• چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95100804650
  • خبرنگار : 71552

انتخابات فدراسیون هندبال و طرح یک ادعا

انتخابات فدراسیون هندبال و طرح یک ادعا

روز گذشته مهلت ثبت نام کاندیدای پست ریاست فدراسیون هندبال به اتمام رسید و 16 نفر برای کسب این کرسی نام نویسی کردند. باوجودی که نام رییس سابق فدراسیون هندبال سیدابوالحسن مهدوی در میان کاندیداها دیده نمی‌شود اما او مدعی است که با حضور در فدراسیون ثبت‌نام کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سید ابوالحسن مهدوی ۲۵ بهمن 1393 در مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال با کسب اکثریت آرا (باوجودی که در زمره بازنشستگان قرار داشت) به عنوان رییس فدراسیون هندبال انتخاب شد اما او بعد از 18 ماه و در ۲۵ مرداد ماه 1395 به دلیل آن چه‌ که بیماری خوانده شد استعفا کرد.

سید ابوالحسن مهدوی 24 مرداد ماه 1395، در مورد موضوع استعفای خود گفت: موضوع استعفایی که مطرح شده است، بحث بازنشستگی نیست. مجوز به کارگیری خود را قبل از تصویب این قانون از دولت گرفته‌ام. واقعیت موضوع این است که یک ناراحتی در گوش خود دارم. چند سال‌ قبل عمل گوش انجام داده‌ام و متاسفانه عصب‌های گوش خود را از دست داده‌ام و اکنون مشکلات خاصی ایجاد شده است و باید در پنج، شش ماه آینده دو تا سه عمل بزرگ انجام دهم.

اما اکنون سید ابوالحسن مهدوی با وجودی که هنوز چهار ماه از موضوع استعفا و عمل جراحی گوشش نمی گذرد، مدعی است که به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون هندبال ثبت نام کرده است و تنها برای حضورش در انتخابات نیاز به مجوز وزیر دارد.

این ادعای مهدوی در حالی است که دبیر مجمع انتخاباتی نام او را در میان اسامی ثبت‌نام شده برای پست ریاست فدراسیون هندبال اعلام نکرد.

حیدری، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال بعد از اتمام زمان قانونی ثبت نام در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام اسامی کاندیداها، در پاسخ به این سوال که آیا مهدوی به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده است یا خیر؟ گفت‌:  10 روز کاری را برای ثبت‌نام تعریف کردیم و دوستان در این 10 روز زمان داشتند تا موارد و مدارک مورد نیاز را برای ما آماده کنند. اما تا ساعت 15 هفتم دی ماه تنها مدارک 16 نفر (حمید آقاعلی‌نژاد، علیرضا پاکدل، مرتضی حسن‌پور، هادی خلیلی،‌ کاظم دل‌قندی، علیرضا رحیمی، شهداد مرتجی، میترا نوری، احمد سعادتمند، کیوان صادقی، حمیدرضا عباسی مقدم، ولی فرنام، ناصر قاسمی، حمید مدنی، خسرو نصیری و محمدناصر نجف‌پور) به دست من که دبیر مجمع هستم رسید و من هم مدارک این 16 نفر را به دفتر معاون قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان تحویل دادم.

مهدوی در دوره گذشته با وعده‌های زیادی روی کار آمد که به هیچ کدام از آن‌ها جامه عمل نپوشاند تا جایی که موجی از انتقادات از سوی خانواده هندبال، مربیان، داوران، پیشکسوتان، بازیکنان و ملی‌پوشان ایجاد شد و همه آن‌ها شرایط و اوضاع نابسامان این فدراسیون را ضعف مدیریتی می‌خواندند. در ذیل برخی از این انتقادات را مرور می‌کنیم.

نصیری: هندبال در زمان مهدوی به هیچ کدام از هدف‌هایش نرسید

کارشناس و سرپرست سابق فدراسیون هندبال 26 مرداد 1395 گفت‌:  عملکرد ناموفق فدراسیون هندبال در باشگاه‌ها، جذب اسپانسر، مدیریت داخلی و به کارگیری افراد غیر متخصص سبب شد تا شعارهایی که داده می‌شود به مرحله اجرایی نرسد و به نظر من هم مهدوی به همین دلیل استعفا کرده است.

اخوان: مهدوی برای موفقیت هندبال تلاش کرد اما نتیجه‌ نگرفت

مهدی اخوان، کارشناس و پیشکسوت هندبال 26 مرداد 1395 با بیان این که مهدوی زحمات زیادی کشید،‌ اما نتیجه‌ مطلوب نگرفت، اظهار کرد: فعالیت فدراسیون هندبال را در زمان حضور مهدوی رصد می‌کردم. مهدوی برای تیم‌های ‌ملی پایه زمان و انرژی زیادی گذاشت،‌ اما نتیجه‌ خوبی حاصل نشد. من از دور شاهد بودم و در مورد دلایل نتیجه‌ نگرفتن زیاد نمی‌توانم نظر دهم،‌ خودشان بهتر می‌دانند.

غلامی: نباید بازیکن مقابل زن و زندگی خود شرمنده باشد

مصطفی غلامی، پیشکسوت و کارشناس هندبال در 21 تیر 1395 با بیان این که فدراسیون هندبال باید فکر اساسی برای بازیکنانی که حق و حقوق خود را دریافت نکرده اند، کند، گفت‌: برگزاری لیگ به چه قیمتی؟ در کجای دنیا این گونه لیگ برگزار می‌شود؟ برگزاری لیگ به این صورت نباید سبب شود تا بازیکنان در مقابل زن و زندگی خود شرمنده باشند. فدراسیون هندبال باید فکر درستی برای هندبالیست‌ها بکند، باشگاه‌هایی که می‌خواهند سال بعد در مسابقات لیگ شرکت کنند باید با بازیکنان، کادر فنی و مربیان تسویه حساب مالی داشته باشند در غیر این صورت اجازه حضور در لیگ را نداشته باشند.

سلیمانی: هندبال رشته مظلومی در کشور است

سلیمانی، کارشناس و داور بین‌المللی هندبال در 22 تیر 1395 گفت‌:  اگر مهدوی نتواند بدهی‌ها را پرداخت کند به مشکل برخواهد خورد. اگر بازیکنان شکایت کنند، سبب می‌شود تا سایر ارگان‌ها نیز از هواپیمایی گرفته تا هتل‌ها نیز شکایت کنند و در آن صورت یقه‌ی رییس فدراسیون را خواهند گرفت. اما امیدوارم که کمک‌هایی به  رییس فدراسیون شود تا او بتواند طبق قول‌هایی که داده‌است فدراسیون را به سر منشا خود برساند.

حاج آقا همه ما را نابود کرده است!

 ملی‌پوش هندبال: واقعاً از حاج آقا مهدوی ممنونم که همه ما بازیکنان هندبال را بدبخت کرد و رفت. من اولین نفری بودم که فکر می‌کردم حاجی می‌آید و وضع هندبال را به گونه‌ای تغییر اما با این شرایط اکنون من و خانواده‌ام می‌فهمیم که حاج آقا همه ما را نابود کرده است. امیدوارم خودش نیز این را بفهمد. حاج آقا مهدوی تمام جامعه هندبال را مدیون خود می‌داند. در این مدت یک 1000 تومانی از طریق هندبال به زندگی‌ام وارد نشد، پس مدیون هندبال و حاجی نیستم.

محمدرضا رجبی: آقای مهدوی آخه چرا؟

محمدرضا رجبی گفت‌: در سالی که گذشت نه لیگ خوبی داشتیم، نه تیم‌ ‌ملی در رده‌های مختلف داشتیم و نه حتی روابط خوبی داشتیم. ما هر بحثی را بگوییم کلی اما و اگر  و داستانی دارد با این شرایط خیلی از این افراد و مسئولان مدیون هندبالی‌ها هستند.تنها به مهدوی می‌گویم آقای مهدوی آخه چرا؟ من چراهایی زیادی از آقای مهدوی دارم! فقط هم می‌خواهم بگویم چرا؟

این حجم از انتقادات یک طرف و بدهی های به‌جامانده مدیریت مهدوی طرف دیگر آن دوران 18 ماهه است. بدهی‌هایی که بعد از رفتن مهدوی سرپرست و دبیر فدراسیون بارها در مورد آن سخن گفتند.

اکبری، سرپرست فدراسیون هندبال در 24 آبان 1395 در مورد بدهی  سه میلیاردی این فدراسیون گفت: این فدراسیون تقریبا 30 میلیارد ریال بدهی از گذشته دارد که 15 میلیارد ریال آن مربوط به مسابقات نهاد ریاست جمهوری بوده که با رایزنی های انجام شده قرار شد مبلغ 10 میلیارد ریال آن را نهاد ریاست جمهوری پرداخت کند.

فرامرز می آبادی، دبیر و سخنگوی فدراسیون هندبال در رابطه با بدهی سه ‌میلیاردی فدراسیون هندبال اظهار کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن به جشنواره نوجوانان سال گذشته مشهد مقدس مربوط است و باقی مانده آن به تهیه بلیط از آژانس‌های هواپیمایی مربوط می‌شود.

با توجه به این انتقادات جامعه هندبال در این مدت اخیر نسبت به اوضاع و شرایط هندبال و ناکامی های این رشته در مسابقات آسیایی و انتخابی جهانی و المپیک مشخص است که این رشته حال و روز خوشی ندارد.

امید است هر اتفاقی در انتخابات این فدراسیون رخ می‌دهد در نهایت گرهی از مشکلات کور هندبال ایران گشوده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha