• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96042615074
  • خبرنگار : 71457

الشرق الاوسط: حماس به دنبال گشودن دفتر رسمی در الجزایر است

الشرق الاوسط: حماس به دنبال گشودن دفتر رسمی در الجزایر است

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند، پس از آنکه بیشتر رهبران حماس از دوحه، پایتخت قطر خارج شده و در کشورهای مختلف مستقر شدند، جنبش حماس به دنبال گشودن دفتر رسمی در الجزایر است که این امر یکی از گزینه‌های مطرح جهت مستقر ساختن رهبران حماس به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، این منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که الجزایر درخواست رسمی را از سوی حماس مبنی بر ایجاد دفتر نمایندگی این جنبش در پایتخت الجزایر و میزبانی از تعدادی از رهبران حماس دریافت کرده اما الجزایر به این درخواست پاسخ نداده است.

منابع تاکید کردند که حماس که مقامات نظامی‌اش ر حال حاضر در غزه، لبنان، مالزی و قطر حضور دارند، نمی‌خواهد که حضور این جنبش تنها در یک کشور خلاصه شود و تلاش می‌کند که مسئولان این جنبش را در مکان‌های مختلف مستقر کند تا فشار از یک کشور خاص برداشته شود.

پس از تجربه حماس در سوریه و قطر و تجربه‌ای دیگر در ترکیه، حماس نمی‌خواهد سنگینی حضور سیاسی خود را بر یک کشور عربی متمرکز کند. به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه بماند تا نوار غزه مرکز ثقل حماس باشد و سایر رهبران و مقامات حماس در کشورهای دیگر حضور یابند تا حضور آنها باری را برای این کشورها ایجاد نکند یا اینکه نشانگر وجود تشکیلاتی نباشد.

پیشتر سامی ابوزهری، سخنگوی حماس که در حال حاضر در الجزایر حضور دارد، بر تمایل رهبران حماس جهت اقامت در این کشور تاکید کرد. وی چند ماه قبل از الجزایر خواست تا دفتر حماس در این کشور افتتاح شود اما حماس تا به این لحظه پاسخ رسمی را دریافت نکرده است.

پیش از تحریم‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه قطر، دوحه از برخی از رهبران حماس خواسته بود تا پایتخت قطر را ترک کرده و مسئولان دیگر حماس نیز از خاک قطر به هیچ وجه برای فعالیتی علیه اسرائیل استفاده نکنند.

بیش از یک سال قبل نیز ترکیه چنین درخواستی را از صالح العاروری، از رهبران حماس مطرح ساخته بود.

پس از اینکه حماس پایگاه دائمی خود را در سوریه از دست داد، در حال حاضر با از دست دادن قطر می‌داند که گزینه‌هایش دشوار شده است.

حماس همچنین ترکیه را به خاطر اسرائیل و ناتو از دست داد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha