• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95072917681
  • خبرنگار : 71134

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد:

پرونده‌های قضایی دانشگاه با نقش‌آفرینی مدیران حقوقی قابل پیشگیری است

پرونده‌های قضایی دانشگاه با نقش‌آفرینی مدیران حقوقی قابل پیشگیری است

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در همایش مدیران حقوقی گفت: مدیریت حقوقی نوین بیشتر از آنچه مانع باشد، باید راهکار ارائه دهد و مانع از حرکت و جریان امور نشود.

به گزارش ایسنا، مصطفی دعاگویی، رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه، 29 مهرماه در اولین همایش مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رییس جمهور و دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: با ملاحظه سیر تحول تشکیلات سازمان‌ها در تاریخ تشکیلات اداری کشور، به وضوح تغییرات و ارتقای جایگاه سازمانی حوزه حقوقی را در قریب 90 سال اخیر ملاحظه می‌کنیم.

وی افزود: اغراق‌آمیز نیست، اگر گفته شود تشکیلات امور حقوقی سازمان‌ها در ابتدا یک حوزه فرعی با سطح تشکیلاتی نه چندان قابل توجه تلقی می‌شد که به تدریج پیچیدگی حقوقی و تبعات قضایی موضوعات موجب ارتقاء و اهمیت یافتن این حوزه شد و مدیران دریافتند که اعتماد و توجه به بخش حقوقی ضروری است و بدون همکاران مسلط به مباحث حقوقی نمی‌توانند در هیچ یک از عرصه‌های اداری، تجاری، سیاسی و صنعتی عمل کنند.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این دوره مدیریت حقوقی به یکی از حوزه‌های نقش‌آفرین و موثر دانشگاه تبدیل شده است، اظهار کرد: رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید فزاینده و جدی به قانونگرایی، به صراحت بیان کرده‌ است که هیچ بخش و حوزه‌ای در دانشگاه نباید نقش و مشارکت موثر حوزه حقوقی را از دست بدهد.

وی گفت: بهره‌گیری از خدمات مشاوران حقوقی امین، آگاه و دلسوز توسط رؤسای واحدها و مدیران دانشگاه می‌تواند آنها را از تبعات پیچیده موضوعات قضایی و حقوقی در طول زمان باز دارد که با تاکید و اهتمام ریاست دانشگاه امروز شاهد پررنگ شدن نقش کارشناسان، مشاوران و مدیران حقوقی دانشگاه هستیم و در همین راستا می‌توان به تشکیل شورای راهبردی حقوقی و حضور پر رنگ حوزه حقوقی در شوراهای مرآت و املاک، کمیسیون معاملات، رسیدگی به تخلفات و... اشاره کنیم.

عضو شورای حقوقی دانشگاه ضمن ابراز قدردانی از زحمات همه متولیان حوزه حقوقی دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برخورداری از سرمایه عظیم نیروی انسانی در حوزه حقوقی متفاوت از سایر سازمان‌ها است، چراکه حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و اساتید در گرایش‌های مختلف رشته حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت کم نظیری برای آن مهیا کرده است.

دعاگویی خاطرنشان کرد: گاه شاهد هستیم که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق به دلیل داشتن علاقه و تعصب به این دانشگاه، در صورت مواجهه با پرونده‌های این دانشگاه، به همکاری و مشاوره برای حل مشکلات دانشگاه تمایل دارند.

وی در خصوص وجه تمایز دیگر حوزه امور حقوقی دانشگاه‌ آزاد اسلامی با سایر سازمان‌ها خاطرنشان کرد: هیچ یک از حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌توانیم بدون نقش آفرینی مدیران حقوقی تصور کنیم و امروز در بسیاری از بخش‌های سازمان مانند عمران، آموزشی، اداری مالی و ... حضور و مشارکت مسؤولین امور حقوقی واحدها و مراکز ضروری به نظر می‌رسد.

وی از مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی خواست با تقویت نقش خود در دانشگاه، در تصمیم‌گیری‌های کلیدی بیش از پیش موثر واقع شوند.

لازمه سلامت اداری در گرو عملکرد صحیح و به موقع مدیران حقوقی است

دعاگویی با بیان اینکه لازمه سلامت اداری هر سازمانی در گرو عملکرد مسؤولین حقوقی است، تصریح کرد: مدیریت حقوقی نوین بیشتر از آنچه مانع باشد، باید راهکار ارائه دهد و مانع از حرکت سیستم و جریان امور نشود و پیشگیری و مقابله با هر نوع تخلف با کمک مدیران حقوقی قابل انجام است.

وی در پایان ضمن دعوت مسؤولین حقوقی واحدها در سهیم شدن در اصلاح مقررات از طریق تطبیق مقررات داخلی با اصول و قوانین موضوعه و آسیب شناسی پرونده‌های حقوقی دانشگاه، کنشگر بودن قبل از ایجاد موضوعات حقوقی را خواستار شد و گفت: نقش مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش ریسک بویژه در امور اقتصادی بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha