• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95090301816
  • خبرنگار : 71552

قهرمان جهان در رشته فری استایل: اگر پدرام در ایران دیده می‌شد، نمی‌رفت

قهرمان جهان در رشته فری استایل: اگر پدرام در ایران دیده می‌شد، نمی‌رفت

دارنده مقام دوم اسکیت آسیا و قهرمان جهان فری استایل که سال گذشته با اسکیت خداحافظی کرده، معتقد است که نگاه داشتن بازیکنان در ایران خیلی راحت است، اما متاسفانه به این موضوع توجه نمی شود.

محمد امیدواری در گفت و گو با ایسنا در مورد پدرام رنجبروکیلی قهرمان جهان 2016 که برای اتریش این مدال را به ارمغان آورده است، اظهار کرد: مادر پدرام اتریشی و پدر او ایرانی است. قبلا برای ایران رقابت می‌کرد ولی حمایت‌هایی که از سوی کشور اتریش صورت گرفت خیلی متفاوت با ایران بود و او تصمیم گرفت که برای اتریش رقابت کند. او در ایران نیز مسابقه داد و دو مدال طلا برای ایران به ارمغان آورد اما به هر دلیلی ایران نتوانست این قهرمان را حفظ کند. او در حال حاضر در ایران زندگی و تمرین می‌کند، اما برای اتریش به  میدان می رود و افتخا آفرینی می کند.

او با بیان اینکه نگاه داشتن بازیکنان خیلی راحت است، گفت: اگر پدرام دیده می شد یا اینکه نیازهای او حس می‌شد و در صدد رفع آن بر می آمدند قطعا این رشته را در ایران ادامه می‌داد. خیلی راحت می‌توان بازیکنان را در ایران حفظ کرد و این، کار سختی نیست. متاسفانه به این موضوع توجه نمی‌کنیم. این رشته بخش کوچکی از دغدغه‌های وزارت ورزش است. خیلی دیگر از رشته‌ها هستند که المپیکی هستند و از سوی وزارت ورزش به آن‌ها توجه نمی‌شوند چه برسد به رشته اسکیت که نوپاست و 9 سالی است که کار خود را به عنوان فدراسیون آغاز کرده است.

قهرمان جهان اسکیت فری استایل ، 2015 بعد از رفتن بر روی سکوی قهرمانی با این رشته خداحافظی کرده است. او در این مورد تصریح کرد: من خود سال گذشته با این رشته خداحافظی کردم، دیگر خسته شدم. زمانی که مقام اول جهانی را که بالاترین سطح است به دست آوردم، نیازهایم برطرف شد. در این رشته داشتن یک مدال طلا یا پنج مدال طلا فرقی ندارد. برای کسب این مدال‌ها چیزی عاید ما نمی شود و هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند. فقط طعم سکو و علاقه خودمان است که سبب حضور در میادین می شود. حس کردم ادامه دادن این رشته در سن من (29 سالگی) دیگر جایز نیست.

او که سال گذشته در مسابقات جهان به صورت کاپ آزاد شرکت کرده بود، گفت: برای حضور در مسابقات جهانی اسکیت خود اقدام کردم و از طریق فدراسیون اعزام نشدم. برای اعزام شدن از طریق فدراسیون مراحلی را باید طی کرد. باید همراه خود حراست را نیز داشته باشیم که این هزینه ها نیاز به اسپانسر دارد. سعی کردیم برای اینکه تنها هزینه خود را پرداخت کنیم چراغ خاموش برویم و برگردیم.

امیدواری در مورد منع فدراسیون برای حضور در مسابقات کاپ آزاد، تصریح کرد: فدراسیون استدلال خود را دارد. هنگامی که ورزشکار از طریق ایران شرکت می‌کند باید مراقب باشد خلاف قوانین ایران کاری انجام ندهد. فدراسیون از این بابت است که برای حضور در کاپ آزاد ممنوعیت هایی را ایجاد می‌کند. اما فدراسیون در صورتی می‌تواند دخالت کند که نماینده سازمان ورزشی با آن تیم یا آن شخص اعزام شوند.

دارنده مقام دوم اسکیت آسیا در ادامه گفت: رشته ما رشته‌ای نیست که دیده شود و بتوانیم اسپانسر داشته باشیم. بنابراین خودمان اسپانسر خود می شویم. برای همراه داشتن حراست و اعزام از طریق فدراسیون باید هزینه آن فرد را نیز خود پرداخت کنیم. بنابراین ارزش ندارد که بخواهیم هزینه یک نفر دیگر را بپردازیم تا بخواهند مدال ما را قبول کنند.

او که قهرمانی پنج دوره اسکیت ایران را در کارنامه دارد با بیان اینکه اگر این رشته حمایت می شد آن را کنار نمی‌گذاشت، گفت: این رشته تمام عشق و علاقه ماست. اما اکنون به دلیل عدم حمایت‌ها دیگر در سطح قهرمانی و یا مربیگری فعالیت نمی‌کنم. اکنون کار آزاد انجام می‌دهم. اما اگر حمایت می شدیم قطعا باز هم به میدان می رفتم و پدرام نیز از ایران خارج نمی شد.

به گزارش ایسنا، پدرام رنجبروکیلی که در رقابت‌های جهانی اسکیت تورینو ایتالیا در سال 2015، در رشته فری استایل با پرچم ایران مقام سوم را کسب کرد، این بار در رقابت‌های جهانی 2016 بانکوک نه با نام ایران، بلکه زیر پرچم اتریش به مدال طلا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha