• شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95102515376
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیته عمران شورای شهرتهران اعلام کرد

بی‌توجهی مسوولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت/ رصد موتورهای متخلف با دوربین‌ها

بی‌توجهی مسوولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت/ رصد موتورهای متخلف با دوربین‌ها

رئیس کمیته عمران شورای شهرتهران از بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت برقی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری درخصوص آخرین توضیحات الزام موتورسیکلت‌ها به دریافت آرم طرح ترافیک گفت: در حال حاضر موتورسیکلت به دلیل چابکی، سرعت و... از جذابیت زیادی میان مردم برخوردار است و حتی برخی اقشار برای امرار معاش و جابه‌جایی از این وسیله استفاده‌های زیادی می‌کنند و به همین دلیل تعداد موتورسیکلت‌ها در شهر تهران رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها 4 تا 6 برابر خودرو است، افزود: این در حالی است که تولیدکنندگان به کیفیت موتورسیکلت اصلا اهمیت نمی‌دهند و بدون رعایت موارد ایمنی، موتور تولید کرده به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد هستیم درخصوص وضعیت ایمنی موتورسیکلت‌ها با بحران مواجه هستیم.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه سخنانش در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل قیمت پایین موتورسیکلت‌ها شاهد رسوب این وسیله در پارکینگ‌های پلیس راهور هستیم، گفت: هنگامی که پلیس نسبت به اعمال قانون به توقیف موتورسیکلت‌ها اقدام می‌کند، شاهد هستیم به دلیل قیمت پایین، راکبان به جای ترخیص موتورسیکلت، ترجیح می‌دهند یک موتور دیگر بخرند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

شاکری با بیان اینکه باید تمهیداتی از سوی دولت و نهادهای مربوطه صورت بگیرد تا رفته رفته موتورسیکلت‌های آلاینده جای خود را به موتورهای برقی بدهند، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم با وجود آنکه دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان تولید موتوربرقی را در دستور کار قرار دادند اما حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد و باید دولت از این پروژه‌ها حمایت کند نه اینکه دست روی دست گذاشته و اجازه دهیم که موتوربرقی‌های ساخت خارج از کشور با هزینه گزاف وارد کشور شوند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: از ابتدای سال 96 در راستای کاهش آلایندگی موتورها اخذ معاینه فنی و پرداخت عوارض را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با همکاری راکبان موتورسیکلت این مهم محقق شود.

شاکری با بیان اینکه ما قبول داریم عمدتا اقشار ضعیف از موتور استفاده می‌کنند، گفت: با این حال نباید این موتورسیکلت‌ها موجب آلایندگی هوا و در نتیجه ضرر به سلامتی مردم شود.

وی با بیان اینکه قشر ضعیف جامعه گناهی نکرده‌اند که بخواهند از موتورسیکلت‌های آلاینده استفاده کنند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که مبتکران ایرانی طرح‌های خود در راستای تولید موتور برقی و موتورهای پاک را ارائه کرده‌اند اما گویا این مساله در اولویت مسوولان مربوطه نیست.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه با گلایه از چراغ سبز وزارت صنعت به شماره‌گذاری 43 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری گفت: هفته گذشته رییس شورای شهر تهران در گلایه از این شماره‌گذاری غیرقانونی برای رییس جمهور نامه‌ای ارسال کرده و خواهان اجرای دقیق قانون شدند اما متاسفانه به نظر می‌رسد که عزم عمومی برای مقابله با شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، شاکری در ادامه با اشاره به الزام موتورسیکلت‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک اظهار کرد: از سال 96 کلیه موتورسیکلت‌هایی که در محدوده طرح ترافیک فعالیت می‌کنند باید آرم دریافت کنند و اگر این مهم محقق نشود، دوربین‌های پلاک‌خوان شهرداری تهران نسبت به شناسایی و اعمال قانون اقدام خواهند کرد. همچنین هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور در زمینه اعمال قانون انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha