به همه خانواده های داغدیده ... متاسفم برای کسانیکه که اینا رو میبینن ولی فکری به حالش نمیکنن ...همینقدر میگم مردم عزیز ایران تو رو خدا یه سفر از سیستان شروع کنید و تا چابهار با سواری بیایید ببنید چقدر این استان محرومه و چقدر با استانهای دیگر فاصله داره ..اگه این جوان اینکار رو کرده بدونید بیشتر جوانان ما نان اور و سرپرست خانواده خودشونن که اگر از خانواده خود دور شوند چی مشکلات روحی برای انها و خانوادشون پیش میاد.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۸ ۰۷:۵۰

دو حادثه خونبار در ظرف چند روز در یک سازمان مدعی نظم وانضبات جوابگوی این خونهای ریخته شده کیست آیا وقت آن نیست که در سازمان مدیریتی ارتش تحول انجام گیرد با یک پیام تسلیت دادن کاری درست نمیشود