• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96021911902
  • خبرنگار : 71402

انتقاد ترامپ از اظهارات مقامات ارشد دولت اوباما درباره مداخله روسیه در انتخابات

انتقاد ترامپ از اظهارات مقامات ارشد دولت اوباما درباره مداخله روسیه در انتخابات

با وجود آنکه دو تن از مقام‌های اطلاعاتی سابق آمریکا در جلسه کمیته قضایی سنا تاکید کردند شواهدی از تبانی روسیه و ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ به دست نیامده، باز هم رئیس‌جمهوری آمریکا از آنها شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، موضع‌گیری انتقادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات عصر دوشنبه دو مقام پیشین آمریکا در پاسخ به سوالات اعضای یک کمیته سنای آمریکا درباره نقش روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا مطرح شد.

سالی ییتس که در دوره انتقالی سرپرستی وزارت دادگستری را داشت و جیمز کلاپر که ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا را عهده دار بود، در کمیته قضایی سنا حاضر شدند. این مقام‌ها تاکید کردند هیچ مدرکی دال بر همدستی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با دولت روسیه وجود ندارد.

با این حال، ترامپ پس از اتمام جلسه مذکور در پیامی توئیتری نوشت: «کلاپر آن چیزی را بازگو کرد که همه از جمله رسانه‌های جعلی می‌دانستند و آن این است که "هیچ مدرکی" از همدستی روسیه و ترامپ وجود ندارد.»  

او همچنین گفت"« سالی ییتس حرف جدیدی در سنای آمریکا نداشت. سالی ییتس امروز رسانه‌های فوق جعلی را ناخشنود کرد؛ او چیزی جز اخبار قدیمی نداشت.»

کمیته‌هایی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مشغول بررسی نقش روسیه در انتخابات این کشور هستند و جلسه طولانی کمیته قضایی سنا هم خبر مهمی در پی نداشت.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: داستان همدستی روسیه – ترامپ کاملا ساختگی است. چه زمانی این جلسات معماگونه که با پول مالیات‌دهندگان تامین می‌شود، به پایان می‌رسد؟ ‌

ترامپ صبح دوشنبه هم در پیام دیگری نوشت که در سنا باید از خانم ییتس بپرسند چرا مسائل مطرح در وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا به رسانه‌ها درز می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha