• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96050703986
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد

شبانه‌روزی شدن برخی ایستگاه‌های مترو/ پیشنهاد نصب کانتر در ایستگاه‌های منتهی به فرودگاه امام

شبانه‌روزی شدن برخی ایستگاه‌های مترو/ پیشنهاد نصب کانتر در ایستگاه‌های منتهی به فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از آمادگی مترو برای نصب کانترهای سازمان هواپیمایی کشور در ایستگاه‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمدی بافنده صبح امروز در حاشیه افتتاح دهمین اتاق مادر و کودک که در ایوان انتظار واقع در پلازای ولیعصر افتتاح شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از نقاط ضعف و مورد انتقاد ایوان انتظار، عدم پشتیبانی از زنان دارای کودکان خردسال و شیرخواره بود که بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دهمین اتاق مادر و کودک در ایوان انتظار افتتاح و به نام مادر امام زمان (عج)، نرجس خاتون نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه مسافرانی که دارای فرزند خردسال و شیرخواره هستند می‌توانند از این اتاق استفاده کنند، تصریح کرد: در این اتاق وسایل مختلفی همچون شستشو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودکان و همچنین محل خواب و استراحت کودکان در نظر گرفته شده که مادرانی که از این میدان پرتردد عبور می‌کنند، می‌توانند از این اتاق بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به افتتاح خطوط در حال ساخت مترو با بیان اینکه بنا به تدابیر شهردار تهران امیدواریم تا قبل از نیمه مرداد ماه خط هشت مترو را به صورت آزمایشی افتتاح کنیم، گفت: تست گرم این خط انجام شده و ایستگاه شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز آماده شده است.

احمدی بافنده با بیان اینکه الزامات شبانه‌روزی شدن برخی ایستگاه‌های خطوط یک و چهار در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر در حال پیش‌بینی شبانه‌روزی کردن برخی ایستگاه‌های خطوط یک و چهار هستیم به گونه‌ای که مسافرانی که قصد عزیمت به خارج از کشور با استفاده از فرودگاه امام خمینی (ره) را دارند می‌توانند از خط یک و ایستگاه دروازه دولت به فرودگاه اعزام شده و افرادی که از فرودگاه مهرآباد قصد عزیمت به فرودگاه امام خمینی را دارند با استفاده از ایستگاه بیمه در خط چهار به ایستگاه دروازه دولت متصل و از آنجا به خط هشت یا همان فرودگاه امام خمینی (ره) متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک دو ایستگاه از خط هفت مترو نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: ایستگاه تربیت مدرس و ایستگاه رودکی نیز امیدواریم به زودی وارد مدار حمل و نقل شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پاسخ به برخی گلایه‌ها مبنی بر استفاده نامناسب مسافران از قطارها بخصوص در برخی خطوط پرتردد همچون 2 و 5، گفت: جای تاسف است که بعد از 17 سال که از احداث خطوط مترو در تهران می‌گذرد هنوز مسافران نحوه استفاده و سوار و پیاده شدن را نمی‌دانند و این در حالی است که شهرداری تهران همه مدل فرهنگسازی را انجام داده و به نظر می‌رسد باید رسانه‌ها نیز پای کار بیایند و این در حالی است که هل دادن مسافران و ازدحام افراد برای ورود و خروج از قطار بعضا حوادثی را به همراه دارد اما مسافران اصول را رعایت نمی‌کنند.

احمدی بافنده همچنین از آمادگی شرکت مترو برای نصب کانترهای دریافت بار و ارائه کارت پرواز در ایستگاه‌ها منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: برای جابجایی بار مسافر با سازمان هواپیمایی کشور صحبت شده اما از آنجایی که دریافت بار مسافر مسئولیت‌هایی را برای شرکت‌های هواپیمایی دارد هنوز پاسخ قاطعی به ما نداده‌اند اما به آنها اعلام کرده‌ایم که مترو آمادگی آن را دارد که در صورت موافقت سازمان هواپیمایی کشور کانترهایی را در ایستگاه‌های منتهی به فرودگاه ایجاد کند که بار مسافر از آنها اخذ و کارت پرواز به آنها داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۱۸:۴۲

جای تأسفه که بعد از گذشت ۱۷ سال از افتتاح مترو، شرکت بهره‌برداری متروی تهران هنوز نتوانسته برای حجم ترافیک انسانی خطوط ۲ و ۵ راهکاری بیاندیشه و جای بهبود خدمت‌رسانی تقصیر رو گردن مردمی می‌ندازن که تو این ترافیک هیچ سهمی ندارن. حرفم این نیست که مردم رفتار صحیحی تو سوار و پیاده‌شدن از مترو دارن. حرفم اینه که اگر تو ساعات اوج ترافیک انسانی تعداد متروها دو برابر بشه باز هم ناهنجاری‌های رفتاری رو می‌بینیم. باورم اینه که خیر، دیگه شاهد چنین ماجرایی نیستیم. ای کاش مسئولین جای وانهادن مسئولیت‌ها، به مسئولیت‌ها گردن نهند.