• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081006653
  • خبرنگار : 71129

اف بی آی مجاز به بررسی ای‌میل‌های کلینتون شد/ مدیر اف بی آی به نقض قانون متهم شد

اف بی آی مجاز به بررسی ای‌میل‌های کلینتون شد/ مدیر اف بی آی به نقض قانون متهم شد

در حالی که پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) با دریافت حکم تحقیق، عملیات بررسی ایمیل‌های جدید کلینتون را آغاز کرد، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا مدیر اف بی آی را به علت علنی کردن تحقیقات به نقض احتمالی قانون متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، هری رید، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در نامه‌ای خطاب به جیمز کومی، مدیر اف بی آی آورده است: اقدامات شما طی ماه‌های اخیر نشانگر استاندارد دوگانه در  برخورد با اطلاعات حساس است اقدامی که نمایانگر هدف آشکار  در حمایت از یک حزب سیاسی در مقابل دیگری است.

وی در ادامه آورده است: دفتر من معتقد است که شما "قانون هچ" ( Hatch Act ) که استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات را منع می‌کند، زیر پا گذاشته‌اید؛ مقام‌های اف بی آی با استفاده از اختیارات قانونی در انتخابات دخالت کرده‌اند.

اشاره هری رید به قانونی است که می‌گوید مقام‌های دولتی نباید در انتخابات نفوذ کنند.

جیمز کومی، مدیر اف بی آی روز جمعه به کنگره اطلاع داد که تحقیقات درباره آنتونی وینر، نماینده سابق مجلس، ممکن است به کشف ایمیل‌های دیگری از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منجر شده باشد.

رید همچنین مدیر اف بی آی را متهم کرد از افشای "اطلاعات شدیدا جنجالی در مورد پیوندهای نزدیک میان دونالد ترامپ، مشاوران ارشد او و دولت روسیه" خودداری کرده است.

وزارت دادگستری اف بی آی را ترغیب کرده بود در فاصله اندک از انتخابات مساله تحقیقات را علنی نکند تا بر افکار عمومی تاثیر نگذارد.

دستور تحقیق به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های ارسالی از یک سرور خصوصی از سوی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را مورد بررسی‌های دقیق‌تر قرار دهند.

۶۵۰ هزار ایمیل از لپ‌تاپ آنتونی وینر، همسر سابق هما عابدین، دستیار کلینتون به دست آمده است که مقام‌های فدرال اف.بی.آی در حال بررسی آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha