به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «میرهادی قره سید رومیانی» در دیدار با «احسان خزاعی» ـ معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ، «محمدرضا پاکروان» ـ مشاور رییس این سازمان ـ، گفت: با اولویت قرار گرفتن صنعت گردشگری در رأس امور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میتوان ارائه و معرفی ظرفیتهای متنوع فرهنگی، طبیعی، معنوی، دینی، اسلامی و ایرانی کشور را در گسترهای وسیع سبب شد.
وی افزود: دارا بودن فصول مشترک کاری و ظرفیتهای همکاری متنوع با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بستری مساعد به شمار میآید که با پیوند مستحکم آن با حوزه گردشگری میتوان دستاوردهای بسیاری را در این حوزه رقم زد.
رومیانی با بیان اینکه نیاز است تفاهمنامه منعقد شدهی پیشین میان دو سازمان بروزرسانی شود، اظهار کرد: در بازبینی پیشرو تمرکز بر سرفصلهای بازاریابی و تبلیغات گردشگری، بهرهمندی بیشتر از برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای خارج از کشور در کنار فرصتهای موجود در دو بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی لحاظ خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری، برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آذرماه امسال را فرصتی مغتنم برای ارتباط هر چه بیشتر و اطلاعرسانی درباره نیازهای حوزه گردشگری دانست و افزود: بهرهمندی از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.
لزوم تقویت اقلام تبلیغاتی گردشگری
در این نشست «احسان خزاعی» ـ معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ گفت: ما آمادگی کامل داریم تا با بهرهمندی از ظرفیتها و بسترهای همکاری مشترک، نقش فرابخشی خود را در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا کنیم.
او با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی دارای ۸۵ دفتر نمایندگی در ۶۳ کشور جهان است، یادآور شد: هر یک از مراکز فرصتی مغتنم به شمار میآیند تا با تعریف طرح و پروژههای مشترک در حوزه گردشگری بتوان بیشترین تاثیرگذاری را در جذب مخاطب و گردشگران به همراه داشت.
خزاعی با تاکید بر نیاز به تقویت محتوای اقلام تبلیغاتی منطبق با معیارهای حوزه گردشگری، گفت: چنانچه کمیت و کیفیت ابزارهای تبلیغاتی شامل کتابچه، بروشور، فیلمهای اطلاعرسانی و همچنین صنایع دستی کشورمان در دفاتر نمایندگی، نمایشگاهها و رویدادهای خارج از کشور غنیتر باشند، امکان ارتباط قویتر با مخاطب و تبدیل آنها به گردشگران ورودی وجود دارد.
انتهای پیام
نظرات