• دوشنبه / ۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95100603232
  • خبرنگار : 71541

دومین فراخوان طرح جویشگر بومی

دومین فراخوان طرح جویشگر بومی

مدیر طرح موتور جست‌وجوی بومی از دومین فراخوان طرح جویشگر(موتور جست‌وجوی بومی) با هدف شناسایی فعالان حوزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه درباره دومین فراخوان طرح جویشگر (موتور جست‌وجوی بومی) توضیح داد: در جهت تحقق گام‌های دوم و سوم نقشه راه طرح جویشگر بومی، شرکت‌کنندگان در این فراخوان می‌توانند پیشنهاد خود را بر پایه ایجاد و توسعه یک سکوی خدمات جویشگر بومی ارائه کنند.

وی افزود: این پیشنهاد باید با توجه به رویکرد راهبردی نقشه راه و بر پایه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با سایر بازیگران با هدف توسعه سکوهای پیشرفته، توانمند و یکپارچه کسب‌وکار جویش صورت پذیرد.

مدیر طرح موتور جست‌وجوی بومی با بیان اینکه هدف اصلی طرح جویشگر در این فراخوان ­سرمایه­‌گذاری مشترک در توسعه سکوهای خدمات جویش بر مبنای گسترش مشارکت است، گفت: همکاری­ها در میان بازیگران زیست سامانه به­ ویژه کسب‌وکارهای بخش خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای بخش عمومی، مؤسسات پژوهشی و فراهم آورندگان خدمات زیرساخت است.

یاری همچنین خاطرنشان کرد: سکویی که بر مبنای تجمیع خدمات با محوریت جویش محتوای فارسی شکل می­گیرد، باید دارای ویژگی­های خاص و الزامات مشخصی باشد که شامل معماری باز، قابلیت رشد و مقیاس­‌پذیری، ایجاد اثر شبکه­‌ای مثبت، کارا بودن سیستم اعتماد و امنیت، تسهیل استفاده و دسترس‌پذیری، قابلیت تنظیم میزان باز بودن، حاکمیت یکپارچه، کنترل ارتباطات و تعاملات و تسهیل جریان ارزش باشد.

وی درباره اهداف کیفی طرح جویشگر در اجرای این فراخوان در جهت پشتیبانی تحقق گام­های دوم و سوم نقشه راه نیز اظهار کرد: افزایش توانمندی بخش خصوصی در ارائه خدمات بومی جویش و  ایجاد همکاری و رقابت در این حوزه، توسعه فضای رقابت و گسترش تنوع و همزیستی خدمات و کسب‌وکارها در زیست سامانه جویشگر و توسعه پایدار کسبوکارهای مرتبط با محتوا و خدمات جویش از اهداف کیفی طرح جویشگر است.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه با بیان اینکه نقطه شروع و تمرکز اصلی هر پیشنهاد باید بر ایجاد یک سرمایه­‌گذاری مشترک برای طراحی و توسعه سکوی خدمات پیشرفته جویش بر پایه تحلیل فرصت­های بازار و چالش­های صنعت صورت پذیرد، افزود: چالش اصلی طرح در این رابطه، دستیابی شرکت­ها به سطح قابل قبولی از بلوغ برای تشکیل همکاری راهبردی (مانند کنسرسیوم) خواهد بود که در این رابطه لازم است تا توسعه مدل کسب‌وکار بر پایه یکپارچه‌سازی خدمات و همچنین ایجاد ساختار و فرآیندهای اجرایی به‌منظور مشارکت با سایر بازیگران بخش خصوصی و دولتی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، این فراخوان به مدت ۲۱ روز کاری بوده و در تاریخ سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha