• جمعه / ۱۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95081208850

"فدراسیون در پشتوانه‌سازی نکردن دخیل است"

نهرودی: من گفتم جوانان را به مسابقات جهانی نفرستند

نهرودی: من گفتم جوانان را به مسابقات جهانی نفرستند

مدیرسابق تیم های ملی بوکس می‌گوید که فدراسیون به پیشنهاد او سفر تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی روسیه را لغو کرد و این کار به صلاح آبروی بوکس ایران بود.

حسین نهرودی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشورهفته گذشته با شناخت نفرات برتر به پایان رسید و من مسئول کمیته فنی این مسابقات بودم. از ملی پوشان جوانان فقط دو نفر در این مسابقات قهرمان شدند و بقیه باختند و این اصلا خوب نبود.

وی افزود: بعد از این مسابقات گزارشی را به کمیته فنی فدراسیون دادم و پیشنهاد کردم که با توجه به ضعیف بودن نفرات بهتر است به این سفر نروند چرا که در همان دیدار اول به شکل بدی خواهند باخت. دوستان کمیته فنی هم با بیشترین رای پذیرفتند که تیم به مسابقات جهانی نرود.

مدیر سابق تیم های ملی با تاکید بر این که نرفتن به مسابقات جهانی به نفع بوکس جوانان، آبروی بوکس ایران و این ملی پوشان بود اظهار داشت: برای رفتن به روسیه آن هم با چهار یا پنج نفر حداقل باید 80 تا 100 میلیون تومان هزینه می شد و نفراتمان در همان بازی اول هم می باختند و حذف می شدند و این هزینه هم از بین می رفت و دستاوردی نداشت، اما با لغو این اعزام می توان آن پول را برای برپایی اردوهای بعدی و تمرکز روی پشتوانه سازی هزینه کرد و این بهتر است.

وی در پاسخ به این انتقاد که گفته می شود رفتن تیم ملی به مسابقات جهانی حتی با دو یا سه بوکسور و مبارزه با بوکسورهای خوب جهان خیلی می توانست مفید باشد، گفت: رفتن با تعداد بوکسورهای کم را قبول دارم اما به شرط آنکه همان چند بوکسور هم در حد و اندازه مدال باشند نه اینکه فقط برای باخت بروند. ما برای این تیم هیچ شانس مدالی قائل نبودیم. ضمن آنکه اگر تیم ملی به روسیه اعزام می شد و نفرات ما در همان دور اول می باختند همین افراد کارشناس و رسانه ها و منتقدان آیا ایراد نمی گرفتند که مسابقات جهانی که جای تجربه اندوزی نیست و چه بهتر که تیم اعزام نمی شد. ما بعد از جمع بندی همه مسائل به این نتیجه رسیدیم که تیم نرود.

سرمربی اسبق تیم ملی بزرگسالان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بوکس در این زمینه مقصر نیست که چرا برای پشتوانه سازی تیم ملی کاری نکرده است؟ گفت: فدراسیون هم در این زمینه دخیل است و میتوانست با برنامه ریزی بهتر روی تیم جوانان اکنون شرایط بهتری در این رده داشته باشد اما ما در این دو سال هم بازی های آسیایی و هم بازی های المپیک را داشتیم و فدراسیون درگیر آنها بود. اکنون فرصتی است که فدراسیون با دعوت از نفرات بیشتر به اردو آنها رابرای دو سال بعد و مسابقات جهانی آماده کند  تا دیگر با این مشکل روبه رو نباشیم!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۲

در مورد چگونگی اعزام قهرمانان هیچ وقت منصفانه عمل نشد اعمال نگاه فنی فقط زمانی مسیر شد که امکان سفر از فرد خاصی در فدراسیون گرفته می شد که مکرر فدراسیون نشینان با این استدلال که پای آبرو در میان است و یا با به بهانه های واهی نبود بودجه چه در خصوص تیم های پایه بوکس و نیز در مورد تیم بزرگسالان اعزام و سفر آنها را بنا به موارد ذکر شده اعزام آنها منتفی می شود و این سیر معکوس استمرار تصکمیمات در فدراسیون باعث رکود وعدم ارتقاع این رشته خواهد شد