• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95101912100
  • منبع : شورای اسلامی شهر تهران

در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد

از ازدحام ۵۰ دقیقه‌ای برای مترو تا لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها

از ازدحام ۵۰ دقیقه‌ای برای مترو تا لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها

در جلسه امروز شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد سامانه‌های نظارتی در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان ها و بر ضرورت بر طرف کردن چاله‌های بزرگراه آزادگان تاکید و به ارائه لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران طی هفته آینده اشاره شد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان در سیصد و نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به وقفه‌های طولانی در خطوط مترو به ویژه خط ۳ گفت: وضعیت حرکت قطارها و سر فاصله زمانی حرکت آنها با استانداردها هماهنگ نیست و بعضا یک مسافر در خط ۳ باید با تاخیر ۵۰ دقیقه‌ای سوار قطار شود.

وی ادامه داد: در مواقعی هم که قطار وارد ایستگاه می‌شود، ازدحام جمعیت به حدی است که امکان سوار شدن نیست و این وضعیت ناشی از عدم حرکت قطارها در بازه زمانی غیر استاندارد است.

علی صابری: لزوم ایجاد سامانه‌های نظارتی در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان ها

در این جلسه همچنین علی صابری بر لزوم ایجاد سامانه‌های نظارتی ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: با ایجاد این سامانه می‌توان حجم وسیعی از پرونده‌های احتمالی در دادگستری را کاهش داد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در اجرای نیلینگ ساختمان مواردی بسیاری وجود دارد که سبب تجاوز به حریم ساختمان دیگر می‌شود و همین امر هم موجب افزایش حجم پرونده‌های دادگستری شده است.

پیروز سروری: وجود چاله‌ها در بزرگراه آزادگان مشکل‌زاست

همچنین پرویز سروری در سیصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وجود حفره‌ها و چاله‌ها در بزرگراه آزادگان گفت: به خاطر توسعه بزرگراه آزادگان از مدیریت شهری قدردانی می‌کنم. این امر یک اقدام مفید در جهت اتصال شریان‌های بزرگراهی تهران بود و آثار سودمند آن امروز قابل مشاهده است اما وجود برخی نواقص می تواند تاثیر مثبت چنین اقداماتی را کاهش دهد.

سروری تصریح کرد: وجود حفره‌ها و چاله‌ها به ویژه در دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح این بزرگراه، آن هم در شرایطی که خودروها در این بخش از بزرگراه‌ها کنترل چندانی برخودرو ندارند از جمله موارد دارای اشکال است .

سروری خاطر نشان ساخت: من پیش‌تر نیز در مورد حفره‌های موجود در خیابان های تهران تذکر داده بودم و لذا دوباره یادآور می‌شوم که شهرداری باید در یک اقدام سراسری نسبت به رفع و اصلاح این موارد اقدام کند.

معصومه آباد: نمایشگاه محصولات ارگانیک فصلی و در ۴ نقطه تهران برگزار شود

به گزارش روابط عمومی شورای شهر، معصومه آباد نیز در جلسه شورا با اشاره به مصوبه شورا در دوره سوم مبنی بر حمایت از محصولات ارگانیک گفت: در شورای سوم مصوبه‌ای مبنی بر حمایت محصولات کشاورزی با رویکرد محصولات ارگانیک داشتیم که بر اساس آن نمایشگاهی از سوی سازمان میادین میوه و تره بار برگزار می شد. روح حاکم بر این مصوبه این بود که فعالیت بین بخشی بین مدیریت شهری و ۱۰ سازمان دولتی شکل بگیرد تا بر اساس آن بتوانیم بقایای سموم کشاورزی بر محصولات را مورد پایش قرار دهیم.

آباد تصریح کرد: آما آنچه اتفاق افتاد این بود که این اقدامات تنها معطوف به برگزاری نمایشگاه از سوی سازمان میادین آن هم تنها یکبار در سال شد و خبری هم از فرهنگ‌سازی در حمایت از این محصولات و تولید کنندگان نبود.

رییس کمیته ایمنی شورا خاطر نشان ساخت: در برگزاری این نمایشگاه نیز مواردی وجود دارد که موجب اعتراض و عدم رغبت تولید کنندگان محصولات ارگانیک در این نمایشگاه شده است.

آباد افزود: قرارشد که غرفه‌ها با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و این که از لحاظ مکانی بهترین مکان‌ها برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک در نظر گرفته شود ولی این موارد رعایت نشده است.

آباد تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی و غذایی ارگانیک باید همه‌جانبه حمایت شود و من پیشنهاد می کنم نمایشگاه محصولات ارگانیک به صورت فصلی و در ۴ نقطه شهر برگزار شود.

علیرضا دبیر :ارائه لایحه بودجه سال ۹۶  شهرداری تهران طی هفته آینده

علیرضا دبیر - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا- در جریان دفاع از یک فوریت اصلاحیه بندهایی از تبصره بودجه سال ۹۵ در سیصد و نوزدهمین جلسه شورا از ارائه لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران طی هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به ارائه احتمالی لایحه بودجه سال ۹۶ ، اصلاحیه تبصره بودجه ۹۵ مرتبط با افزایش بودجه مترو و اتوبوسرانی است که با توجه به رویکرد توسعه و تجهیز حمل و نقل یک فوریت آن مطرح شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تبصره بودجه سال ۹۵ اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان در بخش نقد و غیر نقد برای تجهیز خطوط جدید در دست ساخت مترو در نظر گرفته شده بود. همچنین در تبصره ۳۵ مصوبه بودجه مجوز انتشار اوراق مشارکت برای خطوط جدید مترو داده شده بود که شهرداری تهران در همین راستا توانسته است مجوز انتشار ۱۵۰۰میلیارد تومان در غالب اوراق مشارکت را دریافت کند که این مازاد بر ۲۱۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود که قرار است در خط ۶ مترو هزینه شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: به منظور توسعه و تکمیل سطح کیفی و کمی خدمات غیر حضوری الکترونیک و بخش دوم هوشمندسازی شهر تهران به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی BOT اصلاحیه بودجه در این ردیف پیشنهاد شده است.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، دبیر در پایان خاطر نشان کرد: بخش دیگر این اصلاحیه به پرداخت کمک هزینه پیمایش-کیلومتر به شرکت‌های اتوبوسرانی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha