• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95072917709
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی:

بازار پژوهش در ایران فصلی است

بازار پژوهش در ایران فصلی است

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: بازار فناوری و پژوهش در ایران موسمی است و یک ضرورت و اقتضا نیست.

به گزارش ایسنا، حمید امین اسماعیلی در گردهمایی مدیران و اعضای گروه‌های پژوهشی حوزه علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی کشور در بابلسر با بیان اینکه با وجود 35 گروه، در حدود 25 درصد ساختارهای جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم حاصل یافته‌های پژوهشی به بهره‌برداری و عملکرد رهنمون شود.

وی با بیان اینکه هفت مورد از موافقت‌های کلی اعطا شده در جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی است، تصریح کرد: موافقت کلی زمان‌مند است تا گروه‌ها بتوانند امکان سنجی از کار و ساختارسازی خود داشته باشند.

امین اسماعیلی با اشاره به اینکه عمده کارهای پژوهشی کارفرمایی است و بنا به دلایلی پرنوسان است؛ اما باید به سمت رسوب دانش و تجربه گرایش پیدا کنیم، تصریح کرد: 23درصد طرح‌های سازمان متعلق به علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه گستره جغرافیای ملی برای جهاد دانشگاهی یک مزیت است، افزود: اطلاعات در کشور دسته بندی شده و به روز نیست؛ اما جهاد دانشگاهی این مزیت را دارد که از سراسر کشور اطلاعات را گردآوری کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر حرکت به سمت طرح‌های ملی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، گفت: 8 طرح ملی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است که دو طرح آن در مرحله دریافت بودجه است.

به گزارش ایسنا، امین اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فقدان اطلاعات جامع در کشور معضل علوم انسانی است و این طرح‌ها تلاش  می‌کند تا این اطلاعات را گردآوری کند، تصریح کرد: اولین معضل در علوم انسانی این است که همکاری میان واحدی وجود ندارد و ردیف بودجه مشخصی نیز برای رشته‌های علوم انسانی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط با بخش خصوصی افزایش یافته و نظام پروژه‌یابی تغییر کند، افزود: رونق اقتصادی کشور و بهتر شدن شرایط برای جهاد دانشگاهی یک فرصت برای ساماندهی روابط خارجی است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه بازار فناوری و پژوهش در ایران موسمی است و یک ضرورت و اقتضا نیست، تصریح کرد: این بازار با مشی افراد و دولت‌ها تغییر می‌کند که مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه اولویت تحقیقاتی و پژوهشی باید به سمت چالش‌ها  و مشکلات اصلی کشور گرایش پیدا کند، عنوان کرد: بحران آب و گردشگری، بهره‌وری و ارتقای آن یک مساله اساسی است و توسعه پایدار  اشتغال نیز مساله جدی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha