• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96020200655
  • خبرنگار : 71568

از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛

اجرای طرح جامع «اعتلا و ساماندهی علوم انسانی» کلید خورد

اجرای طرح جامع «اعتلا و ساماندهی علوم انسانی» کلید خورد

فراخوان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای اجرای طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور منتشر شد.

به گزارش ایسنا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آستانه عید سعید مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، به منظور اجرای طرح «اعتلا و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور» از استادان، صاحبنظران و پژوهشگران فرهیخته در حوزه علوم انسانی برای مشارکت در اجرای این طرح دعوت به عمل آورده است.

بر این اساس، طبق آنچه که دبیرخانه طرح اعتلا و ساماندهی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعلام کرده است، چکیده طرح در قالب 600 تا 1000 کلمه به همراه سوابق علمی مرتبط، باید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه امسال به رایانامه etela@ihcs.ir ارسال شود و پس از بررسی و تأیید پیشنهادها، کاربرگ اولیه طرح‌نامه و برگه سفارش پژوهش ارسال می‌شود.

از طرفی این دبیرخانه آمادگی خود را برای بررسی و ارزیابی از عنوان‌های جدید و نوآورانه مرتبط با طرح اعتلا نیز اعلام کرده و از این موضوع نیز استقبال کرده است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از فهرست موضوعات طرح و انتخاب زمینه و عنوان به نشانی  http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/31/45764.pdf مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در راستای افزایش توان خود در مسیر ارتقای منزلت مجموعه علوم انسانی در کشور و کمک به کارآیی و کارآمدی علوم انسانی در عرصه ملی و فراملی طرح بزرگ و فراگیر «اعتلا و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور» را طراحی کرده که البته گروه کثیری از نخبگان علوم انسانی در سطح کشور همراه با اعضای هیات علمی پژوهشگاه دست‌اندرکار این طرح هستند.

حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این خصوص می‌گوید: این طرح با نظام‌مندی دقیق در سه لایه شامل مباحث بنیادین و نظری، راهبردی و بازشناسی انتقادی - تاریخی و در نهایت رویکردهای کاربردی که به کاربست و مهارت‌افزایی رشته‌های علوم انسانی منجر شد، به صورت شبکه‌ای و منظومه‌ای تنظیم شده است که با استقبال سازمان برنامه و بودجه و دولت و نخبگان علوم انسانی حوزه و دانشگاه مواجه شده است.

وی تاکید می‌کند: این طرح می‌تواند پشتوانه‌ای نظری برای مجموعه نظام آموزش عالی جهت تدریس فراهم کند؛ زیرا محصولات این طرح می‌تواند در دانشگاه‌ها، منابع مادر و اصلی شود و همچنین اقدام کلان ملی متعهدانه و دلسوزانه‌ای است که می‌تواند پشتوانه‌ای برای «شورای تحول علوم انسانی» تلقی شود و آثار آن می‌تواند به غنی‌سازی منابع علوم انسانی منتج شود. قطعا این طرح پشتوانه و مکمل برنامه‌های سازمان «سمت» نیز تلقی می‌شود و هیچ‌گونه تداخلی با حوزه‌های ماموریت این سازمان‌ها ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha