• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96030603186
  • منبع : نمایندگی البرز

عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج:

گزینه‌های شهردار کرج در دست بررسی است

ایسنا/البرز عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرج گفت: مردم با رای دادن به لیست امید برای شورای شهر نشان دادند که پول، تبلیغات، قومیت و مواردی از این دست دیگر تاثیری در انتخابات ندارد.

محمدحسین خلیلی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: رای دادن به لیست تجربه‌ای بود که از سال 92 آغاز شد و با توجه به انسجامی که پس از آن در میان احزاب اصلاح طلب به وجود آمد، در سال 94 نیز خود را نشان داد.
خلیلی اردکانی افزود: قطعا هر کشوری که بخواهد به سوی دموکراسی حرکت کند باید امور را در چارچوب احزاب و نهادهای مدنی پیش ببرد.
وی ادامه داد: این تجربه در کشور ما نیز در حال یادگیری است و مسیر به سمتی است که کشورهای پیشتاز در دموکراسی طی کرده‌اند.
نماینده اسبق مردم کرج در مجلس ششم خاطرنشان کرد:  مردم با رای دادن به لیست امید برای شورای شهر نشان دادند که پول، تبلیغات، قومیت و مواردی از این دست دیگر تاثیری در انتخابات ندارد و آن را کنار گذاشته‌اند.
خلیلی اردکانی با بیان اینکه حتی با سابقه‌های شورای شهر کرج که هر دوره انتخاب می‌شدند در این دوره توسط مردم کنار گذاشته شدند، گفت: مردم با این اقدام اثبات کردند که حرکت سال 92 و 94 درست بوده و خواستند که شورای شهر را نیز در این مسیر قرار دهند.
وی به افزایش مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اشاره و تاکید کرد: این از احساس مسئولیت مردم حکایت دارد به طوری که کف رای آخرین نفر لیست امید در این دوره از سقف رای بالاترین نفرات دوره‌های قبل بیشتر بود.
وی در ادامه اظهار کرد: در هر حال مردم با این اقدام نشان دادند که مسیر سالم و درست را یاد گرفته و می‌دانند که مطالبات حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ... خود را باید از طریق نهادهای مدنی پیگیری کنند.
خلیلی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت کنونی کلانشهر کرج برای برنامه‌ریزی آینده اشاره و اعلام کرد: برای این منظور کمیته و کمیسیونی تشکیل شده است که از هم اکنون اعضای منتخب را با آنچه در شورای شهر و شهرداری کنونی گذشته آشنا کند.
وی یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون و کمیته را چگونگی انتخاب یک شهردار مناسب برای شهر کرج عنوان کرد و گفت: این اقدامات به صورت کوتاه مدت است و پیش زمینه برنامه‌های آینده شورای شهر خواهد بود.
خلیلی اردکانی اضافه کرد: اولویت‌های شهر نیز در همین کمیته و کمیسیون بررسی می‌شود اما کارها به این سادگی نیست و باید شورای جدید کار خود را به صورت رسمی آغاز کند.
وی در خصوص مهمترین مشکلات کلانشهر کرج نیز خاطرنشان کرد: کرج با مشکلات زیادی در زمینه‌هایی چون محیط زیست، آلودگی هوا، حاشیه نشینی و .. مواجه است؛ این مشکلات باید به صورت تخصصی بررسی شود.
نماینده منتخب  مردم برای شورای شهر پنجم کرج در خصوص گزینه‌های شهرداری این کلانشهر اعلام کرد: این مورد نیز توسط کمیسیون و کمیته‌ای که تشکیل شده است در حال بررسی است.
وی در پایان ایسنا را  یک خبرگزاری برخاسته از دل دانشگاه و جوانان دانشجو عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آتی این خبرگزاری بتواند تاثیر مهمی در حرکت شورای شهر داشته و با یاری شورا، پل ارتباطی میان مردم و این نهاد عمومی باشد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha