• جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95100905644
  • خبرنگار : 71424

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

شرط مدرک برای تاسیس مدرسه «لیسانس» شد/ ورود موسسان به نظارت بر امور آموزشی و پرورشی مدارس

شرط مدرک برای تاسیس مدرسه «لیسانس» شد/ ورود موسسان به نظارت بر امور آموزشی و پرورشی مدارس

رییس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به تصویب قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: اکنون منتظر ابلاغ این قانون از مجلس به دولت هستیم. یکی از بندهای این قانون به تغییر سطح تحصیلات موسس مدارس غیردولتی اشاره دارد و بر مبنای آن از این پس علاوه بر مدیر، موسسان نیز باید پاسخگوی امور آموزشی و پرورشی مدراس باشند.

مرضیه گرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی در مجلس، اظهار کرد:‌ اکنون منتظر ابلاغ این قانون از سوی مجلس به دولت هستیم.

وی درباره اولویت‌های اجرای مفاد قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی اظهار کرد: خوشبختانه پس از اجرای آزمایشی 9 ساله لایحه مدارس غیردولتی با تلاش های همه جانبه و کار تخصصی که انجام شد و همچنین با همکاری کمیسیون آموزش مجلس و سایر نهادهای مرتبط در نهایت لایحه پس از ارائه به مجلس و رفت و برگشت‌هایی که به شورای نگهبان داشت و پس از انجام اصلاحات  به تایید و تصویب شورای نگهبان رسید و به قانون تبدیل شد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: عمده اشکالات موجود برای ما محرز شده بود و نقاط ضعف در روند اصلاح قانون برطرف شدند. یکی از گره‌های بزرگ این بود که تعداد زیادی از مواد حمایتی و نظارتی قانون در طرح آزمایشی به خوبی اجرا نمی‌شد و در دستورالعمل ها  و آیین نامه‌ها دچار ضعف بودیم.

وی تغییر سطح تحصیلی متقاضیان برای دریافت مجوز از دیپلم یه لیسانس را یک تغییر خوب دیگر در قانون دانست و گفت: مدیر در هرحال باید تابع قوانین مجموعه باشد اما  این قانون برای موسسان است.  

به گفته گرد، وظیفه نظارت بر امور آموزشی و پرورشی و پاسخگویی در قبال آن یکی دیگر از موارد قانون است که قبلا دید نشده بود و همه مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیر بود اما حالا موسس نیز باید پاسخگو باشد

گرد با بیان اینکه خوشبختانه با تصویب این قانون، پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است، عنوان کرد: این قانون دارای ویژگی‌ها و تغییرات جدید است که از جمله آنها می‌توان به تغییر نقش شورای نظرت مرکزی به شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت مرکزی اشاره کرد. وظایفی که به این شورا سپرده شد به لحاظ سطح مدیریتی ارتقا یافته و سیاست گذاری و برنامه ریزی پیرامون مدارس غیردولتی به آن افزوده شده است.

وی ادامه داد: تسهیل امور در سطوح مختلف استان‌ها یکی دیگر از بندهای خوب است و اختیاراتی به استان‌ها به واسطه قانون تفویض شده و شورای نظارت در مناطق می‌تواند تشکیل شود و سیاست گذاری و نحوه اجرا و حدود وظایف آن را همین شورای مرکزی باید تدوین کند.

انتهای پیام.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۱ ۰۸:۲۰

مدارس غیرانتفاعی پرشده از بازنشستگان چندشغله و پیر ولی جوانان بیکار باید غاز بچرونند, باید لیست بیمه تامین اجتماعی معلمان مدارس غیرانتفاعی ارسال شود