• شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95101810924
  • خبرنگار : 71277

مشخص شدن عامل دوپینگ باباجان زاده

مشخص شدن عامل دوپینگ باباجان زاده

اتحادیه جهانی کشتی بشیر باباجان زاده از ایران و زوبیر دیبیروف از آذربایجان را به دلیل مصرف آنابولیک استروئید به مدت چهار سال محروم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت  Inside the games، تست دوپینگ بشیر بابا جان زاده ، فرنگی کار سنگین وزن ایران که سال گذشته در مسابقات جام جهانی شیراز  به علت مصرف ماده ممنوعه تستسترون مثبت اعلام شد و به همین دلیل با محرومیت چهار ساله از حضور در میادین روبرو شد.  

همچنین اتحادیه جهانی کشتی دبیبروف ، کشتی‌گیر آذربایجانی را نیز به دلیل مصرف ا ستانوزولول چهار سال محروم کرده است. تست دوپینگ او مربوط به مسابقات قهرمانی جهان فرانسه در ماه سپتامبر سال گذشته می‌شود.

مورد بشیر باباجان زاده از سوی یک قاضی ورزشی بازبینی شده است. با این حال او از 31 آگوست 2016 تا 30 آگوست 2020 محروم شده است. باباجان‌زاده درخوست آزمایش نمونه B نیز نداده و رای را پذیرفته بود.

باباجان زاده عضو تیم‌ ‌ملی کشتی ایران در جام جهانی بوده است. این مسابقات در شیراز برگزار شد.

وی  در فینال این مسابقات هشت بر صفر حریف روس خود را شکست داده بود.

فرنگی کار ایران که مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد، در مسابقات  المپیک ریو 2016 در راند اول شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مورد دیبیروف نیز از سوی قاضی ورزش بررسی شده ، اما او هم چهار سال محرومیت را خواهد داشت. محرومیت او از پنجم اکتبر 2016 تا چهارم اکتبر 2020 خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۸ ۱۳:۳۴

با احترام. نگارنده محترم، تا کنون خبرگزاری محترم شما چند روایت از دوپینگ باباجان زاده اعلام کرده است. اولین خبر شما در این رابطه، از این قرار بود که نامبرده در المپیک، دوپینگ کرده وتست نمونه B ایشان هم تایید شده. دومین خبر شما حکایت از ان داشت که بشیر باباجان زاده با مکمل های خوراکی دوپینگ کرده. اکنون نیز نوع دوپینگ باباجان زاده ماده ممنوعه تستسترون اعلام گردیده است. جناب نگارنده، شما مطمئن هستید که این گفته اخرین اطلاع رسانی در مورد دوپینگ باباجان زاده خواهدبود؟؟؟!!! نگارنده محترم، چرا در مورد دوپینگ بشیر باباجان زاده این همه تناقض وجود دارد؟؟؟!!! ضمنا اگر باباجان زاده از ماده ممنوعه تستسترون استفاده کرده بود جواب ازمایش ایشان در المپیک مثبت اعلام می شد. چون طبق گفته پزشکان متخصص اثر ماده ممنوعه تستسترون حداقل شش ماه وحداکثر یک سال در بدن باقی می ماند با توجه به اعلان رئیس محترم کمیسیون پزشکی، مبنی بر اینکه بشیردر المپیک ریو ازمایش داده وسالم بود.اگر ایشان تستسترون مصرف کرده بود صد در صد پاسخ ازمایشش در المپیک ریو باید مثبت اعلام می شد!!!