• شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96010501144
  • خبرنگار : 71021

اولویت‌های حج واجب اعلام شد

اولویت‌های حج واجب اعلام شد

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اولویت‌های حج تمتع سال ١٣٩٦را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، پس از یک سال محرومیت زائران ایرانی از حج تمتع، در آخرین روزهای سال ٩٥، سازمان حج و زیارت ایران از توافق با عربستان برای حضور بیش از ٨٦ هزار زائر ایرانی در حج تمتع ٩٦ و تامین مطالبات جمهوری اسلامی ایران، خبر داد.

این سازمان امروز، پنجم فروردین ماه با صدور اطلاعیه ای، اولویت‌های اعزامی در حج امسال را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: "ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند باتوجه به فراهم شدن شرایط تشرف حجاج جمهوری اسلامی ایران به حج  تمتع سال 1396، کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا 1385/04/31 می‌توانند از دهه سوم فروردین ماه بر اساس شرایطی که در اطلاعیه تکمیلی این سازمان اعلام خواهد شد، نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام خود برای اعزام به حج تمتع 1396 اقدام کنند.

از آنجایی که برای سفر به حج تمتع امسال داشتن گذرنامه بین‌المللی با حداقل اعتبار تا 1396/12/05  ضروری است، لذا متقاضیان سفر به حج که فاقد گذرنامه بوده و یا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاریخ فوق می‌باشد، لازم است در فرصت مناسب نسبت به دریافت گذرنامه جدید بصورت انفرادی اقدام کنند.

تمام کسانی که قصد واگذاری قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع خود به بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر، فرزند) را داشته باید قبل از فرارسیدن موعد ثبت‌نام در کاروان‌ها، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز این سازمان در سطح استان مراجعه و  نسبت به ثبت و نهایی کردن این فرآیند در سامانه جامع نقل و انتقال سازمان حج و زیارت، اقدام کنند.

اطلاعیه تکمیلی این سازمان درخصوص زمان و نحوه ثبت‌نام واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سالجاری، دهه سوم فروردین ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت به نشانی hajnews.ir و رسانه‌ها منتشر خواهد شد."
انتهای پیام

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۹:۳۶

واقعا خیلی بی غیرتی می خواد که بعد از همه بلاها و توهین هایی نظیر تجاوز و کشتار که عربستان بر سر زائران ما اورد بازم کسی بخواد حج بره! فقط هموطنانی که میرن حواسشون باشه پولشون صرف کشتار شیعیان یمن میشه. چه بر سر وطن پرستی ما آمده است؟

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۹:۵۸

با سلام بهتر است به جای رفتن به حج هزینه صرف امور خیریه گردد به این اندازه نیز بی احترامی تحمل نکنیم بگذارید آنها دنبال ما باشند

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۸

حج امراللهی است وهرکس قادر به رفتن باشد باید این فریضه اللهی را ادا کند وما شیعیان نه ترس داریم‌ونه فریضه اللهی را کنار میگزاریم.وترسی‌ ازوهابی نداریم

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۴ ۱۰:۱۴

وقتی دارند نسل شیعه را از طرق مختلف دارند از بین می برند دیگه استطاعت مالی و واجب بودن حج و این چیزها معنی نداره .قربون خدابرم خودم سال ۸۵مشرف شدم وبی اعتقاد نیستم ولی نذارید شیعه علی رو ازبین ببرند