• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95091609067
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آیت الله سلیمانی:

دانشگاه باید مرکز ثقل پیشرفت و تحول کشور باشد

دانشگاه باید مرکز ثقل پیشرفت و تحول کشور باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه باید مرکز ثقل پیشرفت و تحول کشور باشد و دشمن نمی‌خواهد ما پیشرفت علمی داشته باشیم بلکه می‌خواهد اختلافاتی ایجاد و ما را سرگرم آن‌ها کند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: اولین حرکت ضد آمریکایی ملت ایران توسط دانشجویان در 16 آذر 32 صورت گرفت که این افتخار در آن زمان به نام جنبش دانشجویی ثبت شد و با رنگین شدن دانشگاه تهران به خون دانشجویان این روز تا همیشه بر تارک پرافتخار دانشگاهیان ثبت و ضبط شد.

وی ادامه داد: سربلندی امروز ملت ایران در جبه‏ه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی دنیا نشأت گرفته از این است که دانشجویان بارها آزمون پایداری خود را در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی ابرقدرتها پس داده‌اند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: 16 آذر با توجه به اینکه روز دانشجو و در راستای توجه به جنبش دانشجویی است، برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشجویان ما همواره و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند، گفت: توجه به درس، آشنا شدن با سیاست جهان، تاثیرگذاری بر محیط سیاسی و بالابردن وزن نظام اسلامی از طریق افزایش معنویت شخصی از مهمترین وظایف دانشجویان است.

وی با اشاره به روحیه انقلابی و زلالی که میان دانشجویان جاری است، خاطرنشان کرد: این روحیه سبب می‌شود که دانشجویان نسبت به عملکردهای نامطلوب انتقاد کنند و مسئولان ما باید از این انتقاد استفاده کنند. البته باید بین انتقاد و تخریب تفاوت قائل شد و دانشجویان ما باید توجه داشته باشند که به اسم انتقاد فضا به سمت تخریب نرود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه باید آزاد، آگاه، با تحرک و سالم باشد، اظهار کرد: زمانی فضای دانشگاه سالم است که از همه جناح‌ها در آن حضور داشته باشند و ارائه مطلب و گفتمان در فضای آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و تربیت یافتگان مکتب انقلاب باید دردآشنای مردم و کشور اسلامی باشند تا بتوانند متناسب با مسائل در زمینه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

سلیمانی بر لزوم داشتن قدرت تامل، بینش و تحلیل سیاسی در جامعه دانشجویی کشور تاکید کرد و در عین حال هشدار داد که سیاست زدگی و سیاست باز بودن برای دانشجویان یک آفت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha